Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Tuesday, September 25, 2012

CANTIK, TEGANG, MULUS,HALUS—> AWET MUDA! dengan COLLAGEN POWDER




Bidang kecantikan dan kolagen? Memang tak dapat dipisahkan. Sebut kolagen semua orang akan sebut CANTIK, TEGANG, MULUS,HALUS—> AWET MUDA!
APAKAH KOLAGEN?
Kolagen berfungsi sebagai penyokong kepada seluruh tubuh badan kita. Kolagen terdiri dari serat protein yang ada pada kulit, tulang rawan, tulang dan tisu-tisu (juga di dalam kuku dan rambut). Secara kasar, 33% dari protein dalam badan adalah protein collagen, dan  75% kulit terdiri dari kolagen.
KESAN KEKURANGAN KOLAGEN DALAM BADAN
Penghasilan kolagen berkurangan dengan kadar 1.5% pada setiap tahun selepas usia 25 tahun. Kesan pengurangannya mula dirasai lebih kurang 10 tahun kemudian. Selepas usia 45-50 tahun, badan kita akan kehilangan hampir separuh daripada kolagen yang ada. Jadi, semakin tua, semakin berkurangan kolagen dalam badan.
Oleh itu kolagen diambil sebagai makanan kesihatan untuk pelbagai penyakit seperti osteoarthritis (sakit sendi), osteoporosis, arteriosclerosis selain untuk kegunaan kosmetik dan pelembab kulit.

TANDA TANDA PENUAAN
  • kulit kusam
  • tak bermaya
  • tiada seri
  • kulit kedut dan mula kendur
  • pigmentasi kulit
  • cepat letih dan lesu
  • sakit badan dan sendi
  • mudah lupa
  • kurang penglihatan

CONTOH SUMBER MAKANAN YANG MEMPUNYAI KOLAGEN
Buah Strawberry
Kandungan vitamin C dalam stroberi memiliki peran penting untuk mengurangi efek penuaan seperti keriput dan kulit kering kasar. Penelitian mengungkap bahwa vitamin C bermanfaat menangkal radikal bebas dan merangsang pembentukan kolagen sehingga memunculkan efek yang menghaluskan kulit. Stroberi juga mengandung asam ellagic yang dapat melindungi serat elastis, yang bertugas menjaga struktur kulit tetap utuh, menjaga kekencangan serta melawan enzim perusak kulit.
Bawang putih
Bawang putih mengandung belerang yang membantu tubuh Anda memproduksi kolagen. Kandungan lainnya yaitu asam taurine dan lipoid bekerja untuk memperbaiki serat kolagen.
Buah Tomato
Tomat mengandung likopen yang merupakan antioksidan tinggi untuk menghambat enzim kolagenase / enzim yang merusak ikatan peptida pada kolagen
Ikan
Mengonsumsi ikan yang mengandung omega 3 seperti tuna, salmon, sarden dan ikan trout dapat membantu menjaga kulit tetap sehat bercahaya. Kandungan Asam lemak omega 3 EPA (asam eicosapentaenoic) berperan dalam membentuk kolagen.

Ini pula Kolagen dari Shaklee. Diperbuat dari bahan semulajadi dan terbukti secara klinikal. Jom halangi penuaan sekarang juga sebelum terlambat!

kredit- http://dazzlingmoms.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.





Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784) 

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE