Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikanny adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.
Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah.
Berkat waktu dhuha, kecantikan. keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh.

**Terima Kasih Yee.. Dapatkan Pelbagai Diskaun Menarik di JOM SINGGAH

^^FANPAGE - JOM SINGGAH- TIP KESIHATAN PERCUMA^^

JOM SINGGAH on Facebook

Untuk Sebarang Pertanyaan - ISI FORM NIE





Friday, June 28, 2013

Betulkah Kanak-kanak tidak memerlukan SUPPLEMEN???


Betulkah Kanak-kanak tidak memerlukan SUPPLEMEN???

Ya, memang betul sepatutnya supplemen tidak menjadi keutamaan pada kanak-kanak tetapi adakah anda di situasi begini:

1. Ibubapa yang bekerja yang tidak mempunyai masa untuk masa di rumah.

2. Memasak makanan tidak mengandungi semua kumpulan pemakanan seperti karbohidrat, protein, susu dan sebagainya.

Thursday, June 27, 2013

Mealshake antara supplemen penting untuk keperluan si manja

Harga runtuh untuk MEALSHAKE hampir menutup tiraikan .. tingga 3 hari je lagi ye.. Pasni jangan menyesal bilan lepas dah takda offer ye.. Bulan JUNE bulan untuk si manja anda, Offer Mealshake, Beli 6 Percuma 1.. sapa yang tak nak kan?? Suka tak?? Alhamdulillah, ramai ibu yang memilih Mealshake sebagai nutrisi penting kepada si manja. Saya adalah salah seorangnye ye.. anak dara memang suka sangat time campur skali dengan Mealshake nie .

Testimoni diri sendiri sejak ambik Mealshake kat anak dara :


"Alhamdulillah, memang syukur sangat ye sebab selera makan takyah cakap la, bertambah2 selera tapi tak sampai ke arah obesiti sebab masih kurus lagi la ye. Yang penting kesihatan memang terjaga, setahun sekali pun susah nak deman, syukur sangat. Ibu mana yang tak sukakan bila anak sihat dan ceria je.. Maian takyah cakap, aktif memanjang"


Nak baca testimoni ibu lain2 juga tak.. meh la kita ye


Kenapa perlu SUPPLEMENT? Pilihan Mesti NATURAL Supplemen ye



Kepentingan NutrisiPencernaan yang 
bermasalah akan mengganggu proses pemecahan, penyerapan dan 
metabolisma khasiat makanan. Ini bermaksud tubuh anda tidak dapat 
memperolehi khasiat daripada makanan yang diambil, tanpa mengira jumlah 
makanan yang diambil. Rujuk kepada artikel "Kesihatan Sistem Pencernaan."
Penyerapan khasiat yang lemah membawa kepada paras tenaga yang rendah, 
lalu mengurangkan produktiviti dan menjejaskan kualiti hidup. Apabila tubuh 
kekurangan tenaga, ia tidak berdaya untuk kekal aktif, cergas dan sentiasa 
bersedia untuk berdepan dengan tekanan hidupan harian.

Monday, June 24, 2013

Teman baru, DTX Complex shaklee

Vitamin yang sangat jarang diceritakan sebab tak guna. Tapi bulan baru start guna. Salah satu sebab utama nak try guna adalah sangat banyak jerawat kat kawasan dada. Melampau2 banyaknya, tapi kawasan terselindung tapi xbest juga tengok dan mata memandang.

Pernah dengar mitos atau pun fakta bahawa banyak jerawat kat kawasan dada melibatkan kesihatan hati.. Tu yang terdetik nak try vitamin dtx complex. Alhamdullillah, kesannya sangat best la, tiap pagi lawas sangat mcm makan herblax cuci usus gitu plus jerawat dah kurang. Bestkan??


Apa kata baca seimbas lalu tentang DTX Complex shaklee ni untuk kesihatan hati::

Perbezaan DTX Shaklee

Sunday, June 23, 2013

Kenapa kita perlukan supplemen??

Ramai yang persoalan kepentingan pengambilan supplemen. Perlu ke supplemen?? Tiap hari makan nasi, sayur, buah dan minum susu. Rasa cukup je keperluaan nutrisi harian.

Sebenarnya, walaupun kita mengamalkan cara pemakanan yang sihat setiap hari tapi keperluan nutrisi harian masih tak mencukupi sebab kita tak mengetahui samada sumber makanan yang masih mempunyai vitamin atau pun tidak. Mungkin dah rosak ketika proses memasak tadi.

Apa2 pun, apa kata baca sebab munasabah kenapa anda perlukan supplemen. Dan anda tentukan sendiri samada masih perlu ke tak supplemen harian nie.

Antara sebab perlu ambil supplemen adalah::

- Mengamalkan gaya hidup tidak sihat

- Kita sering terdedah terhadap pencemaran alam sekitar

First time guna vitamin shaklee untuk BF terus jatuh cinta

Alhamdulillah, bila wat bisnes nie. Ada share sket kat wal sendiri, ada juga kawan lama2 yang usha pasal vitamin shaklee nie..

Ada member sekolah rendah, bulab lepas baru start ambik ESP dan alfafa dan bulan ni terus join ahli, beli 3 Canister ESP untuk standby bulan puasa.



Susu makin bertambah dan makin pekat gara2 ESP dan alfalfa nie. Alhamdulillah, lebih ramai yang sukakan shaklee nie sebab keberkesanan.

Saturday, June 22, 2013

SUKAR HAMIL? INGINKAN ZURIAT? PERNAH KEGUGURAN?



"Alhamdulillah..kita berusaha Allah yang tentukan.. Puan Kayla berjaya hamil setelah berkawin hampir 3 tahun dan pernah keguguran. Akhirnya dia mencuba set kesuburan selama 3 bulan- GLA COMPLEX dan ESP SHAKLEE







♀ BAGAIMANA GLA COMPLEX SHAKLEE MEMBANTU WANITA YANG INGIN HAMIL CEPAT? ♀

✔ GLA COMPLEX SHAKLEE membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang berwarna putih telur. Perasan tak sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. Namun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. 

Tips Kecantikan : Vitamin E untuk kecantikan luaran dan dalaman

Bila sebut pasal vitamin e tentu sume orang akan terbayang untuk kulit cantik, penyelesaian masalah parut2 jerawat sume. Sebenarnya vitamin e banyak kelebihan tahu dan dikenali juga sebagai vitamin untuk sexuality.

Vitamin e juga penting untuk kemantapan lelaki, apa2 pun kita baca kelebihan vitamin e untuk kecantikan luaran dan dalaman yr. Memang tak menyesal la kalu ambik vitamin e (tapi kena pilih yang terbaik la ye)

Vitamin E adalah vitamin larut lemak yang disimpan di dalam organ tubuh seperti hati, jantung, kelenjar pituitari, testis, uterus, darah dan otot. Namun, yang menariknya vitamin E ini ialah, 60-70% darinya akan disingkirkan dari tubuh setiap hari (tidak semua disimpan dalam badan) dan ia tidak menjadi toksik seperti vitamin A.



Khasiat Vitamin E

-Menjadikan anda tampak lebih muda dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas.

-mencantikkan dan menampakkan wajah lebih muda dari usia. pengambilan yang berterusn akan mampu menghilangkan kedut, parut dan jeragat.

Thursday, June 20, 2013

Tips Penyusuan : 10 Sebab Kenapa Anda Mesti Memberi Bayi Anda Susu Ibu



Alhamdulillah, makin lama makin ramai ibu2 sedar tentang kepentingan menyusukan si manja mereka dengan susu ibu. Walaupun ada yang persoalkan, kenapa nak susu bagi susu ibu, susu formula bukan mahal pun.. Abaikan sahaja sindiran mcm tu, yang penting kita tahu kelebihan susu ibu.
Invest untuk beli keperluan penyusuan hanya sekali je, pastu si manja anda akan mendapatkan khasiat yang berpanjangan.

Susu ibu sangat baik untuk bayi dan ia juga memberikan faedah buat ibu serta keluarga. Susu ibu merupakan makanan terbaik dan terunggul dicipta khas untuk bayi.

1. Ia mudah dan cepat (tidak perlu botol, sukat dan kocak)

2. Ia melindungi bayi anda dari penyakit, virus, sakit perut dan jangkitan serta mengurangkan risiko mereka untuk mendapat alergi dan lelah (asthma).

Tips Kehamilan :: 11 Tips Untuk Hamil dengan Cepat dan vitamin yang dicadangkan untuk kesuburan

Apabila pasangan yang dah berkahwin, 2nd step yang selalu ditunggu oleh pasangan adalah menimbang cahaya mata. Bagi yang baru kawen tapi terus hamil, tu kira berita yang mengembirakan. Tapi ramai juga yang menpunyai masalah dah bertahun kawen tapi belum dikurniakan cahaya mata. Banyakkan bersabar ye dan terus berusaha untuk menimbang cahaya mata.

Jom baca tips kehamilan aka tips untuk hamil dengan cepat.  Semoga bermanfaat ye untuk semua pasangan yang masih tercari cara untuk hamil::



11 Tips untuk Hamil dengan Cepat

1. Fahami Bagaimana Kehamilan Terjadi

Jika haid anda teratur, setiap pertengahan bulan telur akan dikeluarkan oleh ovari dan sekiranya dalam masa yang sama anda berhubungan, sperma dari faraj akan berenang kedalam rahim dan akan berjumpa dengan telur yang menanti di salur peranakan (salur fallopian). Persenyawaan akan terjadi dan selepas itu, telur yang bersenyawa akan mengalami implantasi dan berlakulah kehamilan. Memahami bagaimana sistem reproduksi anda berfungsi menjadikan anda lebih peka kepada faktor faktor kesuburan dan juga memahami mengapa wanita gagal hamil.

Mealshake sentiasa menjadi pilihan ibu untuk kesihatan si manja

Harga runtuh untuk MEALSHAKE masih berlangsung sepanjang JUNE ye.. 


untuk 5 Terawal akan best PRICE.. PM laju2 ye

Apa Kelebihan MEALSHAKE sampai ramai ibu2 luar sana berikan untuk si manja mereka. Ibu mana yang tak suka, sejak mengamalkan MEALSHAKE anak2 dah berselera makan, kurang deman, tak sembelit, yang ada asma makin ok. Apa lagi yang diperlukan selain kesihatan si manja yang tersayang.. nak keje pun senang hati.

Ragu-ragu? Jom lihat testimoni mereka yang telah mencuba

Zalina Abdul Wahad

" Alhamdullillah, syukur pada ALLAH ..setelah dekat sebulan bagi anak2 mealshake, 2-3 hari baru nampak ada perubaha, seronok sgt tghari td duk tgk dorang makan nasi n sup ayam..sebelum ni susah sgt nk makan nasi..bole kira berapa kali je makan dalam sebulan nie.. tgh2 duk makan..kakak mintak malam nati nak makan nasi ngan telur dadar..huhu..
suka sgt2..tenkiu SHAKLEE

Tips untuk meningkatkan daya ingatan

Sebenarnya, kita dapat meningkat daya ingatan atau mengurangkan risiko menjadi pelupa dgn mengamalkan tips-tips di bawah secara berterusan. Lebih baik jika kita mempraktikkan ketika usia masih muda supaya kelak di hari tua kita tidak menjadi terlalu pelupa.
Antaranya ialah:

* Membaca Al-Quran
Sekiranya anda seorang Muslim, amalkan membaca Al-Quran walau sehelai muka surat setiap hari. Membaca Al-Quran dapat menerang jiwa, menenangkan perasaan dan menajamkan daya ingatan dengan lebih baik.

* Amalkan Tidur Yang Cukup
1/3 hidup kita dihabiskan dengan tidur. Namun ada orang yg suka tidur lewat atau mengabaikan tidur yg cukup. Badan perlu rehat. Keletihan hanya akan mengganggu maklumat/data yang telah disimpan oleh otak dan juga menjejaskan kemampuan untuk mempelajari sesuatu yg baru. Oleh itu, amalkan tidur yg cukup di malam hari kerana ia dapat membantu daya ingatan kita berfungsi.

* Mengawal Tekanan
Tekanan hanya akan membuat jiwa anda tidak tenteram dan menyebabkan kesihatan anda terganggu. Anda juga lebih cenderung untuk menjadi seseorang yang tidak peka dengan keadaan persekitaran. Anda tidak dapat berfikir dengan jelas dan daya ingatan anda juga terjejas. Oleh itu, kawal tekanan anda dengan baik seperti bermeditasi, membaca Al-Quran, yoga, sauna, aromaterapi dan sebagainya.

* Berhati-hati Dengan Pengambilan Vitamin atau Makanan Tambahan
Sesetengah produk yg dijual di kaunter atau farmasi tidak sesuai dengan kita. Ada yg kononnya dapat meningkatkan daya ingatan. Tetapi sebaliknya ada yang memberi kesan sampingan. Oleh itu, lebih baik jika kita mendapatkan makanan kesihatan yg diperlukan oleh tubuh badan kita dari produk yang telah diakui oleh Kementarian Kesihatan dan mendapat kelulusan JAKIM serta pakar pemakanan yang bertauliah sebelum membeli makanan tambahan.

* Bersenam
Bersenam dapat menggerakkan otot-otot dan melancarkan peredaran darah ke otak.Oleh itu, daya ingatan kita juga akan menjadi lebih baik.Amalkan senaman walaupun sekadar berjalan kaki.

* Elakkan Kemurungan
Kemurungan dalam hidup akan menyebabkan hidup anda tidak ceria. Anda sentiasa berada dalam keadaan tidak segar dan rasa kecewa. Lama-kelamaan ia turut menjejaskan daya ingatan anda dan membuat anda tidak hirau dengan persekitaran anda. Ubatilah kemurungan sebelum menjadi serius dengan berjumpa psikiatri atau beramal-ibadah mendekatkan diri kepada Allah SWT.

* Awasi Pengambilan Ubat
Daya ingat mungkin menjadi lemah dengan pengambilan ubat-ubatan tertentu seperti pil hormon, ubat darah tinggi, anti-kemurungan dan sebagainya. Jika anda menghadapi masalah daya ingatan disebabkan pengambilan ubat, konsultasi dengan doktor. Jgn mengambil ubat tanpa arahan doktor.

* Belajar Sesuatu yang Baru
Cubalah aktifkan pemikiran anda dengan mempelajari sesuatu yang baru misalnya Bahasa Jepun, kursus kemahiran jangka pendek, menjahit, atau menghadiri ceramah dan motivasi.

** Pengambilan sumber yang kaya dengan Omega 3 sangat bagus untuk perkembangan minda.

Sumber - petuakecantikansihat.blogspot.com

Wednesday, June 19, 2013

Tips kehamilan :: Nutrisi penting sewaktu hamil

Image dr Mr. Google


Kehamilan adalah suatu yang indah bagi pasangan yang mendirikan rumah tangga. Semasa kehamilan, berikan yang terbaik untuk kandungan anda.

Antara nutrisi penting utk.ibu hamil adalah::

* Protin - Pastikan tiga makanan utama diambil mengandungi protin tinggi seperti kekacang, daging, telur keju yang berfungsi membina tisu dan otot bayi

(Bagi tak boleh nak makan sangat time hamil, apa kata cuba ESP shaklee, salah satu sumber protin)

* Kalsium - Banyakkan pengambilan susu, ikan dalam tin, kacang soya, tauhu dan produk tenusu yang penting untuk menguatkan tulang dan gigi bayi

(Bagi ibu yang tak boleh minum susu, dapatkan kalsium dalam bentuk tablet. Penting untuk memilih kalsium yang terbaik. Salah satu tipa adalah pengambilan kalsium bersama-sama maganesium dan vitamin. Dan kalsium shaklee lengkap dengan magnesium dan vit d)

Tuesday, June 18, 2013

Mengapa Shaklee mnjadi pilihan ramai??

Makin lama makin ramai yang inginkan kesihatan yang baik dan memilih shaklee sebagai jenama vitamin yang mereka pilih. Yang shaklee adalah vitamin semulajadi , mesra alam dan berkesan.

Antara sebab lain kenapa ramai yang memilih shaklee::

1. Berasaskan sumber semulajadi yang tulen dan bebas dari bahan pengawet tiruan, pemanis, pewarna dan perisa tiruan.

2. Setiap bahan diuji dengan kawalan kualiti untuk ketulenan dan bebas dari bahan berbahaya seperti racun serangga.

Friday, June 14, 2013

3 Tahun terlantar akhirnya mampu duduk kembali dengan VIVIX Shaklee




Lama rasa tak update mengenai tonik ajaib nie-->> VIVIX
Alhamdulillah makin ramai yang makin sihat dengan tonik ajaib nie..ada yang stroke lama, alhamdulillah sejak amalkan Vivix, dari stroke terlantar slow2 dah boleh jalan.. insyaallah semoga ALLAH akan permudahkan segala..

Jom la baca kisah benar tentang pesakit stroke selama 3 tahun, dan selepas mengamalkan dalam masa 21 hari, pesakit mampu duduk kembali.. MasyaALLAH..nie la kebesaran ALLAH

Kisah benar ni di ceritakan oleh seorang pengamal Supplemen selama 22 tahun.Beliau mula makan sejak muda name beliau Uncle JITENDRA

Dan bagaimana VIVIX banyak mengubah ramai kehidupan teman-temanya.
Kisah ini berlaku 4 tahun yang lalu dimana beliau sibuk menyebarkan brochure tentang VIVIX the new breakthrough ke klinik-klinik tempatan, apabila suatu hari ade seorang jururawat tu bertanya.

Tips Kesuburan :: ZINC vs Kesuburan lelaki..

Sempena bulan untuk kaum adam, rasa nk update pasal kelebihan vitamin yang terbaik utk kaum adam ye. 

Real testimoni dari My Frenz::

My frenz yang ada masalah dengan kepekatan sperma, sangat2 bersyukur kerana ditemukan dengan zinc complex nie..lepas ambik zinc complex.. kepekatan makin bertambah cuma tak wat check up lagi bab kesuburan.. 7 tahun berusaha untuk mendapatkan anak sendiri dan saya doa beliau akan mendapat cahaya mata tak lama lg.. bagi sesiapa yang baca harap boleh doa sama ye..



Kaitan zinc dan kesuburan lelaki

Zinc adalah suatu khazanah lelaki. Zinc di dalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Defisiensi yg serius akan menyebabkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yg kecil atau pincang pada testikal, kiraan sperma yang rendah, kemerosotan fungsi seksual, penuaan pra-matang dan gugur rambut. Oleh yang demikian, zink sangat diperlukan dari remaja hingga ke umur tua.

Zinc Complex Shaklee

6 Perkara yang membuatkan anak anda rasa disayangi



Anak yang enggan solat, keras kepala, tidak mendengar kata dan gemar bergaul bebas – ini hanya sekadar beberapa masalah yang dihadapi ibu bapa. Tahukah anda, salah satu cara paling efektif untuk membuatkan anak lembut hati dan mudah mendengar kata ialah dengan membuatkan dia merasa disayangi?

Sebenarnya membuatkan anak merasa disayangi tidak memerlukan wang ringgit atau perbelanjaan yang banyak. Tidak perlulah anda membelikan hadiah yang mahal atau percutian yang menelan perbelanjaan yang besar. Malah, sekiranya kita membuat anak kita berasa tidak istimewa sepanjang tahun, barang mainan yang mahal atau jamuan hari jadi yang dibuat di hotel lima bintang tidak akan dapat mengubah perasaan yang dirasai anak kita itu. Apa yang penting dalam jangka masa panjang adalah perkara-perkara kecil yang anda lakukan setiap hari.

Ada enam cara mudah yang boleh anda lakukan untuk membuatkan anak merasa disayangi:

1. Ucapkan kata-kata sayang terutama di kala dia sedih

Anak-anak perlu mendengar ucapan kasih sayang ini lebih-lebih lagi sekiranya mereka sedang mengalami masalah atau kemurungan. Contohnya, apabila berlaku sesuatu kejadian di sekolah yang menyusahkan hatinya. Pada saat-saat duka seperti ini, dia perlu tahu yang anda sentiasa di sisinya untuk memberi sokongan kepadanya.

Thursday, June 13, 2013

Makanan untuk Kecerdasan Anak, Tingkatkan Fungsi Otaknya

Makanan untuk kecerdasan anak memberikan nutrisi yang baik untuk perkembangan minda sikecil. Dari kecil perlu jaga segala pemakanan untuk kesan yang akan datang.. semoga bermanfaat ye



1. Ikan Salmon
Salmon memiliki kandungan omega-3 yang sangat tinggi. Omega-3 dapat membantu menurunkan tingkat kolesterol, membantu pertahanan tubuh dari serangan kanker dan radang sendi. Ikan salmon merupakan sumber protein, kalsium, fosfor, dan vitamin D yang bermanfaat bagi tubuh. 
(Kalau anak xnak makan ikan, boleh Omega Guard Shaklee senang, antara vitamin yang si manja)

11 Tip untuk hamil dengan cepat

Ramai pasangan kat luar sana yanga da masalah untuk hamil.. kehamilan antara yang penting untuk menyambung zuriat. Yang penting usaha yang berterusan penting untuk mendapatkan zuriat.

Saje google tadi, jumpa la tips cepat hamil nie kat website http://portal.alamhamil.com, semoga bermanfaat ye.


Tidak mudah untuk hamil dengan cepat dan kadang kadang ia boleh memberikan tekanan perasaan apabila sanak saudara dan kawan-kawan kerap bertanya soalan yang sama. Tekanan perasaan pula boleh mengurangkan lagi peluang anda untuk hamil.Dalam kebanyakan kes, cuma perubahan kecil sahaja yang perlu dibuat untuk menolong anda hamil dengan cepat.
Sekiranya anda merancang untuk hamil, terdapat 11 tip yang boleh anda amalkan untuk meningkatkan kesuburan anda dan seterusnya hamil dengan lebih cepat.
1. Fahami bagaimana kehamilan terjadi. 
Jika haid anda teratur, setiap pertengahan bulan telur akan dikeluarkan oleh ovari dan sekiranya dalam masa yang sama anda berhubungan, sperma dari faraj akan berenang kedalam rahim dan akan berjumpa dengan telur yang menanti di salur peranakan (salur fallopian). Persenyawaan akan terjadi dan selepas itu, telur yang bersenyawa akan mengalami implantasi dan berlakulah kehamilan. Memahami bagaimana sistem reproduksi anda berfungsi menjadikan anda lebih peka kepada faktor faktor kesuburan dan juga memahami mengapa wanita gagal hamil.

Tips Kerohanian :: Syukur penambah NIKMAT..sentiasalah bersyukur


Syukur penambah nikmat

"..Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras." (Surah Ibrahim 14 : 7).

Terima Kasih! Ucapan paling mudah dan kerap kita lafazkan setiap hari apabila menerima pemberian daripada orang lain berupa hadiah, sedekah, perkhidmatan, pertolongan atau sekadar budi bahasa dan senyuman. Bayangkan sekiranya pemberian yang sekecil ini daripada hamba yang lemah seperti kita pun kita hargai, bagaimana pemberian yang lebih besar?

Udara yang kita hirup, air yang kita minum, makanan yang kita makan, adalah sebahagian kecil nikmat anugerah Allah kepada hamba-hamba-Nya. Kita mungkin tidak menyedari segala pemberian ini kerana menikmatinya terlalu lama sejak dilahirkan sehingga kini.

Namun kita hanya merasai besarnya nikmat ini selepas kehilangannya. Justeru itu sudah sewajarnya kita yang menerima segala kemudahan yang tidak terbatas ini mengucapkan terima kasih kepada Allah s.w.t.

JAWAPAN SEGERA

Name:
Email Address:
Pertanyaan mengenai produk @ harga

Form provided by Freedback.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

JOM SINGGAH E-STORE