Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Friday, November 8, 2013

Kelebihan Pisang untuk kulit cantik



Banyak bahan alami yang dapat dimanfaatkan sebagai perawatan kecantikan. Salah satunya adalah buah pisang. Selain untuk dimakan kerana rasanya yang enak dan kaya akan kandungan gizi, ternyata buah pisang bermanfaat untuk perawatan tubuh. Hal ini kerana pisang mengandung vitamin A,B,C,E, zat besi, zinc, dan potassium.

Pisang juga sumber asam amino dan kaya akan antioksidan yang sangat bermanfaat untuk kulit dan rambut. Berikut cara memanfaatkan pisang untuk merawat tubuh anda:

1.Melembabkan kulit.

Kupas dan hancurkan satu buah pisang lalu sapukan pada area wajah. Biarkan selama 15-20 menit, kemudian bilas dengan air hangat setelah itu bilas kembali dengan air dingin.

2.Menghilangkan minyak berlebih pada wajah.

Buatlah masker dari campuran pisang dan dua sendok air jeruk lemon. Kandungan acid pada jeruk lemon akan menghilangkan minyak, sementara vitamin C pada pisang akan mengontrol produksi minyak pada wajah.

3.Memperbaiki rambut kering dan gatal di kulit kepala.

Hancurkan 2 buah pisang, 1 buah alpukat dan yogurt. Kemudian sapukan krim lembut tersebut ke kulit kepala, biarkan selama 20 minit sebelum dibilas dengan air hangat.

4.Mencegah kerutan.

Anda boleh memakai pisang sebagai masker untuk mencegah penuaan. Pisang dan alpukat kaya akan vitamin E yang diketahui mampu mengurangi kedutan dan mencegah bintik hitam pada wajah.

5.Mengangkat sel kulit mati.

Jadikan kulit anda tetap lembut dengan melakukan scrub berbahan pisang, oatmeal, dan santan seminggu sekali secara teratur. Biji gandum akan membantu untuk mengelupas sel-sel kulit mati sementara santan akan membuat wajah anda kembali bersinar.

6.Mengurangi mata bengkak.

Kandungan potassium pada pisang dapat mengurangi mata bengkak akibat kepenatan. Anda juga dapat menyapukan hancuran pisang di bawah mata untuk mendapatkan manfaat yang sama.

7.Merawat kulit berjerawat.

Ada kekuatan dalam kulit pisang! Sebelum menuju ke tempat tidur, gosokkan bagian dalam kulit pisang di seluruh wajah anda dan basuh saat anda bangun di pagi hari. Ulangi langkah ini setidaknya sekali sehari dalam satu minggu. Jika terjadi iritasi kulit lebih lanjut atau semakin berjerawat, hentikan pemakaian dan segera konsultasikan dengan dokter.

8.Mengatasi tumit pecah-pecah.

Haluskan 2-3 buah pisang dan oleskan pada tumit anda untuk melembabkan kulit sehingga tidak ada lagi pecah-pecah di kaki anda.

Sumber - astaga.com

Agen dropship sangat dialu2kan untuk menyertai team saya. Apa yang perlu dilakukan add fb.com/pokoksena85 atau Mazlina Mohd Nazir.

Sambil2 bolehlah jenguk blog2 lain gak::

http://www.jomsinggah.com
http://mcna-health.blogspot.com/
http://sharecrite.blogspot.com/
http://www.kedaiserbanekakelantan.blogspot .com

Email - pokoksena85@yahoo.com SMS / Whatsapp - 0199517292

FB - http://www.facebook.com/pokoksena85

FanPage -

http://www.facebook.com/JomSinggah09

https://www.facebook.com/JomSinggahShoppe

https://www.facebook.com/GayaHidupSihat13

Serius buyer boleh msg https://www.facebook.com/messages/JomSinggahShoppe

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE