Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Friday, December 21, 2012

Kenapa Soya Shaklee lain dari yang lain.. Bagi Peminat setia ESP, mesti tahu kelebihannya..



Perbezaan Shaklee Dengan yang lain :

-          - NON-GMO  diproses pada suhu yang rendah

-          - Setiap 850g ESp – dihasilkan daripada 30kg soya & memberi tenaga segera & tahan lama

-          - Menjamin penyediaan 9 asid amino yang mana tak boleh dihasilkan oleh manusia, turut dikaya dengan 5 sumber vitamin & 4 sumber mineral.

-         - Semua untuk peringkat umur – tua /muda


-          -Kandung indek Glisemik (GI) paling rendah  iaiyi 39 – sesuai untuk pengidap kencing manis

-         - 1 hidangan ESP = 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid uric & mudah diserapkan oleh tubuh manusia.

-          -Soya dibersihkan dengan air untuk mengekalkan isoflovanes genistein dan daidzein yang kritikal demi membekalkan dengan seluruh kebaikan soya.

Nota Kaki pasal GI
GI tingggi – 70 keatas
GI Sederhana – 56 ke 69
GI Rendah – 55 dan kebawah

GI menentukan kedudukan karbohidratderdasarkan impak terhadap paras gula dalam darah.  Karbohidrat yg memecahkan dgn cepat mempunyai GI tinggi. GI Rendah memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membekalkan glukos ked lm system badan. Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting untuk pengurangan berat badan & penjagaan kesihatan dlm jangkamasa yanag panjang

MANFAAT UTAMA Energizing Soy Protein SHAKLEE

-          Awet Muda  - Asid amino penting untuk membina otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan lain2. Pengambilan yang kerap adalah kunci kepada awet muda

-          Baik untuk hormom – kacang soya adalah satu2nya tumbuhan yang kaya dengan isoflovanes, fungsinya bersamaan dengan hormone wanita. Ia membantu merendahkan paras kolestrol mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung

-          Baik untuk prostat – genistein yang terkandung dalam kacang soya terbukti keupayaannya mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser. Ia memusnahkan radikal bebas didalam sel badan sebelum ia menukarkan sel DNA kepada sel kanser. Ia juga sangat baik dalam pemulihan uterus, ovary, menopous & pembesaran prostat

-          Kulit remaja – merangsang pembentukan semula kulit & oto, mengurangkan kedutan, agen anti penuaan, mengembalikan radian kulit dan kepejalan kulit, percepatkan menyembuh luka dan mengurangkan kesan parut.

-          Pembekal tenaga – membekalka tenaga dengan segera dan meningkatkan system imun maka ia naik utk kekal bertenaga, mencegah migraine, imsomnia dan tekanan.

-          Membaiki pigmentasi – membaiki masalah rambut seperti beruban dan rambut gugur, membaiki pigmentasi, kedutan dan kesan kuat.

-          Membaiki memori – meningkatkan kualiti memori, vitality, dorongan seksual dan ransangan.

KELEBIHAN PROTIN.

-          Bahan utama untuk pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormone manusia.

-          Meransang fungsi psikologi. Maka setiap organ, memerlukan protin

-          Kekurangan protin menyebabkan kelemahan dalam system imun untuk melawan penyakit, masalah lebihan air yang tginggi dalam badan, kehilanngan kepejalan otot, perubahan warna rambut, bantut pertumbuhan, masalah penghadaman, masalah penghasilan darah & hormone dan akhirnya boleh membawa kepada kegagalan fungsi organ yang akhirnya boleh membawa kepada kematian.

ASID AMINO

-          Protin terdiri daraipad 20 asid amino yang setiap satunya menghasilkan jenis protin yang berbeza mengikut keperluaan protin dan enzim yang diperlukan oleh tubuh manusia

-           Terdapat asid amino tertentu yang dapat dihasilkan sendiri oleh tubuh manusia. Ini dikenali sebagai asid amino tak perlu. Manakala asid amino yang tidak boleh dihasilkan oleh manusia dan hasru diperolehi dari sumber makanan dikenali asid amino perlu – Shaklee menyediakan asid amino perlu

-          Shaklee mengunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program, IPP untuk memastikan kacang soya bebas daripada terdedah kepada perubahan genetic dari benih hingga pengeluaran nya

Gabungan HEBAT Energizing Soy Protein dengan vitamin lain untuk kesihatan yang berpanjangan



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.












Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:

Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI   

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE