Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Friday, September 21, 2012

Bagaimana Memastikan Kolon Anda Bersih





Badan manusia: Penciptaan yang sempurna


Badan kita telah diciptakan Allah dengan sempurna, mampu menyerap dan menyingkir dengan semulajadi. Spt yg kita tahu, kolon berfungsi untuk penyahtinjaan pepejal, buah pinggang untuk cecair, paru-paru untuk karbon dioksida, hati untuk detoksifikasi dan kulit untuk perpeluhan. Subhanallah, hebatkan?
Comparison antara healthy colon VS unhealthy colon

Kali ini saya nak bercerita tentang pembersihan kolon. Kita semua tahu kebanyakan punca penyakit bermula dari perut. Kolon yang sihat dan bersih sgt penting untuk penyerapan zat makanan lebih sempurna dan mengurangkan risiko penyakit usus seperti inflamasi dan diverticulutis.

Cara yang sihat untuk memastikan kolon kita bersih dan sihat:


(credit to: zakikhan.net)
  1. Minum air dengan banyak - Membantu mencegah dehidrasi,melancarkan sendi, mencuci racun atau toksik dan membantu pencernaan yang bermanfaat bagi usus besar.
  2. Elakkan pengambilan diet tinggi lemak tepu - Untuk mengurangksn risiko kanser usus besar, elakkan pengambilan lemak tepu dalam makanan segera, daging merah, produk lemak susu dll. Baca label dgn teliti.
  3. Tingkatkan pengambilan serat - serat tidak dapat diuraikan oleh badan. Ini membantu toksin dan kotoran keluar dari usus besar selain mengurangkan sembelit.
  4. Kurangkan pengambilan alkohol dan tembakau.
  5. Bersenam - Bersenam banyak manfaat pada badan. Bersenam dapat membantu anda menjaga berat badan, meningkatkan peredaran dan boleh meningkatkan fungsi usus.
  6. Ambil Beberapa Tumbuhan - Beberapa tumbuhan dapat diamalkan untuk membersihkan usus besar, membunuh parasit dan meningkatkan fungsinya. Antaranya seperti psyilium husks, alow vera, biji jintan, uva ursi, walnut hitam dan akar kunyit.
  7. Berpuasa - Berpuasa juga membantu membersihkan kolon. Dengan mengambil minuman seperti air lemon, herbal, air buah, air sayuran. Lakukan untuk tiga hingga sepuluh hari. Ketika toksin mula dibebaskan, anda akan merasa sakit kepala, rasa lemah tidak bermaya dan kesan-kesan sampingan yang lain. Kesan ini hanya sementara, apa yang kita panggil ‘healing crisis‘.
Di Shaklee, terdapat satu produk dinamakan Herb-Lax.  Herb-Lax sanat digalakkan untuk diambil sebelum mengambil apa-apa produk Shaklee dengan tujuan untuk membersihkan kolon supaya kadar penyerapan supplemen yang diambil lebih berkesan, terutama mereka yang mengambil set untuk kurus, OmegaGuard™ atau Lecithin. Herb-Lax juga boleh diamalkan sekali setiap seminggu atau dua minggu untuk pembersihan kolon secara berkala.

Herb-lax is the most effective, gentle colon detox and cleanser. It contains 9 herbs and is recommended to take before going on your supplement program.... which helps to pull the toxins and poisons out of your system. If you want to use as a laxative, use at night, and if your are looking for a body purifier,take with your meal. remember that your colon knows only to do one thing and that is to absorb. It does not know the difference between good nutrients and toxins, so it will keep reabsorbing good and bad. To avoid body pollution, keep your colon clean and healthy. Remember all disease starts in the colon. So lets keep things moving,........ and in the end..... everything will come out fine!


kredit - http://sihatsejahterasokmo.blogspot.com


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.





Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784) 

1 comment:

  1. Hello, its fastidious article regarding media print, we
    all understand media is a impressive source of facts.

    Take a look at my website ... consolidation student loans

    ReplyDelete

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE