Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Tuesday, October 9, 2012

Kenapa perlu ESP @ protin tambahan sedangkan kita makan 'protin' setiap hari?


Kenapa perlu ESP @ protin tambahan sedangkan kita makan 'protin' setiap hari?


Terdapat beberapa masalah utama yang kita terlepas pandang terhadap sumber protin yang kita ambil setiap hari seperti daging lembu, ayam, ikan, telur, kekacang, susu, burger, hotdog..



Sumber-sumber protin semulajadi sememangnya sudah sempurna diciptakan Allah untuk hambanya, namun campur tangan manusia semasa penyediaan telah mengurangkan kualitinya, malah pencemaran dari pelbagai sumber telah mengurangkan nilai nutrisinya.

-kebanyakan daging berkualiti mahal. Bandingkan harga ayam kampung yang tidak disuntik dengan ayam 'bandar' yang gemuk yang telah disuntik

-kebanyakkan makanan ini mengandungi bahan-bahan kimia yang merbahaya seperti homon pertumbuhan, sisa=sisa racun serangga, racun rumpai fungisid, antibiotik dan trankuilizer.


-Makanan sejuk beku seperti hot dog biasanya mengandungi nitrat dan nitrit yang disyaki membentuk sebatian yang boleh menyebabkan kanser dalam badan....ERRR...SCARRY..

-Daging mengandungi banyak lemak dan jika makan terlalu banyak boleh menjadi gemuk 

-Telur merupakan protin lengkap namun tidak dinasihatkan mengambil setiap hari

- Memakan terlalu banyak daging membekalkan terlalu banyak kolestrol

-Kalori tinggi!!!

-Kehilangan kualiti protin dalam pemprosesan berlaku kerap misalnya SUSU

-Memasak..haruslahkan..malangnya boleh mengurangkan kualiti protin

-produk daging yang diproses bukanlah sumber-sumber protin yang baik

-kandungan daging tidak sama dengan kandungan protin. Biasanya kandungan protin lebih rendah dari kandungan daging.

-Sedihnya..ada yang mempunyai masalah tidak berupaya mencernakan susu, alergi kepada susu atau hanya sanggup menerima diet yang kurang susu.

-ikan segar sukar didapati kecuali pergi cari nelayan di tepi pantai.. yang sering kita beli ikan di market, pasar tani, super market.. mungkin telah mengalami kekurangan protin akibat sudah lama, busuk dan proses penyimpanan sebelum dibawa pulang ke rumah dan disimpan lagi dan dimasak.

Apa yang perlu dilakukan???? 


Memang kita tidak perlu menghentikan makanan protein seperti ikan, daging telur. Ia memang perlu namun hakikatnya kita tidak mendapat protin yang mencukupi dari sumber ini. Campur tangan manusia telah mengurangkan nilai nutrisi yang hakikatnya telah sempurna sejak kejadian Allah lagi. Nilai nutrisis ini datang dari pelbagai faktor termasuklah pencemaran dan penyimpanan. Yang lebih dikhuatiri adalah ada kesan buruk akibat tambahan bendasing dalam sumber protin dan kekurangan protin yang berterusan akan membawa akibat buruk pada badan.

Cadangan saya..


Memandangkan protin lengkap secara biologi begitu penting, makanan tambahan protin berbentuk biologi yang berkualiti tinggi adalah jawapannya. Jika diambil setiap hari, makanan tambahan protin ini akan membantu menjamin kesihatan dan kesejahteraan optimim bagi kita.

Protin lengkap haruslah wujud dengan kesemua asid amino perlu iaitu 9 jenis yang tidak boleh dihasilkan badan. Nilai biologi haruslah dikekalkan demi menjamin khasiat sebenar protin diperolehi badan.

Maklumat tentang ESP Shaklee yang, rujuk sini.


kredit - http://www.mysupervitamins.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah 
sebarang penyakit.



Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)  

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE