Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Saturday, March 30, 2013

Tip Menjadikan Rambut Cantik, Sihat dan Menawan



Tips kesihatan rambut





Rambut dan wanita memang sukar dipisahkan. Sebab itu jugalah ramai yang menyatakan rambut itu umpama mahkota bagi seorang wanita. Ramai wanita yang sanggup menghabiskan duit dan masa semata-mata untuk membelai dan memanjakan rambut mereka.
Jika kita seorang wanita adakah kita sanggup membiarkan rambut rosak dan tidak terurus? Pasti kita akan beras amat kecewa jika ia benar-benar terjadi bukan? Rambut amat penting bagi seseorang wanita kerana ia mampu mempengaruhi penampilan seseorang.
Menurut Olivia Lee, Pengurus Produk kecantikan L’oreal Paris, setiap individu mempunyai rambut yang berlainan jenis. Antaranya, rambut kering, berminyak, kusut dan mengerbang. Setiap wanita haruslah mengenali jenis rambut yang mereka miliki.
Secara asasnya, untuk mendapatkan rambut sihat seperti yang kebanyakan wanita idamkan, pengambilan makanan tambahan adalah amat disarankan oleh kebanyakkan pakar. Dengan kata lain,rambut juga memerlukan makanan untuk tumbuh dengan sihat. Untuk mendapatkan rambut sihat ia memerlukan:

Air
1/4 berat setiap helaian rambut mengandungi air. Minum air secukupnya untuk menjaga kelembapanrambut anda. Selain dapat mengelak dari berlaku ‘dehidration’, meminum air secukupnya akan membuatkan rambut anda menjadi lembut dan berkilau.
Vitamin dan Mineral
Sumber vitamin dan mineral seperti vitamin A, B, C, dan zat besi amat baik untuk rambut. Vitamin A akan menjaga kulit rambut. Vitamin B dan C berfungsi untuk melancarkan peredaran darah dan pertumbuhanrambut. Zat besi pula akan membawa oksigen yang secukupnya untuk rambut.
Protein
Protein akan membuatkan rambut tumbuh dengan lebih cepat dan lebat. Selain itu, ia akan menjadikanrambut lebih kuat. Protein boleh didapati dari pelbagai sumber. Tetapi protein yang baik adalah dari sumber kacang soya yang organik. Pengambilan protein yang cukup dapat mengelakkan hujung rambutdari bercabang.
kredit - http://www.jikebiotechgroup.com


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.








Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI   

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE