Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Monday, September 16, 2013

Inginkan kesihatan yang berpanjangan?? Pelaburan jangkamasa panjang..



Perlu ke ambik vitamin??
Saya sihat je??
Kalau sakit boleh cover insurance?? Kalau sakit, insurance company boleh support??

Kekadang kita inginkan kesihatan yang baik dan keep on sharing indo kesihatan dan komen kat atas selalu singgah kat komen2 post pasal info kesihatan. Alhamdulillah, bagi yang ada kesedaran tentang pentingnya kesihatan rasa takda masalah dah sentiasa menyokong post yang berguna tetapi bagi yang kurang kesedaran tentang kesihatan..sebab tu boleh komen dan cakap macam tu.

Siapa nak sakit?? Angkat tangan laju atau sila la komen kat bawah post ni ye. Tiada orang nak sakit sebenarnya..tapi kalau Allah nak uji hambanya kita kena menerimanya dengan redhalah sebab Allah tau mana yang terbaik untuk kita.

Tetapi kesihatan perlu diutamakan juga dan perlu berusaha untuk sihat. Betul tak?? Walaupun kita mengamalkan gaya hidup sihat keperluan nutrisi harian belum cukup sepenuhnya. Pengambilan natural supplemen adalah satu cara untuk pencegahan dari awal untuk kesihatan yang baik. Kalau mampu lagi, boleh ambil sekali dengan insurance medical card ye. Tapi gak semua mampu nak ambik insurance kan, so kena amalkan gaya hidup sihat bermula pada harini dan saat ini.

Dengan shaklee, biasa utk kesihatan optimun kita akan suggest Esp, vitalea, b com dan vitamin c. Jom kita baca seimbas lalu tentang kelebihan vitamin untuk kesihatan anda.

ESP - Ia adalah protein, dari sumber soya. Sel badan kita terbina dari protein dan saya tak nafikan yang kita boleh amik protein dari ikan, daging, telur, ayam etc. Tapi, tanpa kita sedar protein hanya hidup dalam suhu 37 celcius bersamaan dengan suhu badan kita. Lebih dari tu, asid amino mudah rosak. 
Jadi elakkan pengambilan esp dengan  air panas dan kafein.

Jadi dengan mengamalkan ESP ni, boleh membantu kita mendapat khasiat protein dengan sebenarnya. Dengan sel yang sihat, penyerapan vitamin lebih maximum dan jayanya.

2) B Complex Tahukah anda, B Complex dalam badan mudah musnah bila terdedah dengan tekanan emosi, pil perancang, merokok dan mudah marah. Jadi dengan pengambilan B Complex secara berterusan selepas sarapan boleh membantu kita dan badan kita untuk kekal cergas dan ceria.

3) Vita C (ganti dengan vit c chew kahsiat sama sahaja), vitamin C ni mengandungi 100mg keperluan badan seharian yang mana ia bertindak mengikut pelepasan masa. Ia sangat penting untuk imun tubuh kita. Jika anda mampu konsisten makan 3-4 jenis potong buah-buahan hari-hari, Insya Allah anda akan dapat menjamin keperluan vitamin C yang cukup unutk badan anda. Tapi kalau asyik marah-marah, emosi tak stabil, vitamin c memang akan mudah rosak seperti Vita B Complex yang kat atas saya cerita tu. Ia bertindak sebagai antioksidan dan sangat penting dalam melawan penyakit.

4) Vita Lea Vita Lea ini adalah dengan formula Zat Besi. Tanpa zat besi secukupnya, kita boleh mengalami kekurangan sel darah dan tekanan darah rendah (HB Low).Vita Lea ni jugak adalah multivitamin yang lengkap dengan 12 vitamin dan 7 galian yang amat-amat penting untuk badan kita.

Semoga kita boleh mengamalkan gaya hidup sihat. Spend 10% dari gaji anda untuk kesihatan masa depan. Apa2 boleh contact untuk free consultation ye.. dan suggest mengikut budget anda. Cost serendah rm1.3 sehari dengan pemgambilan 2 jenis vitaminiaitu vitalea dan b comp. Kalau mampu baik beli semua jenis vitamin ye.

Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

KESIHATAN ITU KEKAYAAN yang tak ternilai harganya..

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk dan pelbagai tawaran HEBAT menanti anda::

Email - pokoksena85@yahoo.com

SMS / Wassap - 0199517292

FB - http://www.facebook.com/pokoksena85

Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID -854784)

Atau msg direct kat FB ye :: https://www.facebook.com/messages/JomSinggah09

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE