Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Thursday, June 14, 2012

Petua Merawat Demam dan Selesema Anak Tanpa Ubat

* Testimoni ini adalah pengalaman customer dan hasil dari setiap consumer mungkin berbeza. Namun ini tidak bermakna vitamin ini boleh mengubat atau menyembuhkan penyakit. Sila konsult dengan pengedar anda untuk lebih lanjut.

Boleh ke?

Dengan SHAKLEE mesti BOLEH (^_^)

Sebelum tu saya nak share satu tips dengan kawan-kawan yang nak bawak anak pergi cucuk (bagi yang breastfeed). Kawan-kawan ambil Vitamin C SHAKLEE 2 biji, patahkan dua dan telan, then terus breastfeed anak. Buat sebelum bawa anak diberi suntikan. InshaALLAH, anak tidak akan demam, atau paling kurang pun, anak cuma panas-panas sikit, dan tak lama.

InshaALLAH. Ni tips Kak Cery pesan pada saya masa mula-mula consume SHAKLEE. Alhamdulillah.. sampai sekarang Icha memang tak pernah demam walaupun dia tiap-tiap bulan kena cucuk yang wajib dan optional. Malah, Icha ni walaupun kita bawak dia berjalan sampai 1, 2 pagi dia masih okey.

Alhamdulillah.

Saya memang seboleh-bolehnya nak elak bagi baby sy makan ubat. Kenapa?
Ubat ini mempunyai banyak peringkat... bila badan dah immune dengan ubat tersebut doktor akan mula meningkatkan dos untuk kesan yang lebih cepat. Namun kesan jangka panjang tanpa kita sedari ialah :
1. anak akan lebih mudah dapat sakit
2. buah pinggang mudah rosak
3. otak mudah menjadi lembab dan lambat menerima arahan atau penerimaan maklumat mudah terjejas.
Supplement pula bukan jalan terbaik untuk diberi langsung kepada anak terutama bagi anak yang berumur satu tahun ke bawah. Ini kerana susu ibu adalah penawar terbaik terutama jika si ibu mementingkan susu yang kaya dengan nutrisi, insyaAllah anak mudah beransur baik dari demam, batuk dan selsema.

Bagi anak yang telah berumur satu tahun ke atas, antara supplement yang boleh diberi namun bukan pada setiap hari... ialah omega, meal shake dan ESP sahaja. Pengambilan air yang seimbang akan membantu penyerapan supplement dapat dilakukan dengan baik.
Satu petua yang boleh kawan-kawan buat pada anak-anak yang demam/ selesema ialah dengan menyapukan minyak panas di belakang badan anak-anak setiap malam semasa anak sedang tidur. InshaALLAH kahak anak akan berkurangan.

Saya nak share satu testimoni.
Alhamdulilah, Ness dgn Aiman sehat. Lepas swimming haritu Aiman terus naik panas dan selesema. Tapi Ness gunakan tip-tip yg akak gitau hari tu, mandikan 3 kali dgn Basic H, pastu bangun malam untuk gosok belakang, and then spray Basic H kat kepala utk kurangkan panas. Alhamdulilah, 2 hari buat Aiman dah kembali sehat.

Amazed jugak kak sebab selalunya kalau dia selesema berlarutan, paksa ambik nasal drops dan ubat selesema, tapi kali ni tak perlu. Pastu ness share lah dgn kawan-kawan yg lain, tapi mcm, ye lah, tengok bnyk keje,kena mandikan, kena bangun malam tu yg tak appealing.

Padahal kak, masa tu bangun, terus dapat solat tahajjud dan hajat utk anak. kan? ada rahsianya. hmm..takpelah.
(^_^) ~ syukur alhamdulillah dengan kurniaanNYA.

~* credit to anakkuwiraku.blogspot.com

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292 
Fanpage - JOM SINGGAH 

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE