Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook
ads ads ads ads ads ads ads ads ads

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Friday, March 14, 2014

Kesan Rawatan Kemoterapi dan Atasinya Dengan ESP Shaklee



Umum dah tahu bahawa kemoterapi adalah rawatan untuk  pesakit kanser. Kemoterapi adalah rawatan yang menggunakan ubat-ubatan anti kanser dalam merawat kanser. Ubat-ubatan tu diberi untuk musnahkan sel-sel kanser yang tidak dapat dibuang melalui kaedah pembedahan. Kalau nak tahu, ada lebih dari 50 jenis ubat anti kanser.

Cara rawatan kemoterapi, ubat akan dimasukkan ke dalam badan dan masuk ke dalam sistem peredaran darah dan disebarkan ke seluruh badan untuk memusnahkan sel-sel kanser. Ini dilakukan dengan cara merosakkan DNA atau baka-baka sel kanser. Kenapa orang yang menjalani rawatan kemoterapi mengalami kesan keguguran rambut?? Jawapannya adalah kerana ubat-ubat anti kanser ini juga turut memberi kesan kepada sel yang normal seperti sel kuku dan sel rambut. Kadangkala ubat-ubat ini tidak dapat membezakan antara sel kanser dan sel normal. Jadi sel-sel normal juga turut terdedah kepada kesan kemoterapi.

Kesan sampingan yang lain adalah ia boleh menimbulkan beberapa masalah kepada seseorang yang sedang mendapat rawatan kemoterapi, misalnya ia boleh menindas pertumbuhan sel-sel darah menyebabkan penghidap mengalami kekurangan dan juga sel-sel darah putih untuk melawan penyakit, menyebabkan pesakit mudah diserang penyakit, khususnya kuman. Pesakit juga mungkin akan mengalami penurunan berat badan kerana kekeringan mulut dan ulser dan fungsi-fungsi tubuh yang lain juga mungkin turut terjejas. 

Namun begitu, perlu diingatkan bahawa setiap penyakit ada penawarnya. Selain kemoterapi, banyak kaedah yang mungkin tidak diketahui untuk merawat kanser. Apa yang penting adalah percaya, penyakit adalah daripada Allah dan ubatnya juga tentulah dari Allah jua. Redha dengan ujian Allah pastinya pahala menanti. Selain doa yang berpanjangan, istighfar di atas musibah yang melanda, pesakit juga boleh mencari jalan alternatif untuk perubatan sains moden, boleh cuba mengambil suplemen untuk merawat sel-sel yang rosak dan membina semula sel-sel baru yang sihat. 

Saya ingin berkongsi testimoni anak kepada pesakit kanser yang telah menjalanii rawatan kemoterapi selepas beliau memberi ESP (Energizing Soy Protein) Shaklee kepada ibunya selepas rawatan. 



Kesan positif selepas pengambilan ESP dapat dilihat selepas pengambilan 1 canister ESP. Usaha dan ikhtiar dari manusia, tetapi ALLAH jua yang menentukan. Berapa pun harga bagi satu canister ESP tidak dapat disamakan dengan kesihatan ibu yang semakin pulih. 


Nak tahu apakah ESP dan kebaikannya boleh rujuk entri saya yang ini

JOM DAPATKAN ESP SEKARANG.. MEMANG TAK RUGI TAU..
COD BATANG KALI, RAWANG, KKB, ULU YAM

 =======================================================================

Salam Sayang  Mazlina Mohd Nazir (SID 854784) 
 

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
















KESIHATAN ITU KEKAYAAN yang tak ternilai harganya..

Sila PM utk mendapatkan detail mengenai produk dan pelbagai tawaran HEBAT menanti anda::
 
Mazlina Mohd Nazir
Email - pokoksena85@yahoo.com
SMS/Wassap/Viber/Wechat - 0199517292
FB - http://www.facebook.com/pokoksena85
Fan Page - http://www.facebook.com/JomSinggah09


Your Shaklee Independent Distributor (ID - 854784)


Untuk Jawapan Segera -->> ISI FORM INI         
Serius buyer boleh msg https://www.facebook.com/messages/JomSinggah09

No comments:

Post a Comment

Sila komen ye..jangan malu-malu

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE