Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Monday, January 7, 2013

Radang Sendi aka ARTHRITIS? GOUT? Semua berkaitan dengan kesihatan sendi kan.. Advance Joint Health Tablet untuk penyelesaian masalah sendi

Sementara offer beli 6 percuma 1 untuk vitamin Advance Joint Health tablet, mood pun rasa nak share masalah sakit sendi je.. alhamdulillah ramai yang makin sembuh dari masalah sakit sendi sejak mengamalkan vitamin Advance Joint Health tablet.. Untuk testimoni pasal Advance Joint Health tablet, klik SINI

Semoga lebih ramai yang sedar tentang kepentingan vitamin semulajadi untuk mendapat kesihatan yang lebih baik. Apa pepatah " mencegah lebih baik dari mengubati".. Bila time mengubati, lebih banyak cost berbanding time mencegah nie.. So, cegah la dari awal.. 

Search punya search kat internet, terjumpa la kat berita harian pasal derita radang sendi nie pada 3 January 2013.. Jom baca dulu la, semoga bermanfaat..


Derita radang sendi (Berita Harian , 3/1/13)

OA penyakit orang berusia, tetapi bukan alasan hentikan aktiviti lasak

Osteoarthritis (OA) atau keradangan sendi sering dianggap penyakit orang tua. Peningkatan aduan penghidap sakit sendi juga semakin ketara sejajar pertambahan usia individu. Hakikatnya, golongan berkenaan perlu sentiasa bersedia berhadapan dengan risiko penyakit berkenaan

Sungguhpun pelbagai jenis rawatan tersedia termasuk pengambilan ubat dan pembedahan, tetapi dalam banyak keadaan, pesakit perlu memastikan badan mereka ‘bersedia’. 


Perunding dan Pakar Bedah

Ortopedik, Hospital Pakar Ampang Puteri (APSH) Datuk Dr Syed Abdul Latiff Alsagoff, berkata sebagai contoh, pesakit bertubuh gempal, mereka perlu mengurangkan berat badan terlebih dulu. 

Sekiranya tidak, rawatan diberikan kurang berkesan atau hanya bersifat sementara dan akan berulang lagi.

“Disebabkan pesakit terdiri daripada orang berusia, pengurusan artritis boleh menjadi lebih mencabar apatah lagi sekiranya pesakit menghidap pelbagai jenis penyakit seperti kencing manis dan darah tinggi. Pergantungan kepada pelbagai jenis ubat menyebabkan mereka boleh menjadi kecewa dan tertekan dengan situasi dialaminya,” katanya ketika ditemui, baru-baru ini.

OA memang tidak popular osteoporosis atau tulang reput, namun ia adalah salah satu jenis dari keluarga besar penyakit Arthritis yang paling sering terjadi

OA mengganggu aktiviti penderita

Osteoarthritis (OA) termasuk penyakit nombor dua selepas penyakit jantung yang mengganggu aktiviti. Walaupun tidak menimbulkan kematian tetapi ia boleh mengganggu aktiviti penderita dan menyebabkan gangguan dalam produktiviti kerana menyebabkan sendi lutut berasa ngilu, kaku, dan bengkak sehingga sering kali menyebabkan gerak sendi terbatas.

Bahagian paling kerap mengalami rasa sakit ialah pinggul, lutut, pergelangan kaki dan tangan. Bagaimanapun, ada kajian menunjukkan, orang Asia lebih kerap mengalami sakit lutut berbanding pinggul manakala 'Caucasians' lebih banyak mengalami sakit pinggul berbanding lutut.

Kajian menunjukkan, satu dari enam penduduk menderita penyakit OA. Data yang dikeluarkan oleh Badan Kesihatan Dunia (WHO) pula menyebut 40 peratus penduduk dunia yang berusia lebih dari 70 tahun akan menderita OA lutut. Dari jumlah itu 80 peratus di antaranya mengalami masalah keterbatasan pergerakan.


Menyokong Kesihatan Sendi Berpanjangan

Hari ini saya nak bercerita tentang vitamin untuk kesihatan sendi. Jangan buat tak tahu Shaklee juga ada produk untuk penjagaan sendi ni iaitu Advance Joint Health Tablet (AJHT). 


Vitamin ini dihasilkan daripada satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat. Ia dihasilkan dari ramuan aktif yang bertindak dengan pantas bagi menyokong makanan kesihatan yang diperlukan oleh sendi sendi. 


Shaklee Advanced Joint Health Tablet mengandungi ekstrak unique Boswellia aktif dengan paten tertunda, ekstrak Jagung dan nutrien penting lain termasuk Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan menggunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.


Antara kebaikan AJHT ni :

  • menyokong keselesaan sendi
  • membantu mengekalkan tulang rawan
  • memelihara tisu penyambung yang sihat

Jemput baca testimoni pengalaman Pn Alin...(sumber: blog mamafaiz)



"...Saya sering sakit bahu belikat apabila duduk lelama mengadap PC, pasti terasa bahu belikat tegang dan tak selesa. Selain itu, sejak extend breastfeeding Dzakirah, kaki sering didatangi en. biawak a.k.a simpul biawak... hehe its happen bila guna kasut yg tak berapa nak tinggi pun... Bunyi keriok-keriok sering juga berkumandang tatkala bila nak duduk antara 2 sujud... Normally ni semua anggapan pengambilan kalsium yang tak cukup...Tapi sedar tak anda, ia bukan sekadar tak cukup kalsium... itu tandanya anda mengalami sakit sendi yg "mild"... puncanya?? Tahukah anda kekerapan melakukan aktiviti seperti kedudukan poster yg tak betul yg terlalu lama, sering dukung anak, tidur yang salah posisi dan juga sering mengangkat benda-benda berat, boleh mengundang sakit bila kekerapan aktiviti-aktiviti ni secara longterm... maka terjadi ler sakit sendi lutut,sakit sendi tangan,sakit sendi kaki,sakit sendi bahu,sakit sendi siku..Alhamdulillah selepas 5 hari mengambil Advance Joint Health Tablet (2 biji) + osteomatrix (4 biji) sebelum tidur... dah tak ada bunyi keriok-keriok pada lutut. Rasa licin saja sendi-sendi terutama bila bangun dari duduk antara 2 sujud, naik tangga mahupun duduk lelama depan PC. Kalau tak, memang terasa.Alhamdulillah, dengan izin Allah jua. Saya suka !! kini saya hadiahkan juga kepada mak & ayah saya, nenek-nenek saya........

Okey.. itu dia testimoni Puan Alin. malah Shaklee juga claim yang pengguna dah bole rasa kesan seawal 5 hari selepas mengambil Joint tablet.. so berbaloi beli.. belikan samada utk diri sendiri atau utk parents yg sering mengadu sakit2 sendi...

kredit - http://superbvitamin.blogspot.com


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.







Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:

Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI   

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE