Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Wednesday, January 9, 2013

Tips Kurus : TEH HIJAU antara Minuman Membantu anda untuk KURUS.. Jom kurus

Taktau la, sejak akhir-akhir asyik nak update pasal kurus je la.. Mood tengah nak kurangkan berat badan aka "Aku nak KURUS".. 

Selain penjagaan makanan, minuman juga boleh membantu anda untuk kurus. Antara yang famous untuk masalah berat badan nie adalah mengamalkan TEH HIJAU..selain kurus, teh hijau sangat untuk kesihatan lain dan kecantikan juga



thank to Mr Google for nice pic..

Jom kita baca untuk masalah berat badan dulu.. yang pasti untuk kurus::

Antaranya, kajian di Jurnal Antarabangsa obesiti, polyphenol mendapati, teh hijau dapat menjaga berat badan stabil dan boleh meningkatkan metabolisme serta turut membantu membakar lemak dalam tubuh dengan lebih mudah.

Kajian sains mendapati apabila anda minum dua hingga empat cawan teh hijau sehari, ia akan membakar kalori di dalam badan, sebanyak 17 peratus lebih tinggi daripada biasa dalam masa yang singkat. Sebaiknya, minum teh hijau ketika anda melakukan aktiviti untuk meningkatkan lagi kesannya.



Nak try Cinch Energy Tea Mix.. utk kekal bertenaga sepanjang masa & mengenyangkan..sesuai utk yang nak diet.. KLIK SINI



Teh hijau juga antara penyelesaian yang dicari bagi kebanyakan orang dalam program pengurusan badan. Beberapa kajian membuktikan ekstrak cannatic dan asid gymnemic dalam teh baik untuk mengurangkan keinginan untuk mengambil makanan manis. Selain itu, teh hijau juga membantu melancarkan penghadaman dan menstabilkan kandungan gula dalam darah serta suhu badan.

Amalkan meminum teh setiap hari memberi keajaiban terhadap penurunan berat badan dan ia elok diambil sebelum makan.

Sumber -  http://anizyn.blogspot.com/




Antara kelebihan TEH HIJAU untuk masalah kesihatan

Teh Hijau mengandungi antioksidan yg berfungsi untuk menolak racun. Selain itu, teh hijau juga memiliki manfaat sebagai memperkuat daya tahan tubuh, kesihatan rambut dan kesihatan kulit, sebab teh hijau ini juga mengandung vitamin E dan vitamin C.

Berikut ini adalah manfaat dari minum teh hijau : mencegah cancer dan tekanan darah tinggi, mencegah gigi berlubang, sebagai anti radang, menjaga kadar kolesterol,menjaga stamina dan menghilangkan keletihan dan masih banyak lagi.

Zat bioflavonoid yang terdapat pada teh hijau juga membuat teh hijau memiliki fungsi tambahan iaitu untuk memperkuat sistem pencernaan. teh hijau juga berperanan dalam pencegahan proses pembentukan sel cancer kerana teh hijau mengandungi senyawa epigallocatechin gallate yg menghambat perkembangan senyawa karsinogenik.
Dengan mengamalkan teh hijau 2 -3 cawan setiap hari kita boleh memperoleh manfaat dari zat antioksidan yang terdapat dalam teh hijau ini.

Inilah manfaat teh hijau bagi kecantikan

Manfaat teh hijau juga terdapat pada perawatan rambut seperti untuk menghilangkan kelumumur , mencegah kerosakkan pada rambut, dan mengatasi iritasi pada kulit kepala. 
Vitamin C dan Vitamin E yang terkandung pada teh hijau juga berperanan dalam perawatan rambut, yaitu membantu melembabkan rambut, dan menguatkan rambut
Sumber - http://diethuteri.com





* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.







Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:

Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS / Whatsapp - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI   

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE