Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Thursday, June 13, 2013

Makanan untuk Kecerdasan Anak, Tingkatkan Fungsi Otaknya

Makanan untuk kecerdasan anak memberikan nutrisi yang baik untuk perkembangan minda sikecil. Dari kecil perlu jaga segala pemakanan untuk kesan yang akan datang.. semoga bermanfaat ye



1. Ikan Salmon
Salmon memiliki kandungan omega-3 yang sangat tinggi. Omega-3 dapat membantu menurunkan tingkat kolesterol, membantu pertahanan tubuh dari serangan kanker dan radang sendi. Ikan salmon merupakan sumber protein, kalsium, fosfor, dan vitamin D yang bermanfaat bagi tubuh. 
(Kalau anak xnak makan ikan, boleh Omega Guard Shaklee senang, antara vitamin yang si manja)

2. Telur
Telur dikenal sebagai sumber protein yang sangat tinggi. Kandungan kolin dalam kuning telur membantu pengembangan memori. Telur juga mengandung vitamin B12 dan lesitin yang berfungsi membantu melawan penyusutan otak, yang sering terlihat pada penyakit Alzheimer. Cukup konsumsi telur 1-2 butir sehari.  
3. Kacang-kacangan dan biji-bijian
Kacang-kacangan seperti kacang, hazelnut, kacang mete, almond, pecan, biji bunga matahari baik untuk otak Anda dan si kecil. Kacang-kacangan dan biji-bijian penuh dengan omega-3 dan Omega-6 fatty acid, serta folat, vitamin E, dan vitamin B6. Kandungan tersebut membantu Anda tetap berpikir positif. Kandungan tiamin dan magnesiumnya juga bagus untuk daya ingat dan fungsi kognitif otak. 
4. Sayur-sayuran hijau
Aneka sayuran hijau seperti kubis, katuk, bayam, dan lain-lain sangat baik untuk otak anak-anak dan dewasa. Sayuran ini merupakan sumber antioksidan yang sangat baik untuk menjaga sel-sel otak agar tetap sehat. Kandungan vitamin B6, B12, dan folat berfungsi mendobrak tingkat homocystein, yang dapat mengakibatkan lupa dan penyakit Alzheimer.
5. Buah berry
Buah-buahan berry, seperti strawberry, blueberry, blackberry, cranberry, cheri, dan sebagainya memiliki kandungan vitamin C, omega-3, dan antioksidan. Antioksidan buah berry baik untuk kesehatan otak. Disarankan mengonsumsi buah ini sehari sekali untuk membantu mengembalikan efek penuaan pada otak. Fisetin dan flavenoidnya juga berguna untuk meningkatkan daya ingat dan memungkinkan untuk mudah mengingat masa lalu.
6. Susu dan yogurt
Susu dan yogurt memiliki kandungan protein, vitamin B, vitamin D, kalsium, yang sangat penting bagi pertumbuhan jaringan otak, neurotransmitter, dan sumber energi bagi otak.
7. Cokelat
Cokelat sangat bergizi untuk otak. Antioksidan utama dalam kakao, yang dikenal sebagai flavonol, penting untuk membantu meningkatkan aliran darah ke otak.
   Otak merupakan bagian tubuh yang sangat “lapar”, sehingga makanan yang masuk ke dalam tubuh, pertama kali akan diserap oleh otak. Pentingnya fungsi otak dalam tubuh, sebaiknya perhatikan asupan makanan untuk kecerdasan anak. Hindari junk food, agar otak si kecil melakukan fungsinya secara optimal.


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.











Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)
Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI   

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE