Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Wednesday, August 1, 2012

Jalan Penyelesaian Bagi Masalah Sendi...



Menghadapi masalah arthritis (masalah radang sendi)...paling ditekankan ialah 'kewajipan mengambil omega utk masalah sendi ni' selain dr pengamalan ostematrix (kalsium magnesium)...



So, inilah supplement yang rasakan sangat2 sesuai bagi mereka yang menghadapi masalah sendi :-


Gambar ihsan dr :














1) Ostematrix - Sekilas fakta mengenai ostematrix:-

    1. Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal*
  • Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf*
  • Menolong mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti   
    perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah meradang dan kemurungan.*
  • Membina tulang dan gigi yang kuat
  • Mengurangkan risiko osteoporosis











2) Omega Guard - Sekilas fakta mengenai Omega (Minyak Ikan):-


Orang Eskimo jarang mengalami artritis reumatoid kerana mereka banyak makan ikan. Orang Jepun juga mengamalkan diet yang mengutamakan ikan. Itu sebabnya kes artritis (sakit sendi) di dua negara itu jauh lebih rendah berbanding negara lain.


Kajian menunjukkan bagi pesakit yang mengalami artritis reumatoid ringan, pengambilan minyak ikan kod boleh mengurangkan keperluan ubat anti-keradangan bukan steroid (NSAIDs). 

Minyak ikan kod yang kaya dengan asid lemak Omega-3 penting untuk orang dewasa yang mengalami artritis dan masalah lain yang berkaitan tulang. Penggunaan asid lemak Omega-3 boleh mengurangkan pengeluaran bahan kimia yang menyebabkan keradangan sendi. 

Bagi pesakit arthritis, keradangan adalah seperti pisau bercerancang kerana enzim boleh menyebabkan masalah serius. Keadaan ini berbeza pada orang sihat kerana enzim tidak aktif. Di samping mengurangkan pengeluaran bahan kimia yang menyebabkan keradangan, asid lemak Omega-3 boleh merendahkan risiko kerosakan rawan. 



Artritis reumatoid adalah penyakit sistem imun yang menyakitkan, menyebabkan pesakit berasa tidak selesa dan mengalami bengkak pada sendi, saraf, otot, tendon, pembuluh darah dan tisu perantara di dalam badan.


Artritis reumatoid boleh menyerang individu tanpa mengira peringkat umur, tetapi kebanyakannya membabitkan kumpulan usia antara 25 hingga 40 tahun. Ratusan ribu penduduk di United Kingdom, termasuk kanak-kanak, mengalami masalah ini. 




 3) Performance Drink - Sekilas fakta mengenai PD:-




Pesakit sendi atau radang sendi seharusnya mengamalkan pengambilan air yang banyak bagi memastikan cecair dan bendalir dalam badan sentiasa seimbang. Oleh itu, PD yang di datangkan dengan formula opticarb sangat2 membantu dalam memastikan kandungan gula dalam darah seimbang dan cecair dalam badan sentiasa mencukupi.



Dan bagi kalian yang memang agak sukar nak mengamalkan air pada tahap yang di kehendaki oleh tubuh badan, PD adalah jalan penyelesaiannya!!!

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

 Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk: 
Email - pokoksena85@yahoo.com 
SMS - 0199517292 
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85 
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09 
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE