Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Saturday, May 19, 2012

Petua Lama Menghilangkan selulit & Cara memerangikan Selulit cara Moden




Sedia maklum,selulit atau kesan parut pada bahagian luar paha,perut dan punggung amat sukar untuk dihilangkan. Akan tetapi rawatan tradisional akan dapat mengurangkan kesannya.

Cara-caranya:

Cara 1. Ambil tawas,bancuh/canpur dengan sedikit air suam. Sapukan pada tempat atau bahagian yang terdapat selulit setiap hari.

Cara 2. Ambil minyak kelapa hijau,gunakan untuk mengurut bahagian badan yang berselulit setiap pagi selepas mandi.

Cara 3. Ambil timun muda dan parut serta biarkan berembun selama semalaman kemudian sapukan pada bahagian badan yang berselulit.

Cara 4. Ambil sebiji atau dua biji buah belimbing besi dan parut serta dicampurkan dengan madu asli,lalu sapukan ramuan tadi dibahagian yang berselulit,jika sering dilakukan hasilnya sangat memuaskan.


Cara 5. Ambil 5 pucuk daun bunga raya,giling atau tumbuk hingga lumat,simpan dalam peti sejuk/kulkas,dan sapukan ramuan ini pada bahagian yang terdapat selulit pada waktu malam.Lakukan rawatan setipa hari,anda akan melihat hasilnya...insyaAllah.

Cara 6:
-Ambil segenggam beras yang sudah dibersihkan.
-sebuku kunyit hidup.
-Lima helai daun pucuk senduduk.
-Sedikit kapur sirih
-Halia/jahe
-Daun cekur/kencur

Tumbuk atau blender semua bahan-bahan tersebuthingga hancur lalu sapukan pada bahagian badan yang berselulit.Amalkan setipa hari selama 2 minggu berturut-turut.Hasilnya cukup memuaskan hati anda.


 ___________________________________________
Pakar kulit Hollywood Horward Murad MD dan penulis buku “ The Cellulite Solution” memberitahu selulit bukanlah masalah lemak sebaliknya ia adalah sejenis masalah kulit. Tidak kiralah anda mengalami berat badan yang lebih kurang atau kurang selulit tetap berpotensi untuk menyerang. Lemak punca selulit tidak sama dengan lemak yang menukarkan anda daripada size S ke size XL. Lemak ini tersimpan jauh di bawah kulit dan kedudukannya hampir dengan tulang kita. Inilah yang tubuh kita gunakan untuk membakan makanan sebagai tenaga.

Dalam erti kata lain, selulit terhasil daripada saki baki sel lemak yang ada di dalam kulit. Ia tidak boleh di bakar sebagai tenaga. Oleh itu, tindakan kita untuk berdiet, bersenam bahkan liposuction juga tidak boleh menghilangkan selulit sepenuhnya.

Punca sebenar selulit belum Berjaya ditemui oleh para doctor, tetapi secara kesimpulan mereka percaya kunci utama ialah hormon dan anatomi. Menurut Bruze  Katz, MD bukti terbaik yang menunjukan pertambahan selulit bukanlah hormon  semata-mata tetapi juga anatomi yang dikenali sebagai SEPTA.
Ia adalah sekumpulan tisu berserabut yang mengelilingi sel lemat dalam kulit.

Di dalam wanita SEPTA ini bergerak secara menegak. Sewaktu muda septa tidak menjadi masalah, ini kerana pergerakan septa berfungsi dengan baik untuk memastikan selulit tersimpan elok  di lapisan kulit paling bawah. Tetapi sebaik usia meningkat septa elastik ini akan menjadi lebih keras dan sukar. Apabila ia menghampiri sel selulit yang mane akhirnya ia mula merubah pergerakan bentuk asalnya.

Katz berkata, apabila septa ini bergerak secara menegak, hasilnya ia akan memberikan kesan seperti bentuk permukaan tilam. Sel lemak akan menolak di antara satu same lain dan akhirnya membentuk lekukan yang dikenali sebagai selulit. - Rapi.com

So APA PILIHAN ANDA UNTUK MEMERANGI SELULIT??
  • Krim dan Losyen yang berasaskan cafein- dimana ia diyakini mampu menarik cecair keluar di antara ruang sel dan turut memaksa prose’s liposis iaitu pembakaran lemak di bawah permukaan kulit. Di dalam satu kajian yang diterbitkan di dalam jurnal “Dermatologic Surgery 1999” penyelidik mendapati yang krim “methylxanthine” mengurangkan sel lemak di dalam kulit dengan kesan ketara dalam masa LAPAN Minggu sahaja.

  • DIET SELULIT- Jika proses berdiet dipercayai tidak mungkin membantu tetapi DIET yang memberi makan pada kulit mungkin idea yang baik seperti kata Murad. Makanan yang kaya dengan khasiat seperti LECITHIN asid lemak penting, asid amino dan antioksidan mengurangkan radang selular mengurangkan cecair dan meningkatkan pengaliran di dalam sel kulit paling dalam. Semua ini saling membantu untuk menguatkan membren sel dan menghalang selulit muncul di permukaan kulit.
Idea ini tidak lain merangsang  penghasilan kolagen demi membina lapisan tengah antara tisu penghubung dan juga memperbaiki pengaliran darah.

Antara makanan terbaik yang disarankan untuk mengurangkan selulit ialah terlur, kacang soya, bunga kobis, mentega kacang, minyak zaitun dan kanola, beri, buah belima, goji berries dan buah-buahan sitrus seperti oren.

Apapun yang perlu ditekan kan, diet yang sihat juga membantu memngurangkan masalah pengumpulan air yang mana inilah cara terpantas mengurangkan kesan selulit.

____________________________________________

Secara keseluruhan ini yang saya pilih semua yang natural, penggunaan laser ataupun bendasing pada kulit saya tidak berapa gemar. Sebab saya percaya semua yang cantik bermula dari dalam. Hua-hua. Apapun sumer punya pilihan kan?? Jadi apa pilihan saya untuk MERAWAT DAN MEMERANGI SELULIT??


Gambar Insan Aula

1)   LECITHIN-  Nature’s Emulsifier  memecah serta mencairkan lemak terutama  kolestrol dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluh-pembuluh darah

2)   VITAMIN C-  berfungsi membentuk kolagen yang penting dalam memelihara saluran darah yang sihat

3)   OSTEOMATRIX- Pil Kalsium berserta magnesium yang penting dalam pembentukan tulang dan mengeluarkan hormon & enzim badan serta mengurangkan masalah pengumpulan air ataupun water retention di dalam tubuh

4)   GLA- Asid lemak yang baik membantu dalam kehilangan berat badan dengan menyikirkan lebihan berat badan..



Hah tu dia.. So ape lagi semua penyakit ataupun masalah ini ada penawarnya insyallah yang penting kena USAHA, BERDOA dan BERDOA. Kerana semua itu kehendak NYA, maka pada DIA lah kita berdoa insyallah USAHA kita akan membuahkan hasil. Contact sekarang untuk mendapat Harga istimewa


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:



Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
Fanpage - JOM SINGGAH 

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE