Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Saturday, September 14, 2013

Andropause.. Menopaus lelaki..



Siapa pernah dengar Andopause?? Menopuas lelaki??

Terus terang cakaplah yang saya pun baru pertama kali terbaca kat buku nutrisi ( Penggunaan GLA complex elok utk menapous dan andropause). Teruskan membaca ye.. kalau rasa en. suami dah ada tanda-tanda nak andropause, cepatlah beli GLA complex ye ( iklab sekejap ye) sebab kesan oleh customer yang ada tanda2 menopaus (perempuan) sangat2 mengujakan.

Sangat jakun kan tapi takper. Alang2 dah baca, jom la kita selidik serba sedikit tentang andropuase ataupin lebih dikenali menopaus lelaki.

Menopause serasi dengan kaum perempuan, tapi sebenarnya keadaan ini juga biasa dialami oleh laki-laki. Jika laki-laki memiliki 4 tanda2 kat bawah ini, maka itu tanda ia mengalami menopause.

Selama ini menopause memang lebih banyak difokuskan pada perempuan kerana itu menunjukkan tanda bahawa ia sudah tidak boleh mengandung lagi. Namun sekarang keadaan ini juga boleh mempengaruhi lelaki

Satu-satunya perbezaan menopause pada lelaki adalah keadaan ini tidak membuat lelaki menjadi infertil total tapi hanya terjadi penurunan kadar hormon sahaja. Jika lelaki sudah memasuki usia 40an tahun, maka ia semakin mendekati masa menopause.

Berikut ini 4 tanda yang biasa menunjukkan seorang lelaki sudah memasuki masa menopause.

1. Perubahan Fizikal

Ketika lelaki memasuki fasa ini, maka ia akan mengalami kenaikan berat badan, ototnya mula lemah dan kehilangan massa otot. Gejala lain yang boleh berlaku adalah rambut gugur, disfungsi ereksi dan depresi.

Perubahan lainnya adalah tubuh terasa sakit atau tidak selesa terutama di sendi seperti lutut dan siku. Jika tubuh merasa malas dan jadi tidak aktif, sebaiknya periksa perubahan tubuh yang terjadi. Obesiti adalah gejala paling umum
dari menopause pada lelaki

2. Perubahan mood

Selama hormon di dalam tubuh mengalami fluktuasi, maka perubahan mood adalah hal yang umum terjadi. Mudah marah atau sensitif adalah salah satu gejala yang umum dialami lelaki yang menopause. Perubahan mood ni berbeza bagi setiap orang.

3. Berkeringat saat malam hari

Jika tiba-tiba terbangun di malam hari dengan tubuh basah berkeringat, maka sebaiknya hati-hati kerana itu boleh jadi tanda-tanda mengalami menopause.

Tanda lainnya adalah jika tubuh merasa dingin tapi berkeringat atau tidak boleh tidur sehingga waktu tidurnya berkurang.

4. Ghairah seks menurun

Seiring dengan menurunnya produksi hormon testosteron, maka beberapa lelaki mengalami masalah dalam mencapai atau mempertahankan ereksi. Meski begitu menopause ini tidak membuat lelaki menjadi infertil total tapi menurunkan gairah seksualnya.

Kredit m.detik.com

Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

KESIHATAN ITU KEKAYAAN yang tak ternilai harganya..

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk dan pelbagai tawaran HEBAT menanti anda::

Email - pokoksena85@yahoo.com

SMS / Wassap - 0199517292

FB - http://www.facebook.com/pokoksena85

Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09

Your Shaklee Independent Distributor (ID -854784)

Atau msg direct kat FB ye :: https://www.facebook.com/messages/JomSinggah09

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE