Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Sunday, April 8, 2012

'Lemak tepu berlebihan boleh menyebabkan saluran darah tersumbat, strok, serangan jantung' . Jom baca 7 TIPS kurangkan pengambilan lemak tepu



Okey bawak bertenang, saya pun dah cuak ni... mari kita sejukkan suasana dgn membaca 7 tips dibwh.. 7 cara utk mengurangkan pengambilan lemak tepu dlm badan... saya ringkaskan ya ikut apa yg sy baca.. (sumber dan diolah dari:iluvislam.com) 

1. Kurangkan makan daging merah. Especially kat bahagian berlemak seperti tulang rusuk dan bacon... pergh mmg bestt tapiii sendiri mkn sendiri mahu ingat okey...Optionnya, sila ganti dgn ayam (daging putih), tapi ingat bahagian peha dan kepak biasanya byk lemak.   

2. Gunakan lebih banyak minyak zaitun di dalam masakan. Minyak zaitun mengandungi lemak tak tepu yang mana boleh membantu menurunkan kadar kolesterol serta boleh menggantikan lemak tepu dalam masakan anda. 

3. Ketahui berapa jumlah lemak yang anda perlukan 

4. Elakkan makanan beku. kalau rasa tak dpat nak elak langsung.. sekurang2nya kurangkan.. tahukan anda frozen food cthnya nuget,sosej,etc mengandungi kandungan lemak tepu yang sangat tinggi. 

5. Panggang daging yang anda ingin makan.Haa ni sy baru tau..selama ni org kata panggang better daripada goreng2 tapi tak tahu kenapa kan kan... Tahukah anda, kalau anda menggoreng daging, daging tersebut akan menyerap semula lemak dan minyak yang digunakan untuk menggoreng. Sebaliknya, apabila anda memanggang daging, lemak pada daging tersebut akan mengalir keluar dan tidak akan diserap semula. 

6. Tambahkan suplemen Omega-3 dlm diet harian. Omega-3 adalah sejenis asid lemak yang baik. Ia mengurangkan radang sendi, menguatkan jantung, membantu penglihatan yang baik plus bakar lemak gak..:-)).. Omega-3 ini boleh didapati dari beberapa jenis ikan seperti salmon, ikan kembung, tuna,.. Apa kata cuba suplemen Shaklee Omega guard. Ia kaya dgn Omega-3.... :-) 

7. Kurangkan pengambilan harian produk tenusu. keju, susu fullcream haaa mmg lemak tepu tinggi.. Bukan minyak je ye yg ada lemak tepu.. jadi peminat2 keju dan susu full creaam tu berhati2 dan berpada2 yer.. Kalau nak amik keju, pilih keju yg berasaskan susu rendah lemak

~~~~~~~~~~~~~~~~~
selamat mengamalkan tips2 di atas (ia peringatan utk diri saya gak..sbb baru je lepas goreng nuget.. huwaaa)..tapi takpe.lepas tu kami telan Shaklee Omega guard 3bj..hehe.

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal
OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.*

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*


sumber: Shaklee website


credit - mamafaiz.com


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
Fanpage - JOM SINGGAH 

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE