Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Tuesday, February 11, 2014

Cara Pengambilan Vitamin Kesuburan Shaklee

Assalamualaikum dan selamat pagi. Lama rasa tak up info berkenaan dengan kesuburan. Pagi ni berpeluang untuk sharing pasal kesuburan. Sharing dari freevitamin.my. 
Hari ini saya nak berkongsi cara makan set kesuburan shaklee sebagai panduan kepada mereka yang berusaha mendapatkan zuriat tetapi keliru cara dan jadual makan vitamin tersebut untuk tujuan kehamilan. Ada banyak punca ketidaksuburan terutama haid yang tak teratur, keguguran, hormon tak stabil, dan banyak lagi. Tapi anda tidak boleh menjadikan supplement sebagai usaha tunggal untuk mendapatkan zuriat. Ada beberapa tips lain perlu diamalkan dan tak lupa lakukan pemeriksaan klinikal untuk mengetahui masalah sebenar.

Suka saya nak ingatkan semula, sila buat pemeriksaan doktor disamping pengambilan supplement untuk kesuburan supaya anda tahu masalah sebenar anda. Cara makan set kesuburan Shaklee ada sedikit warna-warni yang selalu buatkan pelanggan keliru. Untuk bagi gambaran mudah, kita bahagikan kumpulan ketidaksuburan kepada 3 kumpulan dan set Shaklee yang sesuai untuk anda menurut masalah yang anda hadapi.
1- Isteri ada masalah haid yang tidak teratur, haid tak datang, hormon tak stabil.
2- Suami isteri tiada masalah, dah buat pemeriksaan, semua ok tapi belum ada rezeki
3- Isteri pernah hamil tetapi keguguran
Untuk ketiga-tiga kategori ni, produk wajib ambil adalah GLA Complex. GLA Complex sangat berperanan dalam membantu kesuburan wanita selain manfaat kecantikan. Apa manfaat GLA boleh baca di entri Kenapa wanita perlukan GLA. Cara makan GLA mudah sebenarnya.
 Isteri ada masalah haid yang tidak teratur, haid tak datang, hormon tak stabil

Bermula dengan masalah haid tak teratur, makan GLA Complex 1 biji selepas dinner setiap hari sehingga haid teratur. Jika nak makan 2 biji sehari, sebiji lagi diambil selepas sarapan dalam jam 10pagi. 10pm sekali, 10am sekali. Just nice. Mulakan dengan sebiji, jika tiada perubahan dalam tempoh dua minggu baru ambil 2 biji sehari. Kalau masih tak beri kesan sebaiknya anda tambah Alfalfa dalam list wajib ambil.
Setelah haid anda teratur dan normal, anda hanya perlu makan GLA sebiji sehari pada waktu malam dari hari pertama haid hingga ke waktu subur anda. Pernah belajar kan tingkatan 3 dulu.. Apa? Lupa? Pergi buka buku adik awak sekarang! Acah je. hehe. Ok jom belajar balik. Lihat rajah bawah ni.
Contoh Kitaran 28 Hari - Subur Pada Hari Ke 14
Apa maksud subur? Ovulasi? Semua pernah belajar kan. Itu waktu dimana telur ovum dilepaskan. Jom ketahui cara pengiraan waktu subur anda. 
Gunakan sistem jadual seperti di bawah supaya anda lebih jelas dengan perjalanan haid anda. Lorekan warna hijau pada graf menunjukkan waktu anda tak subur. Pada ketika tak subur la anda perlu makan GLA Complex dan pause makan pada hari ke 14 jika kitaran anda 28hari. Dan proses ini diulangi jika datang haid semula

Menentukan masa subur dengan menggunakan sistem kalendar ada dua cara iaitu :

Bagi yang kitaran haidnya teratur, masa subur berlangsung 14 +/- 1 hari haid berikutnya. Maksudya masa subur berlaku pada hari ke-13 sehingga hari ke-15 sebelum tarikh haid yang akan datang. Waktu inilah anda dan suami wajib bersama bagi meningkatkan peluang kehamilan. 

Kerana itu jadual seperti di atas sangat penting supaya anda dan suami boleh mempersiapkan diri untuk tempoh istimewa tersebut. Alhamdulillah saya dan suami guna teknik jadual ni untuk merancang keluarga dan berhasil. Kami juga mengamalkan vitamin Shaklee termasuk set kesuburan.

Bagi wanita yang kitaran haidnya tidak teratur maka penting untuk mencatat panjang kitaran haid sekurang-kurangnya selama enam kitaran. Jumlah hari pada kitaran terpanjang, hendaklah ditolak dengan 11 dan akan diperoleh hari subur terakhir dalam kitaran haid tersebut. Sedangkan dari jumlah hari pada kitaran terpendek ditolak 18, diperoleh hari subur pertama dalam kitaran haid tersebut.

Contohnya: 
Kitaran terpanjang = 31, sedangkan kitaran terpendek = 26, maka waktu subur dapat dihitung, 31 - 11 = 20, dan 26 -18 = 8, jadi masa subur berlangsung pada hari ke-8 sampai hari ke-20.- Credit 

Jika haid anda lewat, tunggu sehingga 2 minggu dan lakukan ujian UPT. Jika negatif, tunggu lagi seminggu dan lakukan semula ujian UPT. Hanya jika anda sudah melakukan beberapa ujian tetapi masih negatif dan berjumpa doktor untuk mengesahkan anda belum hamil, barulah makan semula GLA Complex

Suami isteri tiada masalah, dah buat pemeriksaan, semua ok tapi belum ada rezeki

Apabila isteri tiada masalah haid iaitu haid normal dan suami pun doktor dah sahkan normal. Maka pengambilan set lengkap kesuburan mungkin boleh membantu tubuh anda memperbaiki sistem reproduktif dan menghasilkan sel sperma serta ovum yang berkualiti tinggi supaya peluang mendapatkan zuriat lebih cerah. Juga tak lupa meningkatkan stamina dan menghangatkan hubungan supaya anda berdua enjoy dalam mendapatkan zuriat.

Isteri pernah hamil tetapi keguguran

Bagi yang pernah mengalami masalah keguguran, kami mencadangkan penambahan wajib ESP dan CoQ Health bagi menguatkan kandungan akan datang. Seeloknya tunggu sehingga 6 bulan sebelum hamil lagi bagi menyediakan rahim yang cukup kuat.



Kredit pic freevitamin.my
Biasa soalan yang saya terima adalah "set mana yang saya perlu ambil?". Jawapannya bergantung pada anda. Apa masalah anda? Setiap set berperanan untuk selesaikan masalah kesuburan. Kalau doc cakap sperma yg masalah, CoQ la jawapannya. Berbincang dengan penjual anda yang mana anda patut beli dan mengapa. Berikut adalah ringkasan cara makan:
GLA Complex - Sebiji selepas makan (Sarapan / Dinner)
B - Complex - Sebiji selepas sarapan
Vita - E Complex - Sebiji selepas lunch
Zinc Complex - Sebiji semasa perut kosong
ESP - 1 sudu 2 @ 3 kali sehari. Sarapan / Dinner; Sarapan / 3pm / Sebelum tidur. Cara bancuh sila minta bantuan penjual anda ye.
Vitalea - Sebiji selepas lunch
Alfalfa Complex - 3 biji selepas sarapan. Dos bergantung kepada ketahanan tubuh terhadap herba. Minta bantuan penjual anda untuk dos yang sesuai.

ESP boleh digunakan untuk turun / tambah berat jika anda mahu. Ada tipsnya :-). Digunakan untuk menguatkan rahim bagi yang mengalami masalah keguguran. Sebenarnya ada banyak punca keguguran selain rahim tak kuat, contohnya ovum dan sperma yang tak berkualiti, kekurangan nutrisi.



Vitamin yang perlu diambil selepas makan seperti GLA, Vita-E, Vitalea kerana ia kategori larut lemak. Ia perlukan sedikit lemak untuk melarutkan vitamin tersebut.

B-Complex pula kategori larut air. Anda perlukan sekurang-kurangnya 250ml air lepas telan B-Complex ye.

Zinc pula dimakan ketika perut kosong kerana phytates yang hadir dalam roti gandum, bijirin, kekacang dan lain-lain makanan akan mengikat zinc dan menghalang penyerapan penyerapan zinc oleh usus.

P/s - Pengambilan vitamin flexible selagi ianya serasi dengan kita.

kredit freevitamin.my

PENJIMATAN SEHINGGA LEBIH 20% BAGI SETIAP BOTOL VITALEA SHAKLEE SEPANJANG FEBRUARI 2014! JOM AMBIL PELUANG!

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.















Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Mazlina Mohd Nazir
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS/Wassap/Viber/Wechat - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09

Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)



Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI   

2 comments:

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE