Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Thursday, November 8, 2012

Keputihan?? Ketahui Punca dan cara-cara mengatasinya..


Punca Masalah Keputihan

Keputihan adalah lelehan lendir yang keluar dari kemaluan wanita. masalah keputihan yang normal adalah berwarna jernih atau putih kelabu dan selagi warnanya kekal ini bermakna tiada jangkitan yang berlaku kepada 'miss V'.

Jika keputihan bertukar menjadi kental, berbau, mengalami radang dan gatal di bahagian 'miss V', ini menunjukkan bahawa terdapat jangkitan yang telah berlaku.


Punca kepada masalah keputihan adalah:

Perubahan hormon
kitaran haid dipengaruhi oleh hormon, ketika ovulasi keputihan akan menjadi lebih cair dan semakin kental bila hampir period.


Perubahan mental
keputihan juga bertambah jika wanita teransang seksualnya. letih minda atau stress juga mengakibatkan masalah keputihan.

Penyakit dalaman
seperti tiroid atau kencing manis, mempengaruhi kestabilan hormon dan akibatnya masalah keputihan terjadi.

Masalah keputihan boleh bertambah serius jika tidak ditangani diperingkat awal. Masalah keputihan yang teruk mungkin akan menyebabkan jangkitan kuman (venereal disease) seperti siplis dan gonorrhea (jangkitan  melalui hubungan seks). penyakit kanser pada bahagian peranakan juga mungkin berlaku dan jika wanita tersebut masih bujang, masalah keputihan mungkin akan mengancam level kesuburan apabila berkahwin kelak.

Tapi jangan risau, masalah keputihan masih boleh diatasi. seperti minum air rebusan pegaga atau basuh dengan air sirih. mengamalkan alfalfa juga insyaallah dapat menyelesaikan masalah keputihan ini.




tumbuhan alfalfa

alfalfa yang tumbuh di asia barat adalah sejenis tumbuhan yang kaya dengan zat dan mineral antaranya kalsium, zat besi, magnesium, phosphorus, pottasium, chlorine dan juga vitamin k. alfalfa yang segar akan membekalkan kandungan mineral yang tinggi. tapi malangnya, zat dan mineral ini boleh berkurangan semasa alfalfa melalui proses penanaman, memetik, membungkus dan penghantaran. bayangkan alfalfa yang ditanam di turkey, berapa lama masa penghantaran ke malaysia? seminggu? mungkin lebih....

“...Kini, Bersedialah Untuk Mengucapkan Selamat Tinggal kepada Keputihan, Kegatalan Dan Bau Yang Kurang Menyenangkan!...”

Jadi alternative terbaik untuk mendapatkan khasiat penuh alfalfa adalah Alfalfa Shaklee



Merupakan suatu Formula Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam 1950-an. Shaklee hanya menggunakan alfalfa terbaik yang tumbuh di California yang kaya dengan pelbagai jenis zat termasuk kalsium fosforus ,zat besi dan magnesium serta klorofil,bioflavonoid,pelbagai mineral dan vitamin.Tidak mengandungi fungisid,bakteriosid, hormon2 sintetik,pengawalatur tumbesaran atau bahan2 kimia.

Akhir kata.. anda akan jatuh cinta dgn Alfalfa ini sekiranya anda tahu khasiatnya dan rahsia keistimewaanya.

Apakah kebaikan Alfalfa?
(1) Terkenal untuk merawat 3 A :
• Arthritis
• Asthma
• Allergy

(2) Berkhasiat untuk membantu masalah :
• Penyakit Usus (Colon disorder)
• Buah pinggang
• Kencing manis
• Melawaskan usus
• Ulcer
• Fluid retention (sembab)
• Kurang selera

(3) Mengandungi 8 enzim yang boleh membantu masalah :
• Penghadaman
• Pencernaan
• Flatulence
• Abdominal discomfort dikalangan orang dewasa

(4) Terkaya dengan klorofil yang dapat membantu masalah
• Gastrik
• Penyakit kulit (Eczema)
• Kurang darah (Anemia)
• Sembelit
• Badan, nafas dan kaki berbau

(5) Promotes pituitary gland function

(6) Meneutralkan asid dalam badan (Alkalize’s the body and detorities the body especially the liver)
(7) Merawat masalah keputihan pada wanita. Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti kacip Fatimah, maka, membantu dalam "hubungan" suami isteri (enhance libido). Malah, ada juga yang mengaitkannya dengan membantu pembesaran payudara.
Memang sangat bagus diambil oleh wanita & para isteri.

(8) As a galactagouge. Bagus diambil oleh ibu menyusu, kerana ia meransang dan menambah pengeluaran susu ibu .


Jom baca testimonial : 

NurFatin Raihanah Emelie Rosales - Pengguna Set Slimming BF tapi secara tak langsung ALFALFA telah mengurangkan masalah KEPUTIHAN beliau..
Saya ingin kongsi pengalaman saya mengambil set slimming shaklee for bf mommies, ESP+Alfafa+Lecithin. Saya mula ambil set ni sejak mac 2012. Alhamdulillah dlm tempoh 3bln berat badan saya turun sbyk 1.5kg. 1.5kg mungkin nampak sedikit tapi kepuasannya saya rasa badan saya lebih ringan, lebih sihat dan pakaian yang dulu ketat sy boleh pakai balik :). Bukan saja berat badan turun, ESP sebagai milkbooster menjadikan susu saya lebih pekat. Sebelum ini juga saya mengalami masalah keputihan, alhamdulillah, pengambilan Alfafa mengatasi masalah keputihan saya. Kalau dulu saya menggunakan pantyliner kerana tidak selesa akibat masalah keputihan, sekarang alhamdulillah tanpa pantyliner saya selesa, tak perlu lagi memikirkan masalah keputihan. Lecithin pula membantu saya melancarkan pembuangan air besar :) Saya tak konsisten mengambil set ini, maksudnya kdg2 saya terlupa utk makan set ini pada waktu malam, dan itu pun dah menunjukkan penurunan berat badan sebanyak 1.5kg. Bayangkan kalau setiap hari saya disiplinkan diri utk mengambil set ini seperti yang dinasihatkan, pasti penurunan berat badan lagi byk :)


Testimoni : Saya memang mempunyai masalah keputihan semenjak dari bangku sekolah menengah lagi. Akibat daripada tak alert tentang kebersihan bahagian tu. Zaman sekolah belum pandai nak pakai pantyliner ke hape. Bila meningkat dewasa, saya perhatikan keputihan saya makin teruk tapi tak berani nak pegi klinik. Segan. Dengar2 doktor akan masukkan ubat dalam kita punya tu. Lagilah takut. Terbiarlah sampailah saya berkahwin dan hamil anak sulung. Semasa hamil, keputihan saya agak teruk jugak. Berbau dan berketul2. Malu dengan suami. Mujur suami jenis yang memahami. Suami suruh saya pegi check. Doktor bagi saya ubat yang masuk kat dalam kita punya tu. Malangnya tak lama lepas tu keputihan saya datang balik. Sedih. Giveup. Lepas tu langsung saya tak makan/pakai apa-apa produk pun sampailah saya mencuba set B yang ada mengandungi alfalfa. Saya dimaklumkan alfalfa boleh mengurangkan keputihan. Alhamdulillah setelah saya mencuba set trial yang untuk sebulan tu, keputihan saya dah x ade! Serius!!! Selalunya kalau saya pakai pantyliner daripada pagi, tengahari mesti dah penuh kesan keputihan tu tapi kali ni daripada pagi sampai petang, pantyliner saya bersih! Ya Allah rasa macam tak percaya. Saya tunjuk dengan suami, suami tersenyum je. Kalau dulu nak tidur pun saya terpaksa pakai pantyliner, sekarang tak perlu lagi. Alhamdulillah... Tak sia-sia saya mencuba. Saya tak malu nak berkongsi kegembiraan dengan semua orang. Dulu ader.. sekarang tidak lagi....Hehe.Terima kasih Shaklee.:-)




* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit




Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE