Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Sunday, March 2, 2014

Bermasker dengan ESP, Vitamin C dan Jus Lemon

Sekarang dah giler bermasker lak pulak, bulan ni harga runtuh ESP maka haruslah guna ESP lah untuk wat masker. Tiap2 hari bermasker ok je ye. Rajin dengan tak je, pastu selepas sejam bermasker cuci bersih dengan air suam, memang best tau. Suka sangat rasa fresh je, nak wat kerje kat SOHO pun best. Takda mengantuk sangat walaupun bangun awal pagi. Lagi best sebab anak dara masih lena dibuai mimpi, kalau tak berebut lappy la.. " Nak tengok upin ipin ami", tu je la perkataannya kalauu dah bangun tidur pepagi ini.

Jom back to topic pasal masker ye. Biasa suggest masker ESP & yogurt kan tapi kali ni nak share kebaikan guna jus lemon lak ye. Memang super dooper best gitu. Walaupu sedikit gatal masa seminit pertama tu tapi ku gagah jua untuk dapat muka yang cantik menarik, gebu dan mulus, Macam kulit bayi gitu (mode bahagia sebab offer ESP iaitu beli 6 PERCUMA 1, suka sangat.

Masker ESP & Yogurt

[Tips Kecantikan :: Tips Kulit Cantik dengan Limau Nipis ]




Manfaat Masker PROTIN untuk wajah
  • Menghilangkan kesan jeragat
  • Menghilangkan noda hitam bekas jerawat
  • Mengatasi kulit wajah yang kering karana kekurangan vitamin
  • Mengatasi wajah yang berminyak
  • Melembabkan dan menghaluskan kulit
  • Mengecilkan pori-pori
  • Mencerahkan wajah


Jom baca kelebihan jus lemon untuk kecantikan kulit dan jus lemon juga boleh dijadikan sebagai masker
. Memang best kan kalau diamalkan selalu. Boleh putih berseri gitu. Antara kelebihan jus lemon untuk kecantikan kulit adalah ::


- memberikan kesan yang mampu memudarkan noda atau tanda pada kulit yang membuatkan wajah kelihatan kusam dan kurang berseri. 

- mengurangkan kedutan, noda hitam dan sel kulit mati pada kulit, seterusnya mendapat kulit lebih bermaya

- Lima hingga enam peratus komponen lemon ialah asid sitrik yang memberikannya rasa masam dan mampu mencerahkan kulit manakala kandungan pH yang rendah membuatkannya bersifat antibakteria.



Cara pengunaan jus lemon untuk kesan optimun ye

- memerah jus limau nipis dan masukkan ke dalam bekas penyembur yang dicampur dengan air dalam nisbah yang sama. Jus lemon itu kemudiannya boleh disembur pada kulit wajah bila perlu untuk kesan menyegarkan dan pada masa sama, mampu mencerahkan kulit jika dilakukan secara konsisten.

 
- Lemon yang sudah dikisar bersama kulitnya juga boleh digosok pada kulit secara membulat. Bukan saja ia dapat membersihkan kulit tetapi ia juga akan mencerahkan kulit jika sering dilakukan.

  -dijadikan sebagai pencuci, pupur dan penyental kulit dengan cara mencampurkan jus lemon, air, madu dan aloe, kemudian sapukan pada wajah setiap pagi sebelum dicuci bersih.

- Bagi mereka yang mahukan kulit lembut, lemon juga boleh dijadikan losen badan dengan mencampurkan dua bahagian jus lemon dan tiga bahagian glycerin. Kacau hingga rata dan sapu pada kulit.

- Pupur lemon boleh dihasilkan dengan mencampurkan satu sudu makan jus lemon, satu sudu makan jus tomato, satu sudu makan jus timun dan satu sudu makan sudu makan serbuk gaharu, menjadi pes. Sapu pada kulit dan biarkan selama 15 hingga 20 minit sebelum dibilas dengan air suam.

Satu lagi cara membuat pupur adalah dengan mencampurkan satu sudu makan serbuk susu, satu sudu makan madu, satu sudu makan jus lemon dan dua titik minyak pati. Sapukan pada kulit dan biarkan selama 20 minit sebelum dicuci dengan air suam.

 
- penyental kulit, campurkan dua sudu makan gula perang, putih telur dan satu sudu makan jus lemon. Sapukan pada kulit dalam gerakan membulat dan sental secara lembut. Biar pada kulit kira-kira 15 minit sebelum dicuci.

Penggunaan jus lemon disarankan dilakukan selang sehari kerana penggunaan jus lemon boleh menyebabkan kulit menjadi sedikit kering jika digunakan setiap hari. Selepas rawatan menggunakan jus lemon, digalakkan memakai pelembap kulit bagi mengelakkannya kering.

Rawatan menggunakan jus lemon juga perlu dilakukan secara konsisten dan sabar bagi melihat hasilnya.
kredit hmetro.com.my


Bestkan kelebihan ESP dan jus lemon dalam masalah kecantikan kulit. Yang pasti boleh diamalkan untuk minumam atau pun masker.. dua2 pun best kan.



======================================================================  Tips/Info::

♥♥ Tips Lewat?? 25 Risiko bila tidur lewat.  ---》》 http://curium-cr.com/my-6223056

♥♥ Tips travel dengan lower cost.. --- http://curium-cr.com/my-6223050 ♥♥
 
♥♥ Khas peminat burger Bigmac. Sapa Burger FREE?? -- http://curium-cr.com/my-6165530
 
♥♥ Earth Hour Walk pada 29March2014. Jom check lokasi terlibat, kalu nak join sila isi form ye -- http://curium-cr.com/my-6139732
 
♥♥ Tips memilih data plans terbaik --- http://curium-cr.com/my-6188354 

♥♥ Redeem FREE rawatan pelangsingan ---  http://curium-cr.com/my-6206536 =======================================================================



Salam Sayang 
Mazlina Mohd Nazir (SID 854784)
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
















KESIHATAN ITU KEKAYAAN yang tak ternilai harganya..

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk dan pelbagai tawaran HEBAT menanti anda::


Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Mazlina Mohd Nazir
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS/Wassap/Viber/Wechat - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09


Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)


Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI     
Serius buyer boleh msg https://www.facebook.com/messages/JomSinggah09

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE