Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Wednesday, April 3, 2013

VITAMIN IBU MENGANDUNG : VITAMIN YANG PENTING DAN VITAMIN YANG TIDAK BOLEH DIAMBIL.

Salah satu saat terindah dalam hidup wanita adalah ketika sedang mengandung. Tak kiralah sedang mengandung anak pertama atau yg seterusnya. Memang setiap saat adalah memori yang paling manis untuk dikenang.

Dan satu perkara yang sinonim dengan waktu mengandung adalah pengambilan vitamin bagi membantu tubuh ibu bersedia utk pembesaran bayi didalam kandungan. Dalam pada ibu begitu berhati-hati tentang food intake nya, si ibu patut juga mengambil tahu tentang vitamin apa yg BOLEH dan TAK BOLEH diambil ketika sedang mengandung.

Saya kongsikan artikel yang ditulis oleh Kak Norita tentang Vitamin Shaklee yang boleh dan tidak boleh diambil oleh wanita mengandung.

Credit to Google


Memang vitamin hakikatnya adalah makanan tambahan yang diperlukan oleh badan untuk mengisi ruang-ruang kosong yang tidak dapat dipenuhi dari diet pemakanan harian. Namun bagi ibu mengandung hanya ada beberapa vitamin yang disarankan diambil semasa mengandung demi memastikan bayi dalam kandungan membesar dengan sihat dan cukup zat.

Vitamin yang perlu
Vitamin yang perlu diambil oleh ibu yang mengandung adalah protien, multivitamin yang lengkap dengan zat besi, vitamin b complex yang lengkap dengan folik asid,Vitamin C, Kalsium dan Omega.

Fungsi Vitamin 
Secara ringkasnya kepentingan vitamin tersebut adalah :

Protien (ESP) : untuk bina sel. Sel terbina dari protien. Tanpa protien, pembinaan dan perkembangan sel boleh terbantut.

Multivitamin dengan zat besi (Vitalea) : demi memastikan sel mendapat semua vitamin penting dalam membentuk membentuk organ. Zat besi penting untuk pembinaan darah dan pembesaran janin.

B complex : penting untuk pembinaan sel darah, sarah dan beberapa organ penting termasuk tengkorak kepala.

Vitamin C : pembentukan kolagen dan membantu sistem antibodi.

Kalsium (Ostematrix) : pembinaan sel darah merah serta tulang bayi.

Omega Guard : membantu pembentukan sel otak.



Namun ada beberapa vitamin yang tak disarankan diambil semasa mengandung ialah antaranyaVitamin E, Alfalfa, GLA, Vivix, Cinch kecuali atas saranan doktor sendiri.

Vitamin2 yang tinggi antioksidan tidak digalakkan diambil di awal kandungan dikhuatiri si ibu akan mengalami risiko keguguran. Biasanya diawal kehamilan, imunisasi ibu memang rendah kerana hendak memberi laluan bayi membesar dalam rahim si ibu. Pengambilan vitamin yang meningkatkan antioksida boleh memberi risiko keguguran pada janin tadi. Maka, vitamin yang tidak boleh diambil seharusnya dihentikan sebaik sahaja mengetahui si ibu telah mengandung.

Maka sebelum anda membeli apa jua vitamin, pastikan konsultasi diberikan agar pengambilan vitamin memberi kesan kesihatan yang optimum.

kredit- http://semuasihatselalu.blogspot.com



* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.








Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk:
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09
Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)

Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI   

4 comments:

  1. artikel yang sanget menarik dan enak untuk dibaca. ini akan sangat berguna bagi banyak wanita hamil. meski sedikit agak kesulitan dalam membaca karena perbedaan bahasa, tapi pada intinya saya bisa memahami dari apa yang anda tulis di sini. terima kasih sahabat. berjkunjunglah di blog ku jika ada waktu dan kesempatan. Assalamualaikum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih ye.. nanti sy pasti akan singgah..

      Delete
  2. vitamin untuk ibu mengandung ni boleh diambil seawal usia berapa bulan ye?saya berminat

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih iera.
      boleh diambik seawal sbulan pun ok..
      awal kehamilan, vitamin yang mengandungi asid folic yang paling penting - vitalea & b com.

      Delete

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE