Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Friday, April 6, 2012

Meal Shakes Shaklee membekalkan nutrien penting yang diperlukan kanak-kanak



Assalamualaikum!



Cerita pasal sekolah dan anak-anak, pagi tadi dengar topik pagi di radio tentang makanan ringan dan kanak-kanak. Bagaimana makanan ringan begitu sinonim dengan kanak-kanak. Ada sorang caller tu bagi pendapat, sebenarnya kaum kita yang menhancurkan masa depan anak bangsa kita sendiri. Fikir untung jangka pendek je.. Kalau perhati kat luar pagar sekolah-sekolah, rata-rata orang kita yang jual jajan dan segala benda yang tak berkhasiat tu. Kalau depan sekolah lain, mana ada orang jual jajan (saya tak pasti la betul ke tidak, tak pernah tengok..) Kalau jual buah-buahan macam jambu 88 ke, air jus ke, karipap ke, ok jugak kan? Kanak-kanak memang la suka aje kalo dah dijual depan mata cikedis dan sebagainya tu. Jangan cakap orang lain, saya sendiri pun kadang-kadang 'kalah' dengan anak-anak nakkan cheesel la, apa la.. huhu..

Kadangkala kita tak dapat nak control apa yang anak kita makan di sekolah mereka. Bagaimana kita nak pastikan anak kita mendapat khasiat secukupnya untuk tumbesaran yang sempurna? Pemakanan yang seimbang dan sihat pasti membantu proses pembelajarannya kerana dapat memberi lebih tumpuan pada apa yang dipelajari. Shaklee mempunyai rangkaian produk yang sesuai untuk kanak-kanak seperti Chewable Multivitamin, Chewable Vitamin C, Meal Shakes dan juga OmegaGuard. Entri kali ini saya nak cerita tentang Meal Shakes dan testimoni ibu-ibu yang berpuashati dengan  Meal Shakes. 


Shaklee Meal Shakes


  • Membekalkan sekurang-kurangnya 35% (atau lebih) Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh.
  • Sumber yang kaya dengan kalsium, fiber dan protein.
  • Pilihan terbaik rendah lemak dan rendah glisemik.
  • Rasa French Vanilla yang enak (seperti aiskrim vanila), boleh diminum begitu sahaja atau dicampur dengan susu, atau minuman kegemaran.



Functions of Meal Shakes :
Shaklee Meal Shakes can be used as supplements for added nutritional insurance, delicious between-meal snacks, or beverages with meals. It provides 30% of the Daily Value (DV) for protein and 35% or more of the DVs for 19 essential vitamins and minerals. It is good sources of dietary fiber. 


Meal shakes amat sesuai untuk anak-anak yang kurang selera makan...


Testimoni dr Ibu Hebat

Mealshake membekalkan multivitamin, protein, kalsium dan fiber yang diperlukan untuk tumbesaran yang sihat!

Testimoni dr Ibu Hebat
 
So, apa kata kita sediakan segelas Meal Shakes setiap pagi untuk sarapan anak-anak sebelum ke sekolah. Boleh dicampur dengan susu segar ataupun milo suam. Rasanya pun boleh tahan sedap! Sekali rasa, nak lagi. hehe

Harapnya lepas ni, kita jadilah ibu-bapa yang lebih bertanggungjawab dengan memastikan anak-anak mendapat khasiat daripada pemakanan yang sihat. (peringatan untuk diri saya jugak) Sebab anak-anak adalah amanah Allah yang perlu kita jaga sebaik mungkin. Pelaburan untuk kesihatan anak-anak dan keluarga adalah pelaburan yang paling berbaloi!


credit

* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
Fanpage - JOM SINGGAH 

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE