Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Monday, April 23, 2012

Tips banyakkan susu Ibu .. Bermula 10 oz dan kini 30 oz! Alhamdulillah.



 Ibu pernah cuba kaedah ini dulu bila awal2 penyusuan abang Addin...mana tidak, ibu yang belajar dari buku...tiada guru dan panduan yang khusus. Abang Addin awal2 dulu menyusu setiap satu jam....jika dia menyusu jam 1.30pm next feeding jam 2.30pm....dan berterusan. Tapi memang susu banyak sebab kekerapan dia menyusu menyebabkan hormon oksitosin dirembeskan dengan berterusan. Hormon ini sangat perlu kerana ia menghantar isyarat kepada otak agar mengeluarkan arahan badan perlu menghasilkan lebih susu atas permintaan yang meningkat. Sebab tu lagi banyak sesi perahan atau direct feeding lagi banyak susu dihasilkan. Namun ada cara agar susu lebih cepat dihasilkan sebagai satu usaha sampingan bersama apabila kita tingkatkan perahan atau sesi penyusuan langsung melalui hisapan bayi. Ibu cuba kongsikan cara ini bersama beberapa ibu yang mahukan peningkatan dalam penghasilan susuibu untuk membuat stok bila keadaan perlu. Alhamdulillah, ibu terima mesej dari seorang customer yang lebih mesra dipanggil Ima....credit to kak N for sharing

"" Thanks kak N. selama ni pam cuma dapat 10-12 oz sehari tapi kini 30 oz sehari dengan tips cara makan vitamin yang betul dan amalkan apa yang akak ajar tu!!!!!!!!!! Seronok sangat!




Pengambilan vitamin yang betul dan pada masa yang betul sangat membantu. Namun kunci utama ialah perlu amalkan 3 perkara ini secara konsisten dan berterusan. Bukan hari ni buat, esok tak buat, lusa buat...memang tak nampak kesan. Perlu buat setiap hari.

1. Pastikan bayi disusukan sekerap mungkin dan bagi yang bekerjaya, pastikan anda membuat sesi perahan yang konsisten setiap 2-3 jam. Jangan tunggu sehingga payudara bengkak baru nak pam...konsep yang salah. Teruskan pam dengan kala yang sama dan berterusan.

2. Pengambilan air yang mencukupi iaitu 3 L sehari. Pastikan menyediakan botol minuman dengan indicator supaya senang mengetahui adakah keperluan 3L air dipenuhi untuk tempoh seharian.

3. Amalkan zikir dan mengaji setiap hari dan doa tanpa putus padaNYA kerana sesungguhnya rezeki ini datang dari ALLAH jua. Jadikan amalan harian.


Konsep 3 amalan ini perlulah dibuat. Cuma TIPS  macam mana pengambilan yang betul seperti ALFALFA, ESP, Kalsium serta 3 vitamin asas untuk ibu iaitu vitalea, b com dan vitamin C diambil pada masa yang betul dan kadar yang betul SANGAT MEMBANTU!

Ibu baru sedar FORMULA ni sangat membantu ibu2 yang brsungguh nak hasilkan stok!

Jangan lupa dapatkan jadual makan dari distributor anda :)


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Bg yang kekangan kewangan, sila contact utk mendapat harga istimewa:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292

Fanpage - JOM SINGGAH 

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE