Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Tuesday, March 4, 2014

Pudarkan Stretch Marks dengan ESP Shaklee

Salah satu yang selalu membimbangkan hati seorang ibu yang telah melahirkan anak ialah stretch marks. Saya sendiri pun mengalami stretchs marks selepasa 8 mengandung, tu pun kerana kegatalan yang melampau. Sebelum itu, rasa takda masalah pun.. masa mengurut pun mak bidan siap tegur takda garisan apa2 lagi ye. Alhamdulillah sekrang dah kurang sket sebab mengamalkan natural supplemen untuk kulit iaitu ESP, vitamin e dan vitamin c.

Antara stretch marks

Antara stretch marks
‘Stretch Marks’ atau kulit pecah, kemerahan-merahan dan berjalur menjadi igauan ngeri ibu-ibu hamil. Namun bukan ibu hamil sahaja yang mengalami masalah ini, ia turut berlaku pada mereka yang mengalami pertambahan berat badan secara mendadak dan remaja yang mengalami proses tumbesaran mendadak semasa baligh.

[ Hot!! Khas untuk peminat coklat stick pepero & daim. Preorder sehingga 7March14 ]


Rupa stretch marks ini berbeza – beza. Bergantung kepada warna kulit anda, stretch marks pada awalnya mungkin kelihatan sedikit merah, kemudian merah gelap, dan lama kelamaan warnanya semakin pudar hingga kelihatan warna perak. Sesetengah stretch marks ini boleh menjadi parut kekal. Kemunculan stretch marks adalah suatu perkara biasa dalam peringkat akhir kehamilan. Kira-kira 80 peratus wanita hamil mengalaminya. Namun sejauh mana seriusnya masalah ini bergantung kepada jenis dan keanjalan kulit.

Punca-punca kewujudan ‘Stretch marks’:- selain pertambahan berat badan, beberapa faktor turut mempengaruhi kemunculan stretch marks, antaranya :

·        Genetik
Sekiranya ibu anda mempunyai stretch marks, anda juga mungkin mengalaminya.

·        Jenis kulit
Lebih mudah berlaku pada wanita yang kulitnya banyak melanin (berkulit gelap)

·        Air
Sekiranya anda mengamalkan pengambilan air secukupnya semasa hamil, ia akan mengurangkan risiko anda mempunyai stretch marks.

·        Menggaru
Kulit yang meregang akan terasa gatal. Namun elakkan daripada menggaru, sebaliknya sapukan losen atau bedak untuk mengurangkan kegatalan itu.

·        Senaman
Senaman setiap hari memastikan kulit lembut dan bebas daripada toksin. Ia akan membantu menyeragamkan warna kulit dan menambah keanjalannya.

·        Penyakit
Sesetengah penyakit, seperti Sindrom Cushing dan Sindrom Marfan boleh menyebabkan stretch marks muncul. Sindrom Cushing berlaku apabila badan mengeluarkan banyak kortisol, hormon yang menyebabkan seseorang lebih mudah mengalami stretch marks. Manakala Sindrom Marfan disebabkan oleh kecacatan gen yang menjejaskan kulit dan tisu badan, menjadikan tisu badan kurang anjal.

Kemerah-merahan akan pudar sama warna kulit lepas ambik ESP (perubahan ketara)

Kemerah-merahan akan pudar sama warna kulit lepas ambik ESP (perubahan ketara)

Amalan pemakanan yang berkhasiat supaya berat badan anda tidak naik mendadak. Diet seimbang memastikan anda memperoleh Vitamin A, E dan C secukupnya bagi mengekalkan kelembutan kulit. Lakukan rutin senaman yang secukupnya untuk mengekalnkan berat badan. Selain itu, banyak juga orang yang menggunakan rawatan menghilangkan stretch marks sepenuhnya, tapi ia boleh mengurangkan rupanya. 

Laser menggalakkan pengeluaran kolagen baru yang sihat bagi menggantikan kolagen yang rosak apabila stretch marks muncul. Bagaimanapun, kos rawatan ini mahal dan anda perlu melakukan beberapa kali rawatan untuk mendapatkan hasil yang memuaskan. Jadi, saya nak syorkan anda mengambil Energizing Soy Protein (ESP) bagi mengurangkan parut atau stretch marks di perut, paha dan beberapa bahagian badan kulit yang pecah. Kenapa ESP?

Optimumkan penyerapan vitamin2 di dalam badan


Optimumkan penyerapan vitamin2 di dalam badan, ESP adalah suplemen nutrien yang berasaskan protein tumbuhan soya yang mana rendah lemak dan tiada kolestrol. Selain itu juga Indeks Glisemik nya juga rendah yang mana boleh membantu mengekalkan gula dalam darah dan sebab itulah tenaga yang dibekalkan berpanjangan apabila mengambil protein bersumberkan tumbuhan ini berbanding dengan karbohidrat. Pengambilan ESP sangat penting untuk membantu penyerapan vitamin-vitamin lain kerana protin adalah asas sesuatu sel.

Sekiranya badan kita mempunyai protein yang mencukupi, maka sel-sel lain lain akan menjadi lebih sihat dan dapat menyerap zat-zat dari vitamin lain yang diambil dengan lebih efektif. Kalau tak ambik ESP tak mengapa cuma keberkesanan poses penyerapan sesuatu vitamin agak perlahan jika dibandingkan dengan orang yang mengambil protein. Dan yang paling best tentang ESP ialah ianya NON GMO iaitu tidak diubah genetiknya dan proses pembersihannya menggunakan air bukan alkohol seperti kacang soya yang terdapat di pasaran.

Ini antara khasiat ESP dalam fungsinya untuk kebaikan kulit para ibu:-
  1. Membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain-lain – yang ini menjamin kulit wajah kita kekal awet muda
  2. Merangsang pembentukan semula kulit dan otot
  3. Mengurangkan kedutan
  4. Mengembalikan radian (ton warna kulit) dan kepejalan otot
  5. Mempercepatkan penyembuhan luka
  6. Mengurangkan kesan parut
  7. Membekalkan tenaga dengan segera – perut kita rasa kenyang lepas minum ESP
  8. Membaiki masalah pigmentasi
Di atas beberapa khasiat ESP dalam memulihkan kulit kita – pudarkan stretch marks, kedutan, pigmentasi dan sebagainya. Kalau anda hendak mendapat penyerapan dan kesan optimum dalam pengambilan vitamin, silalah ambil Energizing Soy Protein -

kredit myhabibysuperb.com 

Sambil2 apa kata baca testimoni customer yang mengambil ESP dan  stretch marks makin pudar.





======================================================================  Tips/Info::

♥♥ Tips Lewat?? 25 Risiko bila tidur lewat.  ---》》 http://curium-cr.com/my-6223056

♥♥ Tips travel dengan lower cost.. --- http://curium-cr.com/my-6223050 ♥♥   ♥♥ Khas peminat burger Bigmac. Sapa Burger FREE?? -- http://curium-cr.com/my-6165530
 
♥♥ Earth Hour Walk pada 29March2014. Jom check lokasi terlibat, kalu nak join sila isi form ye -- http://curium-cr.com/my-6139732
 
♥♥ Tips memilih data plans terbaik --- http://curium-cr.com/my-6188354 

♥♥ Redeem FREE rawatan pelangsingan ---  http://curium-cr.com/my-6206536 =======================================================================



Salam Sayang 
Mazlina Mohd Nazir (SID 854784)
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.










KESIHATAN ITU KEKAYAAN yang tak ternilai harganya..

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk dan pelbagai tawaran HEBAT menanti anda::

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Mazlina Mohd Nazir
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS/Wassap/Viber/Wechat - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09


Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)


Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI      Serius buyer boleh msg https://www.facebook.com/messages/JomSinggah09

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE