Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Saturday, May 12, 2012

Kekayaan vs kesihatan... Ubat vs vitamin



Saya bukannya doktor yer ..dan saya bukan jual ubat... Saya di sini hanya berkongsi suplemen semulajadi pilihan saya... Shaklee adalah vitamin neutral... jadi sebarang supplemen yang dicadangkan adalah berdasarkan apa yg badan perlukan..Vitamin ni hanya sebagai tambahan memenuhi ruang kosong dlm bdn..Dan vitamin ni juga sebagai salah satu langkah2 berjaga.. mencegah.. prevention is better than cure.. cumanya sebagai manusia biasa.. kita tak nampak betapa bernilainya harga sebuah kesihatan..lebih suka mkn ubat bila sakit..... kan kan kan..
ni saya petik sebahagian kata2 Irfan Khairi (jutawan online tu)..

Kekayaan atau kesihatan yang penting? Pastinya ramai akan kata, kesihatan lagi penting. Tapi sering kali, kita hanya mengambil berat tentang kesihatan kita apabila kita jatuh sakit. Bila tak sakit, mungkin berbagai aktiviti gaya hidup yang kurang sihat kita amalkan- seperti merokok, makan berlebihan, minum minuman yang manis dan sebagainya. Apabila jatuh sakit, baru lah kita akan tersedar dan pantang untuk menjaga kesihatan.Menjaga kesihatan harus bermula daripada awal sebelum terlewat. Dengan kesihatan yang terjaga, kita juga dapat menjaga kewangan kita pada kos-kos perubatan yang sering menelan beribu ringgit.
____________________________________________
Dan sekarang ni ada pelbagai produk kesihatan di pasaran.. buatlah pilihan yg tepat ye saudara saudari .... jangan jadikan ubat tu wajib makan.kene usaha yg terbaik dahulu.... cuba baca apa yg doktor kwn saya ni cakap...
________________________________________
just nak share dgn kwn2 semua..ni kisah kwn sy yg kena minor strok recently..2 bln tak g keja sbb bdn terlalu lemah dan bila ckp kat fon dgn dia, mmg semput2 je suaranya. sy syorkan vivix, tp beliau mempunyai kekangan, so beliau amik fiberplan je. doc diagnose beliau as high blood pressure. tp beliau ade satu mslh lg iaitu sakit kt belakang kepala. bila mkn ubat darah tggi, ok, kepala tk sakit, bila tk mkn sakit balik. jadinya last wk beliau buat full medical checkup, doc kata ade blood clog kat kepala beliau. so, beliau bgtau doc yg beliau ade consume supplement fiber. nak tau doc kata ape?

"u better amik supplement dr ubat yg i bg ni. sbb ubat ni ada drugs, so lama-kelamaan byk drugs dlm bdn u n eventually will effect ur kidney pulak. i will stop this high blood pressure medicine, u just continue with ur fiber@whatever supplement yg u mkn. supplement for prevention better amik those.."
dan beliau sgt teruja bila doc ckp kat beliau camtu.. so, prevention is better than cure yea..:-)
· · · Yesterday at 10:43am


Hmm... anda renung2kan lah yer... sama ada nak berngantung dgn ubat.. atau mulakan dari sekarang mengambil supplemen... Tak semestinya kene mkn berjenis2 supplemen.. sekiranya anda rasa anda sihat.. memadai mengambil sebiji multivitamin sehari....Apa kata cuba VITALEA.. sebiji sahaja sehari...60sen sehari...takkan susah kottt.... ianya multivitamin Shaklee... killer product..Ia dicipta seawal tahun 1915, multivitamin pertama yg dihasilkan yer...F
akta seimbas lalu
_____________________________________________________
Vita-Lea® Iron Formula

Multivitamin & Multimineral
Multi yang Hebat

Makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki. Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

Mengandungi lebih nutrien, tenaga dan perlindungan

Pakar kesihatan mencadangkan semua orang dewasa mengambil makanan tambahan harian bagi menyokong kesihatan secara menyeluruh. Walau bagaimanapun, pengambilan makanan tambahan biasa menyebabkan tubuh mendapat nutrisi yang tidak seimbang. 

Vita-Lea adalah formulasi premium yang disokong oleh tujuh kajian klinikal serta turut menggabungkan ramuan-ramuan terbaik dan kualiti yang luar biasa.
Penggunaan harian, Vita Lea boleh:

  • -Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh*

  • -Menyokong jangka hayat hati, usus dan mata*
  • -Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi*
  • -Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas

  •  

dan yang best~ Shaklee.. pastinya Selamat, Berkesan dan Semulajadi

kredit MamaFaiz 
 
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit



Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:

Email - pokoksena85@yahoo.com

SMS - 0199517292

Fanpage - JOM SINGGAH 
 

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE