Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Friday, March 29, 2013

Vitamin dan Masalah keguguran rambut.. apakah kaitannya?



Selain daripada tekanan dan pencemaran, salah satu punca utama keguguran rambut adalah kekurangan vitaminBiasanyaorang yang mengalami keguguran rambut juga mengalami kekurangan vitamin dalam diet merekaAgak-agaknya apalah vitamin yang kurang dalam pemakanan harian kita yang menyebabkan keguguran rambut kan?


1. Biotin (Vitamin-H)
Vitamin yang paling popular yang membantu keguguran rambut adalah Biotin atau vitamin H. Biotin adalah sebahagian daripada keluarga B kompleks dan telah terbukti untuk menghalang keguguran rambutSatu lagi faedah Biotin adalah bahawa ia mencegah rambut kelabuVitamin ini adalah dalam susu, yis dan kuning telur.

2. Iron (Zat Besi)

Kekurangan zat besi dalam badan bukan sahaja menyebabkan anemia, tetapi ia juga menyumbang kepada keguguran rambutOrang yang mempunyai kekurangan zat besi dan rambut gugur perlu meningkatkan pengambilan zat besi dalam pemakanan harian merekaIni perlu, kerana zat besi boleh membuat perubahan yang ketara dalam pertumbuhan rambut.

3. Vitamin-B

Vitamin B kompleks juga membantu dalam mengatasi masalah keguguran rambut kerana ia menguatkan folikel rambut - menjadikan ia kurang terdedah kepada kerosakan dan kehilangan rambutPemakanan yang kaya dengan kandungan vitamin B akan meningkatkan pertumbuhan rambut dan mengurangkan rambut gugur. 

4. Zinc

Zink banyak terdapat dalam daging merah, yang membantu mengatasi sebarang masalah kulit kepala (berkelemumur)Satu lagi faedah pengambilan zink ialah ia meningkatkan kehidupan seks andaJadi ia menjamin bukan sahaja rambut yang cantik tetapi ‘saat’ yang indah ketika bersama. 

5. Anti-Oxidants

Anti-oksidan, yang lebih dikenali sebagai Vitamin A, C dan E biasanya diambil untuk mempunyai kulit yang cantikTetapi adakah anda tahu bahawa selain daripada memberi anda kulit yang bersih dan mulusia menghalang keguguran rambut dan merangsang pertumbuhan rambut dengan mengepam keluar toksin dalam badan dan meningkatkan sistem imun anda. 

6. Protein

Protein merupakan satu lagi komponen penting rambutSebenarnya, 90% struktur rambut  dikomposisikan oleh proteinBersama dengan vitamin B kompleks, protein juga sebenarnya adalah ramuan yang biasa terdapat di dalam syampu, perapi syampu dan  dalam rawatan rambutProtein juga merupakan salah satu sebab yang menjadikan rambut kuat dan tahan daripada kerosakan.

8. Pantothenic Acid

Asid Pantothenic adalah penting untuk kesihatan kulit kepalaIa juga merupakan salah satu komponen utama sel-sel dalam badan dan membantu dalam penukaran makanan kepada tenagaFolikel rambut mula gugur disebabkan oleh kekurangan nutrien ini di dalam badan kita - ia juga mengakibatkan sembelit dan penyakit yang lain.

Nah! Itu dia senarai jenis vitamin yang boleh membantu mengatasi masalah rambut , tak kiralah rambut gugur ke, rambut bercabang ke, masalah kulit kepala berkelemumur ke..etc..etc..Rambut yang cantik adalah idaman setiap orangJadijika anda mengalami keguguran rambut atau mana-mana masalah rambut atau kulit kepala, cuba cari apa yang kurang di dalam diet anda. Pilihan di tangan anda untuk memilih makan terlalu banyak atau terlalu sedikit untuk memastikan sistem badan anda berfungsi dengan betul. Jika anda boleh berbelanja besar untuk rawatan keguguran rambut (termasuk syampu dan perapi, pelembap dan lain-lain)tetapi tanpa pemakanan (yang mengandungi nutrisi) yang betul semuanya adalah membazir. Renung-renungkan! 

credit - ummiirfan.com


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.









Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:


Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI   

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE