Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Wednesday, May 2, 2012

Ibu Menyusu | Amalan Asas Untuk Kembali Langsing


Sharing ringkas di hujung minggu memandangkan ramai ibu-ibu yang bertanyakan tips untuk kembali langsing selepas bersalin.

credit to anakkuwiraku.com

Antara yang bagus diamalkan bagi ibu menyusu untuk dapatkan bentuk asal :

1. Kurangkan minum minuman manis. Rata-rata ibu sangat galak minum air kurma tin yang kononnya banyakkan susu. Air manis ini apabila diambil dengan banyak tetapi output kita sedikit, ia akan tersimpan di dalam badan dan akhirnya buat badan kita membesar.

2. Banyakkan minum air kosong....ia bagus untuk membantu mengimbangkan kepekatan darah dalam badan. Sangat bagus minum air masak 3-4 liter sehari.

3. Badan kita perlukan spark plug untuk membakar glukos menjadi tenaga...so penting sebenarnya b complex bagi ibu menyusu.



4. Pastikan makan on time....jangan skip meal. Bila kita skip meal, kita akan makan lebih banyak pada meal berikutnya dan ini sangat tidak sihat. Makan makanan yang berkhasiat setiap waktu santapan utama.

5. Biasakan makan malam awal dan elakkan makan malam berat melebihi jam 9 malam. Ini kerana apabila kita lewat makan, ia akan lambat dicernakan ditambah kita tidur awal, maka ianya akan disimpan dalam tubuh dan lama kelamaan membentuk lemak.

6. Amalkan makan banyak serat. Jika antara waktu makan tengahari hingga malam kita lapar, amalkan makan biskut oat dengan air atau buah-buahan. Serat membantu mengangkut keluar lemak dari badan. Juga bagus jika amalkan minum jus segar buah sebab kaya dengan serat.

InshaALLAH nantikan entry saya seterusnya untuk penerangan lebih lanjut serta suplemen yang bersesuaian yang boleh diambil oleh ibu menyusu yang mahu slim ;-)



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:

Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
Fanpage - JOM SINGGAH

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE