Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Thursday, April 17, 2014

9 Kelebihan Lemon untuk Kesihatan dan Kecantikan

Siapa yang suka LEMON?? Kalau suka memang bagus, lagipun ramai artis mengamalkan petua kesihatan dan kecantikan dengan mengamalkan Jus Lemon kan. Maaf le sebab teruja pasal kecantikan lak harini..hah. Nak sharing pasal kecantikan dan kesihatan je. Lagipun saya memang pengemar tegar jus lemon gak. Pepagi sebelum sarapan pasti akan pekena jus lemon + Madu + pati delima -- memang best tau. Tak salah mengamalkan makan yang banyak khasiat pastu senang didapati dan murah lak harganya.



Buah lemon kaya akan kalsium, vitamin C, magnesium, mineral, dan antioksidan yang baik untuk kecantikan dan kesihatan kulit. Oleh keraa itu, tak ada salahnya saat ini anda mulai minum jus lemon atau mengenakan masker lemon agar penampilan semakin cantik dan memukau. Lalu, apa saja manfaat yang biasa boleh didapat dari buah lemon untuk kecantikan?


Sumber asal dari Female.Kompas.com, berikut 9 manfaat lemon untuk kecantikan. Semoga bermanfaat ye semua:

1. Mengatasi jerawat

Kandungan yang ada pada lemon berfungsi sebagai antibakteri dan jamur yang membuatnya efektif untuk mengatasi jerawat. Caranya, Anda bisa menggosokkan irisan lemon langsung ke wajah. Biarkan selama kurang lebih 10 minit, lalu bilas dengan air bersih. Seminit dua mungkin ada sedikit kegatalan pada wajah anda tapi tu biasa untuk kulit cantik kan. Elakkan terkena luka jerawat sebab lemon kalau terkena luka memang pedih.

2. Menghilangkan noda hiitam di wajah

Adanya jerawat, terkadang meninggalkan noda hitam di wajah. Jika hal itu Anda alami, maka segera atasi dengan buah lemon. Kandungan asam di lemon boleh mencerahkan kulit dan membuatnya makin segar. Anda boleh mencampurkan lemon dengan madu, lalu aplikasikan ke bahagian wajah yang memiliki noda hitam atau dijadikan sebagai masker terus - sapu kat seluruh wajah anda.

3. Mengatasi kulit berminyak

Jenis kulit Anda berminyak? Cubalah atasi dengan buah lemon. Peras lemon dan celupkan kapas. Lalu, Anda bisa mengusapkannya ke wajah sebelum tidur dan basuh wajah setelah bangun pagi. Ala2 macam toner gitu.

4. Melembapkan bibir

Bibir yang nampak kering bisa Anda rawat dengan memakai irisan lemon, Gosokkan irisan lemon ke bibir dan biarkan beberapa saat, lalu bilas. Lemon bisa mengangkat sel kulit mati sehingga bekas lipstik bisa hilang dengan sempurna dan bibir Anda pun menjadi lebih sehat.

5. Memutihkan gigi

Jika ingin gigi nampak putih, maka Anda bisa menggunakan bahan semualajadi dan salah satu ada lemon. Caranya iaitu dengan mencampurkan dua bahan utama iaitu lemon dan baking soda. Jus lemon dan tambahkan baking soda. Setelah itu, tempatkan di gigi selama satu menit. Kemudian, bersihkan dengan gigi secara perlahan.

6. Memperkuat kuku

Kuku Anda sering patah? Untuk mengatasinya, Anda boleh mencampurkan jus lemon dengan minyak zaitun. Rendam kuku Anda selama beberapa minit. Selain membuat kuku menjadi lebih kuat, cara ini juga boleh membuat kuku menjadi lebih putih. (Nota - tak pernah apply, lepas share tips rasanya nak apply.)

7. Rambut sihat dan berkilau

Jika ingin memiliki rambut berkilau, maka anda tak perlu susah melakukan perawatan di salon. Ada cara semualajadi yang boleh anda lakukan iaitu dengan buah lemon. Campurkan jus lemon dan kondisioner, sisir, dan jemur di bawah sinar matahari selama beberapa jam, lalu cuci. Lakukan cara ini sekali dalam seminggu untuk membuat rambut menjadi lebih berkilau.

8. Mengatasi Kelumumur

Minyak kelapa, minyak zaitun, madu, dan lemon boleh menjadi cara alternatif untuk perawatan rambut berkelumumur dan kulit kepala kering.

9. Melembapkan kulit

Lemon juga bisa anda pergunakan untuk membersihkan wajah dan merawat kecantikan kulit. Dengan menggosokkan airnya ke kulit, kotoran dan bakteri yang menempel bisa tersingkirkan. Selain itu, lemon juga boleh membuat kulit anda menjadi lebih lembap.
 
Itulah manfaat lemon untuk kecantikan. jadi, tak usah ragu lagi menggunakan lemon jika ingin mendapatkan kulit wajah yang cantik dan rambut dan indah. Bagaimana, Anda ingin melakukannya? Mulakan mengamalkan jus lemon setiap hari. Cara yang paling mudah dan murah. Semua orang boleh lakukan hanya dirumah sahaja.. tak perlu susah nak ke salon yang lebih mahal.

kredit ciricara.com



# Cabaran April hadiah jam tangan menawan dari mysupervitamins.com

JOM DAPATKAN VITAMIN UNTUK KESIHATAN


COD BATANG KALI, RAWANG, KKB, ULU YAM 
 
[ Hot!! DAIM Giveaways dari Snek Lazat dan Sedap]


[ HOT!! Beli vitamin kulit cantik shaklee secara ONLINE -->> KLIK SINI ]

P/s 
- Vitamin untuk kulit cantik mengandungi Vitamin B, Vitamin C, Vitamin E.
- Untuk beli ESP sekali, boleh KLIK SINI
- Info mengenai vitamin kulit cantik -->> KLIK SINI
 
 =======================================================================

Follow Mazlina on Google +

Salam Sayang   

Mazlina Mohd Nazir (SID 854784)
 


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.












   

KESIHATAN ITU KEKAYAAN yang tak ternilai harganya..

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk dan pelbagai tawaran HEBAT menanti anda::
 
 
Mazlina Mohd Nazir
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS/Wassap/Viber/Wechat - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09




Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)


Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI          

 
Serius buyer boleh msg https://www.facebook.com/messages/JomSinggah09

1 comment:

  1. Saya telah membaca beberapa info yang baik di sini. Sudah tentu bernilai bookmark untuk kembali melawat. Saya tertanya-tanya berapa banyak usaha anda meletakkan untuk membuat blog yang sangat bermaklumat ini. Excellent.

    ReplyDelete

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE