Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Wednesday, October 17, 2012

Eczema, masalah kulit gatal, bersisik, menebal, pasti ada penawarnya, GLA & ESP!



Salam Sejahtera,

Minggu lalu ada beberapa customer bertanya tentang supplement terbaik untuk Eczema. Untuk penerangan lebih lanjut, hari ni el nak kongsikan sedikit info tentang eczema & cadangan supplement untuk masalah kesihatan eczema ni. Lazimnya kalau ke klinik, doktor akan beri krim steroid / injection bila keadaan kronik yang mana ianya boleh memberi kesan yang tidak baik jangkamasa panjang. Sampai sekarang kita tak tahu punca sebenar/sepenuhnya yang menyebabkan eczema. Namun antara faktor yang dikenalpasti adalah:

Faktor dalaman :

i. Genetik - sejarah ahli keluarga yang mempunyai masalah eczema, allergik, athma.

ii. Diet harian - makanan yang menyebabkan allergik- produk tenusu, telor, makanan laut, alkohol, pengawet dll

iii. Stress / Tekanan!

Faktor persekitaran :

i. Cuaca yang berubah tidak menentu, terlalu panas, lembab, bahan-bahan kimia, persekitaran tercemar seperti asap

ii. Alahan - binatang peliharaan, habuk, sabun, shampu, dll.



Eczema - Gatalnyaaaaa... tengok pun rasa tak selesa

Ya, eczema bukan penyakit berjangkit, tetapi ianya selalu mengundang ketidakselesaan pada pesakit. Biasanya kulit akan berasa panas, gatal, tompok-tompok merah, kulit kering bersisik atau berair, kulit kasar, menebal atau berkedut.


Apa supplemen yang disarankan?


ESP & GLA kombinasi terbaik untuk Eczema
(kredit pic - http://www.elaila.net

Kelebihan GLA Shaklee ini ialah kerana ia mengandungi vitamin E yang asli.. Keistimewaan GLA Complex Shaklee, mampu menangani masalah berkaitan kulitmengandungi kombinasi minyak borage. Ia kaya dgn asid gamma linolenik (GLA), asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E. dan bukan sekadar masaalah eczema... ia juga mampu menangani masalah kulit kepala berkerik, berkuping, bersisik.

Secara ringkasnya ESP adalah protein, yang mana protein adalah asas kepada sel. Protein bertindak membina sel yang sihat/'repair' sel-sel badan yang rosak. Jika sel mendapat makanan yang cukup, kulit akan terhasil cantik dan sihat. Dan paling penting, Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya terbaik. ESPmenyediakan 14 gram protein soya bukan-GMO berkualiti tinggi dengan semua asid amino yang tubuh anda perlukan bagi proses sintesis protein termasuk sembilan asid amino penting. Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP adalah rendah lemak dan bebas laktosa dan kolesterol.

Dan di bwh ni pula dialog antara nani dan customernya yg mengidap eczema yg kulitnya dulu kudis tebal...

sumber: Blog Nani


" Azmi : Salam pn. nani, i azmi, i ada terbaca blog u ttg penyakit eczema. i nk tahu ttg shaklee lbh lnjut bole ke? i ada eczema di sekitar badan. nk mintak opinion u, based on ur experience. tq

Amani : wsalam. before that i nk tanya u, apa ubat n cream yg u sedang pakai yer?

Azmi : Doctor bg ubat mkn n krim sapu (steroid). hampir 1 bdn kena, kepala dan muka baru naik. i nk tanya berapa harga utk set shaklee tu & berapa lama u pakai baru nampak hasil? Actually i kena inject steroid every 2 month. tapi since dh kerap sgt inject, doctor suggest stop injection...."
Setelah berpanjang lebar sms, sy pun suggest set yang perlu diambil. tetapi kerana khuatir mengenai keserasian beliau dgn supplement yg dicadangkan, beliau hanya memilih untuk mencuba GLA. Hanya GLA.....

Setelah seminggu, saya follow up dgn beliau... dan ini katanya......


Amani : Salam Azmi, mcm mna dgn eczema n kulit u? Ada perubahan tak?

Azmi : wsalan nani. br 1 week. gatal dh kurang sikit. kulit pun nmpak surut sikit laa. tp i masih mkn ubat lg. tp lepas i mkn GLA ni kan, i mkn ubt 1 kali sehari jer. tu pun sbb i mkn seafood."
And, after 2 weeks........ ini jawapan en.azmi mengenai eczemanya.... 

Azmi : salam nani. after 2 weeks consume GLA, +ve kulit dh 70% recovered. Gatal2 bdn dh kurang 80%. nani, I nk cuba ESP pasni. bintik2 parut dh kurang. Confirm nani, i memang serius nk try ESP nie...."

kredit - Elaila.net


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.



Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)  

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE