Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Friday, January 18, 2013

Khas untuk ibu hamil: Omega 3 DHA supplement penting untuk ibu hamil

Bagi ibu hamil, tentu inginkan yang terbaik untuk kandungannya. Antara supplement yang terbaik untuk kandungan adalah minyak ikan yang kaya dengan asid lemak Omega 3 seperti DHA dan EPA.

Kenapa penting Omega 3 untuk ibu hamil?
Jom kita baca kelebihan Omega 3 untuk kandungan dan juga kepada ibu hamil.
Minyak Ikan yang kaya dengan Omega 3



Kepentingan Asid Lemak Omega-3 Kepada Si Ibu

Menurut sumber yang saya petik dari laman web www.americanpregnancy.org, pengambilan asid lemak Omega-3 sewaktu mengandung dapat membawa kesan yang positif terhadap kehamilan antaranya dalam mengurangkan kebarangkalian untuk bersalin awal, mengurangkan risiko pre-eclampsia, meningkatkan berat lahir bayi serta membantu menstabilkan emosi dan meningkatkan kesihatan mental bagi mengurangkan risiko si ibu daripada mengalami masalah kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety) mahupun meroyan khususnya dalam tempoh berpantang. Itu kelebihan buat si ibu. 

Kelebihan kepada si bayi yang dikandung pula bagaimana?
Kepentingan Asid Lemak Omega-3 Kepada Si Bayi

Lazim mengetahui asid lemak Omega-3 seperti DHA amat penting bagi tumbesaran dan perkembangan otak, sistem saraf dan retina bayi yang dikandung. Keperluan DHA meningkat khususnya pada 3 bulan terakhir kandungan bagi membantu perkembangan perkembangan otak janin ketika di dalam kandungan.


Namun begitu, keperluan asid lemak Omega-3 ini seringkali menjadi semakin berkurangan kerana ianya akan diserap oleh bayi yang dikandung secara berterusan. Jadi pengambilan supplement adalah perlu bagi menampung peningkatan keperluan terhadap asid lemak ini. Selain itu, asid lemak Omega-3 ini juga turut diperlukan selepas bersalin bagi penghasilan susu ibu. 

Dengan setiap kehamilan dan kelahiran, kandungan asid lemak Omega-3 di dalam badan seseorang wanita akan berkurangan dengan lebih banyak berbanding sebelum beliau hamil dan melahirkan. Kajian juga turut membuktikan bahawa pengambilan asid lemak Omega-3 yang kaya dengan DHA dan EPA membawa kesan positif terhadap perkembangan kognitif dan penglihatan bayi selain mengurangkan risiko bayi yang dikandung akan mengalami masalah alahan.

Mengapa anda perlu pilih Shaklee Omega Guard ??

Shaklee Omega Guard
Shaklee Omega Guard diekstrak dari ikan laut air sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies dari perairan Jepun. Ianya tidak diperbuat daripada minyak hati ikan dan ianya adalah 3 kali lebih tumpat dari ketumpatan minyak hati ikan.

Berbanding dengan produk minyak ikan yang terdapat di pasaran, Shaklee Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi spektrum penuh 7 jenis asid lemak Omega-3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian Shaklee Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid lemak Omega-3 EPA dan DHA.

Tahukah anda bahawa lazimnya, kebanyakkan pengeluar produk minyak ikan menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi bagi mengekstrak minyak ikan. Akan tetapi kaedah ini bukan sahaja memusnahkan sebahagian nutrien malah tidak mampu menapis kandungan logam yang merbahaya yang terdapat di dalam ikan tersebut (Klik DI SINI untuk bacaan berkaitan).

Berbeza dengan Shaklee Omega Guard  pendekatan yang digunakan adalah melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul bagi mengekstrak asid lemak Omega-3 yang paling tulen dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin dan polychlorinated biphenyl (PCB) yang merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik dan berbahaya. 

Saya kongsikan juga jadual perbandingan OmegaGuard dengan supplement minyak ikan jenama lain. 
Anda baca dan kemudian nilai sendiri ya yang mana lebih berkualiti untuk kesihatan ibu hamil dan kandungannya:

Perbezaan antara Shaklee Omega guard dengan produk lain

Akhir kata, pesanan saya kepada anda semua di luar sana, berhati-hatilah dalam memilih supplement minyak ikan anda selepas ini. Lebih-lebih lagi sekiranya anda sedang hamil kerana setiap apa yang anda makan akan disalurkan kepada bayi yang dikandung. Pilihan di tangan anda maka buatlah pilihan yang paling tepat. Amalkanlah pengambilan supplement semulajadi yang terbukti lebih selamat dan berkesan selain tidak mempunyai kesan sampingan. 

kredit - http://www.beingmary.com


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.







Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:

Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS / Whatsapp - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI   

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE