Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Monday, April 2, 2012

Vitamin untuk Anak. Pelaburan terbaik


Seawal usia berapa tahun perlu diberikan vitamin kepada anak2? ..Hmm.... Rasanya semua tahu pemakanan yg berzat dan berkualiti amat penting supaya otak dapat berkembang. Untuk menjawab soalan tadi, ianya subjektif kerana setiap ibu tahu ape yg terbaik utk anak masing2..Karang kalau saya kata seawal usia 1thn or 2thn or 4thn..byk pulak hujah2 kena jawab karang... jadi sila nilaikan sendiri gaya hidup pemakanan anak2 anda.. Cuma utk anak saya, Faiz dah stop bfeed sejak umur 2thn, jadi start dari umur tu saya dah selitkan skit2 makanan tambahan utk beliau. Dalam hidup serba moden ni, tak boleh nak lari daripada makanan2 berproses or pelbagai jenis makanan lagi..
 (melainkan saya mmg duduk dikelilingi ladang sayur buah ,ayam itik dimana sah2 la tak dpt kan..).... Lagi2 si Faiz anak saya tak makan sayur dan buah.. (aisehh,bukan salah ibu mengandung okay.. ahha) .. 

Sebab tu, saya berikan beliau makanan tambahan seawal usia menghampiri 2thn sehingga lah ke hari ini dah nak masuk 6thn umurnya.. Saya hanya berikan OmegaGuard (kapsul minyak ikan), Meal Shake .. dan apabila dia berusia 4thn++, saya konsisten berikan tambahan vita C chewable.. Dan ingat ya vitamin untuk anak ni hanyalah sebagai makanan tambahan, bukan makanan utama. Ia berfungsi menampung mana yg kurang, melengkap2kan mana2 nutrisi yg tak lengkap... Dan alhamdulillah..saya berpuas hati dengan perkembangannya... Hasilnya bukan dalam sekelip mata.. Seperti bayi, bukan membesar sekelip mata.. Begitu juga kesan makanan tambahan kanak2...
 
Ini lah favorite saya...mmg ramai customer2 saya yang belikan utk anak masing2.. Inilah vitamin lengkap untuk anak2.. Makanan tambahan ni hanya menampung mana2 yg kurang..
 
  • Penting bagi perkembangan dan fungsi otak dan keupayaan retina (mengoptimakan pengelihatan untuk proses berfikir & melihat).
  • Menapis segala virus dan bacteria daripada badan.
  • Utk sistem imun badan, membaik pulih sel, sistem pencernaan,mengawal suhu badan.

berikut sebahagian feedback Ibu2 yg gembira dgn perkembangan anak2 mereka yg mengambil makanan tambahan di atas: (dipetik dari group ekslusif customer2 kami di Shaklee Golden Lounge)

FB : Iffah Anuar :"Alhamdulillah... saya juga berikannya pada Faheem.. alhamdulillah, travel from Sgr - Cherating- Tgn - Melaka - Sgr...ke ladang ayah, berpanas hujan..main lumpur..Faheem tidak demam/selesema/muntah2 spt sepupu yg lain.. Alhamdulillah...Sy juge dah tidak bermusuh dengan matahari :) kalo dulu x boleh kne matahari migrain+rashes..+ demam + sakit2 sendi smp x boleh bgn..syukur.. setelah 1 Yr+ tekun amalkan shaklee"
 
FB : Beeha Yunos :"Since saya bg anak saya meashakes+omega, mmg dia jarang selsema (kalau tak sebulan sekali sure g pakar kanak2) dan susu mmg abis aje..dan makan pon selera..alhamdulillah..sayur sume makan, dah tak de masalah tak nak makan..and kalau demam atau selsema, 2 hari dah baik..alhamdulillah..akhirnya saya temui supplement yg serasi utk anak saya :)

FB : Rafaliah :" Irfan salah satu contohnya..dulu every mth demam, batuk n selsema pastu siap kena asthma attack. AlhamduLILLAH skang ni sgt better..:-) "
FB : Azra Balqis Irdina :"bagus jugak mealshake nie ye..ank sy dlu x mo mkn..ble nk bg mkn msti nyorok blakang pintu..skrg lepas sy bg die mealshake..mkn mcm x ingt dunia..ble x bg mkn msti mrh..skrg sayur2 pon die mkn..dlu die paling benci kt sayur..gembira hati sy tgk die da berselera..pipi pon da berisi.."
credit to MommaMia yg mengcompilekan feedback ini.. 
Anda bagaimana? Masih tercari2 vitamin untuk anak anda?


credit - mamafaiz.com




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:



Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
Fanpage - JOM SINGGAH 


No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE