Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Thursday, December 5, 2013

Kesihatan jantung untuk kebahagiaan masa depan

Assalamualaikum dan selamat pagi semua.




Setiap hari jantung berdenyut kira- kira 100,000 kali untuk mengepam dan mengalirkan 7,000liter darah ke seluruh badan. Walauoun saiz jantung hanya sebesar penumbuk, ia mempunyai tugasan yang sangat besar dalam memastikan pengaliran darah sepanjang 96,000km saluran darah yang jua diperlukan oleh setiap organ dan tisu badan. Sebagai otot yang paling kuat bekerja dalam tubuh dan juga merupakan pusat kawalan utama sistem peredaran darah, jantung semestinya memerlukan sejumlah tenaga yang banyak dan nutrien yang cukuo untuk berfungsi dengan baik dan sempurna..

Nutrient penting untuk penjagaan jantung yang sihat dan bertenaga adalah Coenzyme Q10, tumbuhan polifenol dan asid lemak omega -3. Jom baca kelebihan setiap nutrisi yang diperlukan untuk penjagaan jantung yang sihat dan bertenaga

Coenzyme Q10 (COQ10)

Coq10 memainkan peranan penting dalam proses penghasilan tenaga dalam tubuh. Jantung memerlukan tenaga yang banyak untuk memastikan ia kekal bertenaga bagi mengepam darah setiap hari, kerana itulah jumlah Coq10 yang ditemui didalam jantung sangat tinggi untuk memastikan ianya berfungsi optimun.

CoQ10 telah terbukti dapat menguatkan otot jantung, meningkatkan peredaran darah dan mengekalkan paras darah yang sihat.

Tambahan pulak kuasa antioksida CoQ10 juga dapat memberi perlindungan terhadap pengoksidaan kolestrol LDL dan ini dalam membantu dalam menyokong saluran darah supaya kekal sihat.

Tubuh kita mampu mengeluarkan CoQ10 secara semulajadi namun pengeluarannya semakin berkurangan apabila usia meningkat. Jadi pengambilan Coq10 yang mencukupi sangat penting dapat membantu dalam mengekalkan tahap tenaga sel yang penting didalam tubuh..

Tumbuhan Polifenol

Polifenol merupakam sebatian tumbuhan yang mempunyai khasiat antioksida yang tertinggi terhadap kesan penuaan sel.

Kajian menyarankan pengambilan diet dalam tumbuhan polifenol kerana ianya berupaya memberi pelindungan terhadap penyakit akibat kesan penuaan seperti penyakit jantung, diabetesbdan penyakit2 saraf ( neurodegerative).

Salah satu polifenol yang kuat adalah Resveratrol, di mana ia terbukti dapat melambatkan proses penuaan diperingkat sel.

Polifenol kuat yang kain seperti asid fenolik, elkagitanins, anthocyabins dan proanthocyanidins juga didapati dapat memberi kesan positif terhadap lanjut usia pada tahap selular. Polifenol-polifenol ini banyak terdapat didalam polygonum cuspidatum, anggur Muscadine, Elderberry Eropah dan Lobak Ungu.

Asid Lemak Omega - 3

Omega-3 mengandungi beberapa fungsi penting untuk kesihatan jantung. Dua asid lemak omega-3 yang paling baik untuk kesihatan jantung adalah Docosahexaenoic Acid (DHA) dan Eicosapentaenic Acid (EPA).

Kedua2 asid lemak ini dapat mengurangkan triglycerides (lemak dalam darah), meningkatkan HDL (kolestrol baik), mengurangkan plak-plak yang melekat pada dinding arteri dan mengurangkan keradangan.

Ia juga dapat membantu dalam pengawalan kadar degupan jantung, mengekalkan tahap tekanan darah dan meningkatkan pengaliran darah yang baik.

Oleh kerana tubuh kita tidak mampu menghasilkan omega-3 secara semulajdi maka kita perlu mengambilnya daripada makanan tambahan.

Untuk nutrisi yang dicadangkan kat atas ni.. shaklee menawarkan 3 natural supplemen yang dirumus khas bagi membantu nutrien yang baik untuk kesihatan jantung iaitu CoQhealth , Vivix dan omegaguard.

Jom baca seimbas lalu apa kelebihan produk yang dicadangkan untuk kesihatan jantung.

CoQHealth Plus

Menampilkan semua campuran kesemua campuran semulajadi yang terdiri daripada 28mg CoQ10 dengan tambahan Vitamin E dan ekstrak teh Hijau yang dapat menyokong pengeluaran tenaga pada jantung.

Shaklee mengunakan keadah penapaian yis untuk memberikan bioketer sedian CoQ10 yang berkualiti tinggi. Sistem minhak kacang soya didaam kapsul CoqHealth plus shaklee dirumuskan untuk memastikan sistem penguraian dan penyerapan dilakukan secara optimum.

Vivix

Vivix campuran minuman botani yang merupakan satu penemuan revolusi dalan nutrisi polifenol. Vivix mengandungi campuran botanikal unik yang terdiri daripada Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderbery Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol tumbuh-tumbuhan.

Omegaaguard

Omegaguard mengandungi minyak ikan semulajadi daripada ikan laut dalam. Ianya menyalurkan lebih banyak DHA dan EPA daripada pilihan jenama lain.

Satu hidangan Omegaguard memberikan 1000mg asid lemak omega-3 termasuk DHA dan EPA.

Ianya dihasilkan dengan melalui proses penyulingan molekul tiga peringkat bagi memastikan ketulenan dan potensi asid lemak Omega-3 didalam tubuh kita.

Mulakan menjaga kesihatan jantung anda.. Sayangi Jantung Anda




Mulakan penjagaan jantung bermula saat ini. Amalkan pemakanan yang sihat untuk kesihatan jantung.


Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

KESIHATAN ITU KEKAYAAN yang tak ternilai harganya..

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk dan pelbagai tawaran HEBAT menanti anda::

Email - pokoksena85@yahoo.com

SMS / Wassap - 0199517292

FB - http://www.facebook.com/pokoksena85

Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09

Your Shaklee Independent Distributor (ID -854784)

Atau msg direct kat FB ye :: https://www.facebook.com/messages/JomSinggah09

3 comments:

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE