Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Wednesday, October 26, 2016

Turunkan Berat Badan dengan STEVIA






Antara kelebihan mengamalkan gula sihat stevia dalam menurunkan berat badan ialah:-

  • Gula sihat stevia membantu menghilangkan lapar dan menurunkan nafsu makan
  • Gula sihat stevia membantu menyahkan toksin
  • Gula sihat stevia membantu pelawasan proses pembuangan
  • Gula sihat stevia membantu melancarkan proses usus
  • Gula sihat stevia membantu menghakis lemak & kolestrol degil


Mari saya huraikan dengan lebih terperinci bagaimana gula sihat stevia ini mampu memberikan kesan penurunan berat badan seperti yang telah saya nyatakan di atas.


Gula Sihat Stevia membantu menghilangkan lapar dan mengurangkan nafsu makan


Gula sihat stevia mempunyai kosong kalori, kosong lemak, dan kosong kolestrol berbeza dengan gula pasir, 1 gram gula pasir bersamaan 4 kalori tanpa sebarang zat kepada pengamal. 

Dalam satu penyelidikan awal menunjukkan penggunaan gula sihat Stevia mengganggu fungsi bahagian pangkal diencephalon yang mengawal sistem saraf autonomik (hypothalamus) dan kelebihan ini dapat membantu penurunan berat badan dengan menyekat sensasi lapar. Hipotalamus adalah bahagian otak yang mengawal laparan, dahaga dan keletihan bersama-sama dengan fungsi lain. Aktiviti anti-glycemic dalam stevia turut mengawal paras glukosa darah yang merupakan salah satu punca utama berat badan. Stevia berfungsi sebagai tonik untuk meningkatkan tahap tenaga bagi mereka yang berjuang untuk penurunan berat badan.  Kajian juga menunjukkan bahawa Stevia boleh menghalang keinginan untuk makanan manis dan berminyak atau berlemak.


Tahukah pembaca sekalian bahawa Gula adalah satu penyebab kegemukan kerana 1 gram gula memberi anda 4 kalori tanpa sebarang khasiat lain. Pengambilan kalori atau gula berlebihan yang tidak digunakan oleh tubuh akan ditukar menjadi lemak. Ini akan menyebabkan kegemukan selain dari timbulnya pelbagai masalah kesihatan yang lain.

 Gula Sihat Stevia membantu menyahkan toksin/ meneutralkan asid


Gula sihat stevia adalah bersifat alkali, manakala gula pasir, karbohidrat dan protein serta pelbagai makanan yang kita sering amalkan bersifat asid. Disebabkan berlawanan sifat pH antara gula sihat stevia dan pemakanan yang lain, stevia mampu meneutralkan asid dan pada masa sama menyahkan toksin di dalam badan kita. Jika kita lihat carta makanan di bawah, pilihan pengganti gula paling bagus ialah gula sihat stevia itu sendiri, manakala pemanis tiruan sebenarnya adalah lebih bahaya daripada gula pasir. Jadi, berhati-hatilah memilih pengganti gula, jangan disebabkan anda mahu bertukar ke gula sihat menjadikan kesihatan anda bertambah teruk dan kronik.



stevia alkali


Gula sihat stevia membantu pelawasan proses pembuangan, melancarkan usus dan menghakis lemak.


Stevia adalah sumbangan penting bagi pencernaan yang lebih baik, dan ia memperbaiki fungsi keseluruhan gastro-usus. China, teh Stevia, disediakan secara panas atau sejuk, digunakan sebagai merendah kalori, pemanis teh, sebagai perangsang selera, sebagai pembantu pencernaan, sebagai bantuan pengurusan berat badan, dan awet muda.


Penerangan dari seorang Doktor Homeoterapi mengenai bagaimana gula sihat stevia dalam menangani masalah pencernaan dan usus. Serta pengawalan nafsu makan dengan gula sihat stevia.

stevia cuci usus


Testimoni berjaya Kurus dengan gula sihat stevia


Alhamdulillah. Dengan bertukar kepada gula sihat stevia, ramai pengguna telah berjaya menurukan berat badan dan mencapai kesihatan yang lebih baik. In shaa Allah selain mampu menurunkan berat badan, gula sihat stevia juga dapat menyelesaikan masalah penyakit yang turut berkait rapat dengan masalah kegemukan.


Saya doakan agar pengguna dapat terus mengamalkan gula sihat stevia bukan sahaja untuk kurus, tetapi kekalkannya sebagai pilihan gula sihat terbaik anda semua. 


testimoni stevia


testimoni stevia

testimoni kurus dengan stevia

testimoni kurus dengan stevia

testimoni kurus dengan stevia

testimoni kurus dengan stevia

testimoni kurus dengan stevia

testimoni kurus dengan stevia

testimoni kurus dengan stevia

testimoni kurus dengan stevia

testimoni kurus dengan stevia

testimoni kurus dengan stevia

testimoni kurus dengan stevia


kredit emmemarinamohamad.blogspot.my

Mencegah Lebih baik dari Mengubati

Stevia Bukan Ubat tapi Penganti Gula Putih Terbaik.

Harga Sebotol RM50 Sahaja Exclude Postage..

Beli 3Botol RM140 Free Membership dan Ulangan RM60 utk 2botol.

Cod sekitar bandar Kota Bharu ye hingga koklanas.. tapi dari tunjung hingga koklanas ikut kelapangan sahaja.. kota bharu insyallah setiap hari ye..

**************************************************************************
withlove
Mcna
sms/wassap 0199517292

Ig @sneklazatsedap

3 comments:

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE