Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Saturday, October 20, 2012

Sukar Hamil? Tips Tingkatkan Kesuburan Suami Isteri



anak-itu-suci





















Tak dinafikan ramai yang bertanya dengan lebih lanjut berkaitan dengan kesuburan. Saya akui saya bukan doktor pakar tetapi saya pernah berada di situasi yang sama. Jadi saya hanya membantu berdasarkan pengetahuan dan pengalaman saya.

Kesuburan bukanlah masalah wanita sahaja kerana walaupun tidak ramai yang sanggup akui, lelaki juga berdepan dengan masalah kesuburan. Kesuburan wanita dikaitkan dengan keupayaan wanita menghasilan sel ovum matang yang sempurna, kekuatan tisu rahim untuk menampung kandungan dan kestabilan hormon. Kesuburan lelaki pula berkait rapat dengan keupayaan lelaki untuk menghasilkan sel sperma yang sihat, sempurna dan kuat serta kestabilan hormon lelaki.
Tidak ramai yang sedar bahawa selain ketentuan Allah, faktor nutrisi juga memainkan peranan penting dalam aspek kesuburan. Saya juga pernah berkongsi tentang vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh badan kita untuk memastikan kesuburan di tahap optimum (KLIK SINI) - sharing dr LIFEFIT.my.. semoga bermanfaat  utk anda semua ye




Supplement Kesuburan Wanita


1. GLA Complex

  • Mengembalikan keseimbangan hormon wanita
  • Melancarkan period
  • Membentuk persekitaran rahim yang sihat bagi memanjang jangka hayat sel sperma sekaligus meningkatkan peluang persenyawaan.
2. ESP

  • Membantu membentuk tisu rahim yang sihat
  • Membantu membentuk sel ovum yang sihat dan sempurna untuk meningkatkat peluan persenyawaan

Supplement Kesuburan Lelaki

1. Zink

  • Mengembalikan keseimbangan hormon lelaki
  • Membantu membentuk sel sperma yang sihat dan sempurna.
2. Vitamin E

  • Mengembalikan keseimbangan hormon lelaki
  • Membantu membentuk sel sperma yang sihat dan sempurna
  • Vitamin E Shaklee juga dilengkapi dengan selenium di mana selenium adalah penting untuk memastikan sel sperma terbentuk dan berfungsi dengan sempuna.
3. Vitamin C
  • Mengelakkan masalah sel sperma bergumpal yang akan menghalang sel sperma dari bersenyawa dengan sel ovum.
  • Bagi perokok, anda memerlukan Vitamin C lebih dari mereka yang lain
Kesuburan Wanita & Lelaki
kredit pic - http://www.lifefit.my

Sekadar berkongsi pengalaman sendiri, selepas 3 tahun merancang, baru saya dan suami berusaha untuk mendapatkan cahaya mata. Saya menggunakan Ovulation Test untuk mengetahui bila waktu saya subur dan setiap bulan saya dapati saya memang berupaya untuk menghasilkan sel ovum, tapi masih belum hamil. Tanpa pengetahuan saya, suami saya mengkaji tentang kesuburan lelaki dan dia akhirnya mengambil supplement untuk membantu kesuburan. Kini kami telah pun dikurniakan seorang cahaya mata yang sihat dan comel. Dan baru 2 hari lepas saya tahu yang suami saya amalkan supplement utk kesuburan.

Katanya, dia tidak risau akan kesuburan kami tapi kalau ada cara untuk bantu hasilkan sel pembiakan terbaik, apa salahnya kalau amalkan. Menurutnya lagi setelah 2 bulan dia mengamalkan supplement, saya disahkan hamil. Itu mungkin satu kebetulan dan mungkin memang juga Allah hendak memberikan kami zuriat tetapi pengambilan supplement juga adalah salah satu usaha yang kami lakukan untuk menambahkan kesuburan dan meningkatkan peluang untuk hamil. Kehamilan memerlukan sel ovum dari wanita dan sel sperma dari lelaki. Jadi tahap kesuburan yang optimum adalah sama penting untuk lelaki dan wanita.

Ini pula kisah gembira mereka yang telah mencuba dan berjaya.

Testimoni 1:
pregnant copy

Testimoni 2:

pregnant 2 copy

Ya, memang benar anak itu adalah rezeki dari Allah. Tapi tidak salah jika kita sendiri berusaha dari segi fizikal untuk menigkatkan tahap kesuburan bagi meningkatkan peluang untuk hamil. Di samping itu sentiasa berdoa pohon dikurniakan rezeki zuriat dan bertawakallah kepada kekuasaan dan rezekiNya.
Buat pasangan yang masih berusaha mendapatkan zuriat, amalkanlah ayat ini dalam doa anda mudah-mudahan cepat dikurniakan cahaya mata.

ayat zuriat


Kredit - http://www.lifefit.my

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)  

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE