Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Sunday, November 18, 2012

Manfaat ALFALFA selain dari MILK BOOSTER untuk ibu menyusu

Jika dikalangan pelanggan dan pembaca JOM SINGGAH Alfalfa terkenal sebagai MILK BOOSTER untuk ibu-ibu menyusu. Namun manfaat Alfalfa sangat banyak.->> KLIK SINI

Perkataan Alfalfa sebenarnya berasal dari frasa Bahasa Arab, al-FAC-facah, yang bermaksud "bapa kepada semua makanan." Namun Alfalfa, tumbuhan separa berkayu tidak hanya dijumpai di dunia Arab, tetapi di seluruh dunia. Orang Cina telah lama menggunakan Daun Alfalfa sebagai ubat penyembuhan pencernaan untuk mengurangkan ulser.

Perubatan Ayurveda di India telah menggunakan daun alfalfa untuk pelbagai aplikasi, termasuk ulser, pengekalan air(water retention), dan sakit artritis. Kolonial Amerika menggunakannya untuk skurvi, kanser, masalah haid, artritis, serta masalah kencing. Daun Alfalfa juga telah digunakan secara tradisional dan berkesan memerangi pelbagai jangkitan.


kebaikkan daun alfalfa
Daun Alfalfa yang kaya dengan vitamin, B, A, D, E, K, protin dan kalsium

Sejarah Daun Alfalfa

Alfalfa atau Medicago, adalah salah satu tumbuhan planet yang paling meluas. Perkataan "Medicago" merujuk kepada lokasi di Utara Afrika. Tinggalan daun Alfalfa telah ditemui dalam runtuhan Parsi sejak enam ribu tahun, dan tulisan-tulisan awal alfalfa dari sebutan Turki bermula pada sekitar 1300 BC Orang-orang Turki mendakwa mempunyai kilang ternakan di rantau ini, merebak penggunaannya ke banyak kawasan lain di Asia Minor, serta Greece, seluruh Mediterranean, dan kemudian ke kebanyakan Eropah.

Nama Alfalfa itu sendiri memberikan kredit kepada orang-orang Arab, yang juga mendakwa telah menanam herba untuk digunakan sebagai makanan haiwan. Selain bermaksud "bapa kepada semua makanan," pengkaji lain percaya bahawa perkataan datang dari perkataan Arab, Parsi dan Kashmir yang berkaitan dengan makanan kuda yang kaya dengan tenaga, makanan semasa zaman perang. Pengkaji menyatakan bahawa perkataan boleh diterjemahkan sebagai "makanan kuda terbaik" atau "kuasa kuda."

Alfalfa mula berkembang di England pada abad keenam belas, di mana ia digunakan sebagai makanan untuk kekuatan dan pencernaan. Dalam tahun 1736, ia telah dibawa ke Amerika di mana ia telah digunakan untuk meredakan masalah penghadaman.

Selepas ketibaan di Amerika, benih Alfalfa kemudiannya digunakan oleh orang asli Amerika dalam makanan untuk memperkayakan kandungan nutrien diet mereka. Doktor herba di abad ke-19 Amerika mendapati herba ini boleh menjadi tonik yang berkesan untuk pelbagai penyakit biasa termasuk sakit perut, keasidan, senak, kehilangan zat besi dan kurang selera makan.


Alfalfa benih telah dikisar dan dituam untuk melegakan gigitan serangga dan bisul dan daun telah digunakan oleh jururawat, sebagai tumbuhan itu dipercayai untuk membantu merangsang aliran susu ibu. ²

Manfaat Kesihatan Daun Alfalfa Organik

Manfaat Daun alfalfa organik adalah besar. Berikut adalah beberapa kegunaannya:


  • Julap dan diuretik semulajadi
  • Detoksifikasi saluran kencing dan jangkitan saluran kencing
  • Mengurangkan pengekalan air yang berlebihan dalam pundi kencing
  • Sumber semula jadi vitamin K
  • Menulenkan darah dan hati dari bahan kimia dan logam berat
  • Meringankan masalah sendi, isu-isu kulit dan nafas busuk
  • Memberi kesan alkali pada badan
  • Peneutralbagi asid dalam saluran usus
  • Mengurangkan masalah penghadaman umum, gastritis dan senak
  • Mengurangkan sakit kepala migrain melalui gabungan magnesium yang tinggi dan kalsium
  • Mengandungi bioflavonoids yang menghentikan keradangan lapisan perut.
  • Mengandungi paras tinggi enzim untuk pencernaan makanan dan asimilasi
  • Merendahkan paras kolesterol jahat, dan mengurangkan insiden plak atherosclerotic
  • Menstabilkan paras gula darah, terutamanya apabila diambil bersama mangan
  • Meningkatkan fungsi kelenjar pituitari
  • Merangsang sistem imun
  • Tahap vitamin K yang tinggi meningkatkan keberkesanan penyembuhan terhadap pendarahan gusi dan hidung berdarah
  • Kiraan bioflavonoid yang tinggi meningkatkan kekuatan kapilari darah
  • Tahap yang tinggi Vitamin K2 boleh mencegah kehilangan jisim tulang akibat kekurangan estrogen dalam wanita menopaus


Komponen Daun Alfalfa Organik


Daun Alfalfa adalah sumber semulajadi banyak vitamin penting termasuk keseluruhan spektrum vitamin B, A, D, E dan K. Vitamin K adalah sangat penting dalam fungsi pembekuan darah.

Daun Alfalfa juga mengandungi mineral yang diperlukan seperti besi, niasin, Biotin, asid folik, kalsium, magnesium, fosforus dan kalium. Apabila tumbukan Alfalfa dibakar, abu Alfalfa adalah hampir 100% kalsium tulen, oleh itu Alfalfa sering disyorkan untuk keadaan yang melibatkan kehilangan tulang.

Daun Alfalfa juga mempunyai kandungan protein yang sangat tinggi apabila dibandingkan dengan banyak sumber tumbuh-tumbuhan lain. Anggaran menunjukkan bahawa Alfalfa mengandungi protein sehingga 25% dalam bentuk 'alfalfa kering'. Ia juga merupakan sumber penting klorofil. Malah, daun alfalfa adalah sumber yang tidak ternilai mengandungi kesemua lapan klorofil yang meningkatkan asid amino penting. Sistem akar yang luas membolehkan tumbuhan untuk menyerap tahap yang tinggi nutrien daripada tanah, dan adalah amat berguna untuk orang-orang yang tidak dapat menyerap nutrien.

Sekarang dah tahukan kenapa Alfalfa dikenali sebagai Raja Tumbuhan dan sebab itulah Dr. Shaklee mengambil Alfalfa sebagai signature produknya.


Manfaat alfalfa sangat banyak sebab itu ia direkomenkan dalam set 

-ibu menyusu
-diabetis
-jantung
-detox
-slimming
-penghadaman
Kredit - http://www.mysupervitamins.com 

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit




Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE