Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Sunday, November 24, 2013

Kesihatan Wanita.. artikel wajib baca ye.

Jangan ambik enteng kesihatan wanita ye. Sesuai untuk bacaan semua golongan. Samada kaum adam dan sangat penting untuk kaum hawa ye. Jom jadi Superwoman yang hebat untuk kebahagiaan family tersayang.

Jom baca info tentang kesihatan wanita ye.

Kesihatan amat penting bagi seorang wanita kerana mereka memainkan peranan penting dalam menjaga kesihatan keluarga dan juga orang disekelilingnya. Kita dapati yang wanita yang sering sibuk dengan kerja rumah dan karier mereka namun ramai yang tidak ambil peduli dengan kesihatan mereka.

Wanita melalui beberapa peringkat perubahan hormon didalam kehidupan mereka iaitu dari peringkat baligh kepada kehamilan dan sehingga putus haid. Setiap peringkat kehidupan yang dilalui memerlukan penjagaan yang istimewa. Diet yang seimbang, senaman dan makanan tambahan yang betul sangat penting untuk mereka kekal sihat dan mencegah daripada penyakit yang berkaitan dengan usia seperti kencing manis, kanser, dan penyakit jantung.

Antara supplemen penting untuk kesihatan wanita adalah ::

Docosahexaenoicacid (DHA) dan Eicosapentaenoicacid (EPA)
---------------------------------

DHA dan EPA merupakan asid lemak omega 3 yabg dikenalpasti dapat memberikan sokongan nutrisi bagi menyokong tahap kolestrol yang baik sekaligus menjadi jantung sihat.

Gamma Linolenic Acid (GLA)
----------------------------

Gla telah digunakan secara tradisional untuk keselesaan semasa kitaran bulanan atau haid termasuk dapat membantu melegakan kesakitan atau masalah yang dialami ketika haid seperti ketidakselesaan, sakit kepala dan boleh juga membantu menangani gejala2 yang biasa berlaku sebelum.putus haid.

Kalsium, Magnesium, Vitamin D dan mineral zink, tembaga dan mangan.
-----------------------------------

Memelihara kesihatan tulang yang sihat merupakan satu lagi masalah wanita yang perlu dititikberatkan.

Dianggarkan sejuta rakyat Malaysia (80% terdiri daripada kalangan wanita) kurang kesedaran berkenaan bagaimana untuk mengekalkan tulang yang sihat.

Pengambilan kalsium, magnesium, vitamin D dan zink minerak, tembaga dan mangana dalam diet harian dapat membantu dalam pembentukan dan penyelenggaraan tulang-tulang dan gigi yang sihat.

Nutrien Polifenol
------------------

Kesihatan payudara dan servikal juga semakin penting kepada wanita. Diet yang kaya dengan nutrien polifenol seperti Resveratrol dan asid Ellagic yang ditunjukkan didalam kajian amatlah berguna terutamanya dalam menyokong kesihatan wanita.

Shaklee menyarankan Vivix dan Set Kesihatan Wanita bagi kesihatan optimun wanita. Jom baca seimbas lalu apa kelebihan Vivix dan Set Kesihatan Wanita.

VIVIX

Memberikan campuran botanikal unik daripada Polygonum, Cuspidatum, Muscadine Grape, European Elderberry dan Purple Carrot yang kaya dengan nutrien polifenol.

Set Kesihatan Wanita ialah kombinasi nutrient yang menepati keperluaan wanita disetiap peringkat kehidupan mereka.

Omega Guard Shaklee merupakan supplemen diet yang mengandung minyak ikan. Setiap omegaguard memberikan 1000mg asid lemak omega-3 termasuk DHA dan EPA.

GLA Complex shaklee merupakan kombinasi minyak borage yang mengandungi kepekatan gamma linoleic acid (gla) yang tinggi, Linoleic Acid (LA), bunga matahari dan vitamin E.

Ostematrix adalah produk yang memberikan nutrien dengan matriks unit yang amat penting termasuk kalsium, magnesium, vitamin d, dan mineral zink, tembaga dan mangan yang memelihara kesihatan tulang.

Sumber - Shaklee Today

3 comments:

  1. salam singgah sambil follow....

    http://airis-contest.blogspot.com/2013/11/blogger-gempak-2013-award.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih singgah..
      nti sy singgah blog cik ye

      Delete
  2. whoah this blog is wonderful i like reading your articles.

    Keep up the great work! You recognize, many individuals are hunting around for this information, you
    could aid them greatly.

    Feel free to visit my web site ... goji berry

    ReplyDelete

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE