Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Wednesday, October 23, 2013

Kulit cantik dengan vitamin e

Vitamin E??

Apa yang kita tau pasal vitamin e atau dengan kata lain apa kegunaan vitamin e. Tapi kalau sebut tentabng vitamin e insyaallah ramai yabg dah tau sebab vitamin e memang glamor untuk kulit cantik kan. Dan semua orang nak cantik.

Saya pun pengamal tegar vitamin e juga. Penangan nak cantik punya pasal plus untuk kesihatan pada masa depan. Tapi untuk dapat kukit cantil bukan setakat vitamin e sahaja tapi ada beberapa vitamin penting untuk kecantikan kulit. Nak tau vitamin apa untuk kulit cantik??


Vitamin penting untuk kulit cantik adalah protein, vitamin A, b complex, vitamin C dan vitamin e. Semua vitamin pun kelebihan masing- masing untuk kulit cantik.

Apa2 pun malam ni kita tengok dan baca apa kelebihan vitamin e ini selain dari untuk dapatkan kulit cantik..kelebihan vitamin e shaklee, perbezaan vitamin e shaklee dan manfaat vitamin e shaklee.

Tahukah anda?

400IU Vitamin E = 1kg benih gandum, 500ml minyak sunflower, 8kg bayam dan 500g badam.

Apa perbezaan vitamin e shakle dengan vitamin e di pasaran??

- Vitamin shaklee diperbuat dari soya organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin e.

- Diekstark d-alpha tocophery, dan aktif secara fisiologi dan digabungkan dengan 8 jenis vitamin e( alpha, beta, gama, delta) dan vitamin e paling lengkap dipasaran.

- Mengandungi 10mg selenium semulajadi yang membantu tubuh kita meyerap vitamin e, memelihara sel-sel, sel darah merah dan tisu-tisu otot.

- Selenium juga penyahtoksid semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan antioksidan dan melindungi retina.

Manfaat Utama Vitamin E shaklee

- Melindungi Jantung:

Pengambilan harian 800IU vitamin e untuk kesihatan jantung, melindungi sel darah merah untuk mengelakkan pengasidan lipid, meningkatkan kolestrol HDL, mengurangkan tekanan darah, menghalang platelet darah melekat ke dinding arteri, menghalang anemia hemolitik, penyakit jantung dan lain2.

- Mempertingkatkan Kemampuan Reproduktif

Kajian pada 1924, mendapati vitamin mampu memulihkan kemampuan reproduktif. Para lelaki yang mengambil 600 - 800iu vitamin e setiap hari mampu meningkatkan kiraan sperma.

- Anti Penuaan

1kapsul vitamin e sehari membantu melambatkan penuaan, mengurangkan kedut, garis halus, parut, akne, dan bintik penuaan. Vitamin e mampu memulihkan tekstur kulit dan tone muka, dada dan otot peha.

- Anti oksidan yang kuat

Pengambilan lebih dati 1200iu sehari untuk anti oksidan yang kuat dan berkesan untuk melawan cancer, mengukuhkan sistem imun, menghalang atau memperbaiki masalah oksidasi - ketarak dan masalah penglihatan

- Kelestarian Tenaga

Meningkatkan kelestarian seksual dan tenaga dengan membekalkan lebih oksigen.

- Memperbaiki Arthritis

Meningkatkan keanjalan saluran darah, memperbaiki kitaran haid, merawat bahu kejang , pening, buasir, urat varikos dan sakit sendi.

- Menghalang Keguguran

Merawat musculus pectoralis fibrosis otot dada, sindrom prahaid dan sindrom menopaus seperti hot flush. Vitamin e juga digunakan pada ujian klinikal untuk menghalang kematian janin, keguguran.

- Memperbaiki / Memudarkan Parut

Memperbaiki bengkak dan ulser kulit. Vitamin e boleh dikenakan terus pada luka untuk mengurangkan kesan parut.

Nota::

Pakair nutrisi mencadangkan pengambilan ACE bersama- sama untuk mengandakan kesan anti- oksida dalam melawan radikal bebas.

Adakah Vitamin E selamat??

Kajian bertahun-tahun oleh University Harvard ke atas lelaki dan perempuan membuktikan vitamin e mampu mengurangkan risiko sakit jantung hampir 41% dan strok 33%. Kajian juga membuat kesimpulan dos selamat adalah 3200ui.

Journal

Supplemen Vitamin e lengkap selenium pada lelaki tidak subur. Kesan keatas parameter air mani dan kadar kehamilan.

Kajian melibatkan 690 lelaki todak subur menerima selenium 200ug dalam kombinasi vitamin e 400iu sekurang 100hari..

52% Meningkatkan mobilitu sperma dan morfologi

11% Kehamilan secara spontan

37% Tiada keputusan

Kesimpulan:

Tambahan selenium dan vitamin e boleh meningkatkan kualiti air mani dan mempunyai kesan bermanfaat dan pelindungan, terutamanya motilitas sperma.

Vitamin e memang banyak kelebihan kan. Selain untuk kulit cantik dan memudarkan parut, vitamin e sangat elok untuk kesihatan jantung, kesuburan lelaki, antipenuaan, dan pelbagai kelebihan lagi kegunaan vitamin e.

Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

KESIHATAN ITU KEKAYAAN yang tak ternilai harganya..

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk dan pelbagai tawaran HEBAT menanti anda::

Email - pokoksena85@yahoo.com

SMS / Wassap - 0199517292

FB - http://www.facebook.com/pokoksena85

Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09

Your Shaklee Independent Distributor (ID -854784)

Atau msg direct kat FB ye :: https://www.facebook.com/messages/JomSinggah09

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE