Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Wednesday, September 11, 2013

NAK HAMIL: 10 CARA Tingkatkan KESUBURAN Wanita



Kalau sebut bab kehamilan, saya memang sedih bila ramai yang nak cahaya mata tapi masih belum ada tanda nak hamil. Yang penting kita terus berusaha untuk hamil. Jangan sesekali putus asa. Moga Allah akan memakburkan doa hamba2Nya untuk menimang cahaya mata.

"Kenapa saya susah nak Hamil kak, bagaimana nak cepat hamil yea?".. bila dihujani dengan persoalan begini memang sedih sangat sebab kekadang ramai remaja sekarang yang terlanjur, hamil dan buang anak macam anak takda nilai tapi bagi yang menunggu sangat2 lama tentu akan sedih dengan berita gini

Bukan salah anda sukar untuk hamil, bersabar dan berusahalah. Di sini saya nak kongsikan 10 cara meningkatkan kesuburan di kalangan wanita, semoga bermanfaat ye dan membantu anda dalam menyelesaikan masalah untuk menimang cahaya mata. Yang penting pasangan perlu berusaha dan bukan sebelah pihak sahaja.

1) WATCH YOUR WEIGHT.

Berat badan berlebihan, terutamanya LEMAK akan menghasilkan hormon tetentu yang akan menganggu OVULASI. Turunkan berat kepada BERAT IDEAL

2) EAT WELL.

Ambil Protein, Zinc dan Vitamin C yang mencukupi. Kekurangan nutriens ini berkait rapat dgn Delay Mestrual dan antara penyebab Keguguran.

3) QUIT SMOKING

4) KNOW YOUR MENSTRUAL CYCLE.
Normal menstrual cycle aalah 25-35 hari (kira dari hari pertama haid), kalau menstrual delay sampai 42hari, anda kurang Ovulasi. Sila jumpa pakar gynea.

5) CERIAKAN HIDUP ANDA.

Kajian menunjukkan Wanita sukar hamil jika dlm keadaan stress dan tertekan

6) STOP ALCOHOL.

Kajian menunjukkan pengambilan alcohol menurunkan chances untuk hamil.

7) HAVE SEX MORE OFTEN.

Mengadakan Sex setiap minggu meningkatkan Hormon Estrogen. Body will understand yang kamu sedang cuba untuk Hamil.

8) JGN pancurkan air atau basuh vagina anda berlebihan. You will wipe out good bacteria which protect your vigina.

9) AMBIL SUPLEMEN KESUBURAN:

B-COMPLEX: Vit B, terutamanya Folic Acid adalah bahan genetik penting dalam telur dan sperma.Together dengan vitamin B12 dan B 6, asid folik berfungsi untuk memastikan kod genetik bayi anda intact dan meningkatkan kesuburan

ZINC: Kekurangan zink boleh menyebabkan perubahan kromosom pada wanita dan lelaki yang menyebabkan ketidaksuburan.Zinc penting utk menghasilkan hormone estrogen dan progesterone dan membuat lapisan luar dan ekor sperma .

OMEGA 3 asid lemak: Ini adalah penting untuk fungsi hormon dan mengawal keradangan yang boleh mengganggu uterus. Bagi lelaki, suplemen OMEGA 3 adalah penting kerana air mani adalah kaya dengan prostaglandin, yang diperbuat daripada lemak ini.

SELENIUM: Membantu melindungi anda daripada radikal bebas, membantu untuk mencegah kerosakan kromosom, yang boleh menyebabkan kecacatan kelahiran dan keguguran serta membantu meningkatkan bilangan sperma.

VITAMIN E: Satu lagi antioksidan kuat yang meningkatkan kesuburan apabila diberikan kepada lelaki dan wanita. Pengambilan VIt E meningkatkan 19-29% chances utk Hamil.

Berita baik, Vit E Shaklee turut Mengandungi Selenium (JIMAT)

10) BERDOA dan Solat Hajat memohon dari Tuhan ALLAH yang Maha Penyayang supaya dikurniakan Anak Soleh yang Beriman. Jgn Putus Asa ia bukan sifat orang Islam.

Bagi yang masih tercari set kesuburan suami isteri, dapatkan dengan set kesuburan dengan natural supplemen shaklee. Alhamdulillah, ramai dah berjaya semuanya dengan izin Allah.

Kredit coozlife.blogspot.com



Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

KESIHATAN ITU KEKAYAAN yang tak ternilai harganya..

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk dan pelbagai tawaran HEBAT menanti anda::

Email - pokoksena85@yahoo.com

SMS / Wassap - 0199517292

FB - http://www.facebook.com/pokoksena85

Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09

Your Shaklee Independent Distributor (ID -854784)

Atau msg direct kat FB ye :: https://www.facebook.com/messages/JomSinggah09

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE