Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Wednesday, August 29, 2012

5 RAHSIA PENTING KULIT CANTIK


Wajah sempurna tanpa setitik noda sentiasa menjadi impian setiap wanita. Mengimpikan wajah mulus bersih namun terus mengamalkan gaya hidup yang kurang sihat tentunya amat su kar untuk merealisasikan segala keinginan itu. Lihatlah apa yang anda sedang lakukan kepada diri sendiri. Hindari segala yang negatif dan katakan segar dan sihat buat kulitmu.


1. Katakan tidak kepada rokok
Bahan kimia yang disedut daripada rokok akan mengecilkan pembuluh darah dalam badan, mengurangkan kandungan oksigen dan juga nutrisi yang dibekalkan untuk melembapkan tisu dalam badan. Pengecutan kapilari darah akan bertahan selama sejam sebaik sahaja rokok disedut secara terus ke dalam paru-paru. Rokok juga membuatkan seseorang itu nampak lebih tua daripada umur sebenar. Sebaik-baiknya elakkan diri anda daripada terhidu asap rokok kerana ia bukan saja merosakkan kulit tetapi anda terdedah dua kali ganda risiko untuk mendapat penyakit berbanding dengan mereka yang merokok.



2. Remajakan kulit anda dari dalam

Minum sekurang-kurangnya lapan gelas air kosong setiap hari, makan pemakanan yang seimbang dan lebihkan buah-buahan. Buah-buahan dan sayuran mengandungi antioksida yang diperlukan kulit dan kaya vitamin seperti teh hijau, soya, vitamin A, B, C, dan E yang sangat baik untuk kesihatan dan ketegangan kulit supaya kelihatan muda.

3. Pengelupasan kulit secara berkala
Pengelupasan kulit merupakan satu cara yang terbaik untuk proses peremajaan kulit. Namun, para pakar dermatologi memberi peringatan pengelupasan melampau akan menyebabkan kulit menjadi kering, iritasi dan kemerahan serta terdedah kepada bahaya ultraungu. Sebaik-baiknya jangan menggunakan rawatan pengelupasan atau melakukan skrub dengan terlalu kerap lebih daripada dua kali seminggu.

4. Gunakan pelembab antioksi dan yang diperkaya dengan vitamin pada waktu malam

Waktu tidur merupakan waktu terbaik untuk mengembalikan semula kelembapan kulit dengan pelembap yang mengandungi antioksida dan vitamin yang tinggi. Kajian menunjukkan bahawa kulit berada pada keadaan yang terbaik pada waktu malam untuk menyerap kandungan aktif yang terdapat pada produk penjagaan kulit.

5. Bersenam 3 kali seminggu
Senaman adalah aktiviti paling disarankan oleh pakar penjagaan kulit jika anda menginginkan tubuh yang sihat dan sentiasa bertenaga. Senaman secara rutin juga membantu melancarkan peredaran darah dan kulit kelihatan lebih tegang dan muda. Setengah jam bersenam ringan tiga kali seminggu sudah memadai sebagai permulaan senaman. Perpeluhan menggalakkan perembesan bahan toksik dari badan, pernafasan teratur juga mampu merehatkan ketegangan saraf dan motor otot-otot dalam badan. Senaman memberi oksigen yang cukup kepada jantung, paru-paru dan juga kulit.

Kredit : http://anizyn.blogspot.com/2


Nak Kulit Cantik dengan supplement.. jom tgk nie..




kredit - http://mama2faizmayra.blogspot.com/


 Just remember B for Beauty... Beauty from inside... ^__^

 Untuk kestabilan hormon… mengandungi Vitamin B2 (riboflavin) berfungsi untuk merangsang fungsi adrenal yg normal dan membantu pengeluaran hormon pituitary.

♥ Penting sebagai ANTI-STRESS (B5-pathotenic acid) sebab stress boleh menyebabkan kulit berkedut dan nampak cepat tua... hiks *__^



 C for Collagen... Penting dalam pembentukan kolagen dan tisu penghubung yang lain untuk menjadikan kulit kita ANJAL dan KUAT (>__<)

♥ ANTIOKSIDAN yg membantu untuk melawan radikal bebasantara punca menyebabkan kulit nampak tua sebelum usia..! 



♥ awEt muda... keep you LOOKING YOUNGERby retarding cellular aging due to oxidation... 

♥ PREVENT THICK SCAR FORMATION externally (when applied topically – it can be absorbed through the skin) and internally...  

♥ accelerate HEALING of BURNS... juga sgt bagus untuk muka yg "sunburn"...




♥ Untuk kulit CANTIK dan SEKATA kerana protein merupakan makanan asas yang diperlukan untuk kecantikan dan kesihatan tubuh badan kita secara menyeluruh...

♥ Isoflavon dlm ESP bertindak sebagai perangsang KOLAGEN. Membantu menjadikan kulit kita lebih ANJAL, melambatkan proses kedutan, serta menganjalkan payudara...

 Membantu memudarkan parut jerawat dan jeragat di muka. Bagaimana? Protiensangat penting dalam penghasilan sel baru. Tompokan hitam pada kulit akibat jerawat/jeragat sangat sukar dihilangkan kerana kita tidak mendapat cukup protein untuk membantu dalam penghasilan sel baru. ESP ni protein. Sel kulit kita akan berganti setiap 21hari. Bila badan kita dpt cukup protein, dlm masa 21 hari ianya akan diganti dgn sel yg baru... So,ianya membantu pudarkan parut jerawat/jeragat kat kulit muka kita tu... ^___^ 



Bagi yang mempunyai masalah kulit kering atau terlalu berminyak, pengambilan vitamin dalam Set Cantik ni sangat disyorkan. Sebab vitamin2 dalam ni boleh dikatakan COMPLETE SET untuk membantu mengatasi masalah kulit kering dan berminyak... B Complex - membantu menstabilkan hormon, Vitamin C - untuk pembentukan kolagen dan Vitamin E menyeimbangkan kulit yang terlalu kering atau berminyak tadi menjadi lebih normal...


Apalah salahnya kita keluarkan sedikit belanja untuk repair kulit muka kita... Untuk keyakinan diri. Untuk tampil cantik untuk suami. Cantik untuk suami kan dapat pahala. hehehe...



sy dah cuba dan amalkan dgn KONSISTEN. Alhamdulillah, memang sgt puas hati. Rasa muka lebih anjal, gebu, tekstur muka lebih halusss, parut takde, jerawat takdemuka takberminyak. Paling best bila ramai yg tegur dan ckp sy makin cantik dan berseri2(bukan puji diri sendiri tau,tapi org yg ckp mcm tu)... Hehe... Sape yg tak suka kan bila org puji kita cantik?? Sebab tu lah sy share tentang Set Cantik ni… sbb semua org pun boleh cantik berseri2 juga… (>__<)



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE