Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Friday, November 30, 2012

9 Tip Melegakan Rasa Sakit PMS


PMS atau sindrom pra haid berpunca daripada otot-otot uterus yang mengejang semasa menstruasi berlaku. Walaupun faktor-faktor fizikal memainkan peranan utama yang menyebabkan PMS, tetapi masih terdapat beberapa langkah rawatan yang boleh diambil untuk melegakan rasa sakit dan ketidakselesaannya.

gambo ihsan google



Berikut adalah antara tip-tip yang boleh diikuti untuk menghentikan PMS:

Ambillah ubat pelega kesakitan. Ia biasanya mengambil masa untuk menunjukkan kesannya, justeru, pastikan anda berehat dengan secukupnya. Pastikan juga anda hanya mengambil ubat yang bertindak untuk menghentikan kekejangan dan rasa sakit. untuk kepastian, dapatkan nasihat doktor.
Elakkan pengambilan ubat pelega kesakitan jika perut anda kosong.


Pastikan badan anda panas iaitu dengan mandi air panas ataupun menekap perut dengan tuala yang telah dicelup ke dalam air panas. Ia membantu merehatkan otot-otot yang kejang.
Tingkatkan pengambilan air untuk menambah kandungan cecair dalam badan. Elakkan kopi dan soda kerana ia boleh mengakibatkan masalah kembung yang memburukkan lagi keadaan.
Bersenamlah semasa haid kerana ia merupakan langkah terbaik melegakan kesakitan. Gerakkan kaki sekerap yang mungkin (bukan dengan cara memaksa).
Herba mempunyai kesan anti pasmodik kepada tubuh. Oleh itu, herba-herba seperti Viburnum dan Scutellaria boleh juga diamalkan.
Teh juga boleh mengurangkan kesakitan. Air teh madu, contohnya, membantu menenangkan saraf-saraf dan melegakan kesakitan.
Pengambilan suplemen seperti kalsium, zink dan vitamin mampu mengurangkan kekejangan, kembung dan simptom-simptom PMS yang lain.
Pastikan anda tidur dengan nyenyak dan cukup.

lain2 artikel yg dicadangkan mengenai PMS or Period Pain.. KLIK SINI

credit



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.









Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:

Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI   

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE